در اين مقاله به بررسي تكنيك هاي قانون جذب در زندگي خواهيم پرداخت. فهم قانون جذب شايد براي بعضي ها كمي گيج كننده باشد، به خصوص اگر به تازگي شروع به استفاده از اين قانون كرده باشند. اما مي توان راه هاي ساده تري پيدا كرد كه قانون جذب براي همه به كار بيايد. حقيقت اين است كه قانون جذب هنگامي شروع به عمل مي كند كه ما به به عملكرد آن باور داشته باشيم. در قانون جذب، افكار و اعمال ما نتايجي را به همراه دارند. هر چيزي كه به آن فكر مي كنيد، مي گوييد و انجام مي دهيد تاثيري خواهد داشت.

 

هر عملي مقداري انرژي ساطع مي كند كه به آن عمل بازخواهد گشت و اين  جريان انرژي همچنان در حال رفت و برگشت است. اگر فهمي از اينكه چطور اتفاقات مي افتند نداشته باشيد، قانون جذب كاري مي كند كه دنيا براي شما تاريك شود چرا كه متوجه نمي شويد چگونه داريد چيزها را به خود جذب مي كنيد.

 

اما تكنيك هاي قانون جذب در زندگي شامل چه مواردي هستند؟

براي پاسخ به سوال فوق بايد گفت فقط تلاش كنيد فكرهايي شاد داشته باشيد و اميدوار باشيد چيزهاي خوب اتفاق مي افتند. هنگامي كه زندگي خوب پيش نمي رود، قانون جذب چيزي است كه بايد به آن توجه كنيد چرا كه شما چيز هايي را جذب مي كنيد كه بازتابي از انرژي هاي درون شما هستند.در اصل اتفاقاتي كه بيرون مي افتند بارومتري از اتفاقاتي است كه درون شما مي افتد.

 

مديتيشن نقش مهمي در واقعيت بخشيدن به خواسته هاي ما را دارد‌.

در اصل ما از اين روش استفاده مي كنيم و به خود اجازه مي دهيم. ما به خود مي گوييم اوه، اين روش كار آمد است چون تعداد زيادي از افراد از اين روش استفاده كرده اند و براي آن ها كار آمد بوده است پس به كار من نيز مي آيد. ممكن است واقعا به نتيجه مشابه نيز دست يابيم اما حقيقت آن است كه براي ما همانقدر دست يابي به اهدافمان ساده است كه خودمان مي خواهيم. فقط زماني كه خودمان بخواهيم مي توانيم آن چيزي كه مي خواهيم را تجربه كنيم. اجراي قانون جذب در زندگي تكنيك هاي متفاوتي دارد. مديتيشن يكي از راه هاي اجرا كردن قانون جذب در زندگي هر روزه ي ماست. است. نگاهي به كاركرد مديتيشن و ديگر تكنيك هاي اجرايي قانون جذب مي اندازيم.

 

بررسي مديتيشن يكي از تكنيك هاي قانون جذب در زندگي

.راحت بنشينيد، چشمانتان را ببنديد و چند نفس با دم و بازدم ارام و رسيدن به آرزوها عميق بكشيد. الگوي هاي تكرار شونده زندگيتان را كه هميشه شايع بوده اند به خاطر آوريد و چند دقيقه براي بررسي الگو ها و واكنشتان به آن ها كنار بگذاريد. سپس افكار محدود كننده يا افكار منفي اي كه باعث دائمي شدن اين الگوهاي تكرار شونده مي شوند را پيدا كنيد. با به خاطر آوردن يك الگوي مهم شروع كنيد. تمام زمان هاي متفاوتي كه اين الگو در زندگي شما حضور داشته را بررسي كنيد.

 

در آن زمان چه اتفاقي در زندگي شما افتاده بود؟ در چه نوع محيطي حضور داشتيد؟ زمينه فكري شما در آن زمان چگونه بود؟ افكار و باور هاي غالب در ذهن شما چه بودند؟ چه احساساتي در نتيجه ي آنچه اتفاق مي افتاد حاضر بودند؟ چگونه واقعيت دروني شما انرژي مشابهي را به واقعيت بيروني شما جذب مي كرد؟

 

از كائنات، خدا، درون خودتان و هرچيزي كه به شما انرژي مي دهد انرژي بگيريد. خود را با انرژي هايي كه از منابع خارجي و داخلي گرفتيد پر كنيد و انرژي درماني را براي خود شروع كنيد. هنگامي كه با اين انرژي درماني پر شديد، از فرد، باور يا الگويي كه مي خواهيد مشكل آن را حل كنيد با يك تصور دعوت به عمل آوريد. تصور كنيد كه اين انرژي درماني را از قلب خود به آن فرد يا موقعيت جريان مي دهيد و از انرژي مي خواهيد كه او را نيز شفا دهد.

 

تمام آنچه نياز است بازگو كنيد

هر چيزي كه لازم است را بگوييد تا اين انرژي به كامل ترين حد خود برسد، از خود متعالي خود كمك بخواهيد، و سپس تصور كنيد كه اين جريان انرژي كه شما را به آن موقعيت يا آن فرد وصل مي كند، با عشق قطع مي كنيد. سپس قادر خواهيد بود حل شدن كامل آن مشكل را تماشا كنيد.

 

چيز هايي كه مي خواهيد در اين زمان به زندگي خود بخوانيد يا در زندگي خود به واقعيت تبديل كنيد را به خاطر آوريد. به شكل كاملا واضح، رنگي، هيجان انگيز و شادي آن را تصور كنيد-  تكنيك هاي قانون جذب طوري كه انگار از قبل اتفاق افتاده باشد- و ببينيد كه چقدر خوشحاليد، ببينيد چه كسي به جز شما آن جا حضور دارد، تمامي صدا هاي مهم را در نظر بگيريد، احساسات مثبت را در درون خود حس كنيد، و خود را قدر دان تمامي هدايايي كه اين زندگي به شما عطا كرده بدانيد.

 

وقتي مي بينيد اين تصوير تا آن جايي كه مي شود قوي و واقعي است، نفسي عميق بكشيد. هنگام بازدم، تصور كنيد با تمام وجودتان اين به اين تصوير انرژي مي بخشيد. به آن تصوير زندگي ببخشيد و آن را قدرت مند كنيد.

 

چند لحظه بنشينيد، نفس هاي طولاني و عميق بكشيد و ذهن خود را آرام كنيد. سپس چشمان خود را باز كنيد و مصمم به دنبال اهدافتان برويد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰:۵۱ | مرجانه تركان | نظرات (0)

تبليغ نويسي چيست؟

 

اگر بخواهم ساده و جامع توضيح دهم:

نوشتن متن به نحوي كه مخاطب را ترقيب كند، كاري كه ما ميخواهيم انجام شود آگهي نويسي يا تبليغ نويسي است.

به همين سادگي و خوش مزگي.

فردي كه يك تبليغ مينويسد، طوري آن را طرح ريزي ميكند كه مخاطبين هدف هر كسي كه باشد؛

با ديدن آگهي اقدام مورد نظر گفته شده در تبليغ را انجام دهد.

در واقع يك جوري هدف از نوشتن متن تبليغاتي هم يك چنين موردي است.

كسي كه قرار است براي محصول ما يك تبليغ بنويسد، بايد بتواند با پرسيدن سوالات دقيق و بجا از توليد كننده و يا فروشنده محصول، يك نتيجه بسيار عالي خلق نمايد.

تبليغ نويسي يك علم است، علمي كه آميخته با هنر، خلاقيت و روانشناسي مشتريان است.

يك تبليغ نويس خوب، قطعاً يك بازارياب خوب نيز هست.

 

چرا بايد تبليغات كنيم؟

خوب بعد از اين كه به طور كلي با مفهوم تبليغ نويسي آشنا شديد، بايد بفهميم كه اصلاً چرا بايد تبليغات كنيم.

اگر ما يك محصول بسيار عالي داشته باشيم و اين محصول يا خدمت از قيمت بسيار رقابتيي هم برخوردا باشد، چه نيازي به تبليغات است؟

مگر با وجود يك چنين محصول يا خدمتي، مردم برايش صف نميكشند؟

قبل از اين كه به دو سوال بالا پاسخ دهيد، لازم است پاسخ يك سوال بسيار كلي تر را پيدا كنيد:

يك كسب و كار يا تجارت، صرف نظر از كوچكي يا بزرگي اش چرا بايد تبليغ كند؟

به دو دليل:

1. باعث ميشود بيشتر ديده شود و افراد و شركتهاي بيشتري با كسب و كار آنها آشنا شوند.

2. باعث ميشود فروش افزايش پيدا كند و اين خود به رشد يك كسب و كار كمك فراواني ميكند.

البته دلايل ديگري را نيز ميتوان براي تبليغ كردن پيدا كرد اما، اين دو دليل كه در بالا بيان شد علت عمده و دليل اصلي تبليغ كردن است.

اجازه بدهيد براي پاسخ به دو سوالي كه در ابتدا مطرح كردم، يك داستان براي شما تعريف كنم:

فرض كنيد شما يك فروشگاه بسيار لوكس با امكانات بسيار پيشرفته در بالاي يك كوه بسيار بلند راه اندازي نموده ايد.

بدون سر و صدا فروشگاه را افتطاح ميكنيد، پس از مدتي كه فعاليت كنيد چه اتفاقي مي افتد؟

مسلم است، هيچ كس از فروشگاه بسيار لوكس شما بازديد نميكند.

اصلاً مگر كسي خبر دارد كه شما فروشگاه درجه يكي راه اندازي نموده ايد؟

چرا فكر ميكنيد يك كار خلاقانه مانند بمب سر و صدا به پا ميكند؟

چرا فكر ميكنيد اصلاً ما و كسب و كارمان خيلي زياد براي مردم پر اهميت هستيم؟

در واقعيت اصلاً اينطور نيست! ما نه آنقدر براي كسي مهم هستيم و نه آنقدر زود به چشم ميآييم!

در واقع كسب و كارمان نيز يك چنين حالتي دارد.

دقيقاً اينجاست كه نقش يك تبليغ نويس مشخص ميشود.

تبليغ نويسي باعث ميشود كه كسب و كار ما و حتي خود ما بهتر و راحت تر به مخاطبين احتماليمان شناخته شويم.

يك تبليغ خوب ميتواند به طور كلي ورق را برگرداند و كاري براي ما انجام دهد كه هيچ كسي نميتواند دركش كند.

يك متن تبليغاتي خوب ميتواند تعداد زيادي مشتري بي خبر را با خبر سازد و ما را در مدت كوتاهي ثروت مند سازد.

مهارت تبليغ نويسي بيشتر از هر چيزي به شناخت تبليغ نويس برمي‌گرده.

شناخت تبليغ نويس از مخاطب، از محصول و از شرايطي كه تبليغ توش توليد و ارائه مي‌شه.

 

براي تبليغ نويسي صفحه محصول از كجا بايد شروع كنيم؟

خوب با خوندن متن بالا، احتمالاً اين سوال توي ذهن شما هم شكل گرفته باشه كه از كجا بايد شروع كنم؟

چه طور بايد يك متن تبليغ خوب براي محصولاتم بنويسم؟

چه معيارهايي رو بايد رعايت كنم كه يك متن تبليغاتي قابل قبول نوشته بشه؟

آيا كتاب يا آموزشي هست كه بتونه توي اين زمينه به من كمك كنه؟

و چندين سوال ديگه كه سعي ميكنم به اكثر اونها يك پاسخ خوب و قابل قبول رو بدم.

حالا با من قدم به قدم همراه بشيد تا ببينيم مواد لازم براي نوشتن يك تبليغ خوب براي صفحه محصول چي هست و از كجا بايد شروع كنيم.

 

 

 

هدف از نوشتن تبليغ

قبل از هر اقدامي، لازمه بدونيد كه هدف از نوشتن اين تبليغ چي هست.

هدف شما از نوشتن يك متن آگهي ميتونه برند سازي و شناخت مخاطبين باشه، و يا ميتونه فروش يك محصول يا خدمت خاص باشه.

بعد از اين كه هدف كلي خودتون رو از نوشتن آگهي مشخص كرديد، بايد كمي كلي نگري رو كنار بگذاريد و ببينيد دقيقاً چه چيزي ميخوايد.

براي نمونه اگر هدف شما فروش بيشتر محصول هست، چه حد از فروش توي اين تبليغ براي شما مناسب هست.

به بيان بهتر: اين تبليغ بايد تا چه اندازه فروش محصولات يا خدمات شما رو افزايش بده؟

تعيين كردن يك هدف مالي جذاب براي كسب و كارتون، ميتونه بهتون توي بيشتر شدن خلاقيت كمك فراواني بكنه، پس اصلاً ناديده اش نگيريد.

 

مشخص كنيد براي چه كسي تبليغ مينويسيد

اين سوال رو ميتونيم اينطوري هم مطرح كنيم: خريداران محصولات يا خدمات ما از چه قشري هستند؟

ببينيد دوستان، افراد توي يك اجتماع بزرگ مثل يك كشور، به دسته هاي مختلفي تقسيم بندي ميشوند.

اين دسته بندي ها، ميتونه سياسي باشه، اقتصادي باشه، مضهبي باشه و خلاصه كلي تقسيم بندي ميتونيد براي هر موردي پيدا كنيد.

اول از همه بايد مشخص كنيد دسته بندي افرادي كه قراره تبليغ شما رو ببيند شامل چه افرادي ميشن.

خانم هستند يا آقا، بازاري هستند يا كسب و كار اينترنتي دارند، و هزاران دسته بندي مختلف.

چرا اين موضوع انقدر پر اهميت هست؟

چون ما توي اين گروه هاي كوچك، ميتونيم علايق افراد رو به درستي به دست بياريم.

وقتي شما بفهميد كه يك فرد به چه چيز هايي علاقه داره و متوجه بشيد كه به طور كلي طرز تفكرش چه شكلي هست، ميتونيد يك پيشنهاد اختصاصي برايش طراحي كنيد.

چون اين گروه ها احتمالاً نقاط مشترك و نقاط ضعف فراواني دارند كه ميتونيد با استفاده از اين نقاط مشترك، يك تبليغ نويسي بسيار عالي انجام بديد.

سبك نوشتن، نوع كلماتي كه استفاده مي‌كنيد، ساختار پيام تبليغاتي، رسانه‌اي كه براي انتشار پيام

تبليغاتي استفاده مي‌كنيد، همه و همه بايد با توجه به اين نكته انتخاب بشه كه مخاطب شما چه كساني هستن

و چه نوع ارتباطي رو راحت‌تر مي‌پذيرن.

آيا ميتونيم آدامس جويدن يا تبليغ يك چنين محصولي رو براي افراد سن بالا بنويسيم؟

پس تبليغ نويسي صفحه محصول بايد دقيقاً درست هدف گيري بشه تا به هدف بخوره و براي ما نتيجه بخش باشه.

 

https://www.janblaghy.ir/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%e2%80%8c-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰:۲۹ | مرجانه تركان | نظرات (0)

يك آزمايش ساده انجام دهيد، يك بار به اين عناوين نگاه كنيد و فردا تلاش كنيد آنها را به خاطر بياوريد.

به شما قول ميدهم كه، استراتژي اقيانوس آبي را به دليل تصوري كه از يك اقيانوس آبي در ذهن داريد به خاطر خواهيد آورد.

باور كنيد من همين الان هم نميتوانم به خاطر بياورم كه براي مثال دوم از چه كلماتي استفاده كردم.

2. توجه مخاطب را جلب كند.

چه چيزيميتواند توجه شما را به عنوان يك فرد به خود جلب كند؟

اولين نكته اي كه به ذهن ميرسد، متمايز بودن است، اگر شما هم از تصاوير و جملات و يا كلماتي استفاده كنيد كه همه سازندگان آگهي تبليغاتي از آن استفاده ميكنند، يقيناً توجهي را به دست نخواهيد آورد.

براي جلب توجه بايد سعي كنيد تبليغ نويسي عنواني انتخاب كنيد كه خاص باشد، البته اين جملات شايد برايت كمي مبهم به نظر برسد، اما قول ميدهم اگر جملات بعدي را با دقت بررسي كني، متوجه خواهي شد كه چه طور عنواني بنويسي كه توجه مخاطبين هدفت را جلب نمايد.

3. در عنوان آگهي تبليغاتي، محصول خود را معرفي نكنيد.

عنوان آگهي يك تبليغات، جايي نيست كه شما بتوانيد محصول خود را در آن معرفي نماييد، همان طور كه در جملات قبلي گفتم، شما فقط چند ثانيه فرصت داريد كه مخاطبت را متقاعد كنيد كه آگهي شما را ببيند يا بخواند.

اگر اين فرصت را با معرفي محصول در تيتر آگهي از دست بدهي، گناهي نا بخشودني را مرتكب شده اي.

البته اين مورد يك استثنا هم دارد، براي مثال اگر شما گوشي موبايل ميفروشيد، بايد در عنوان آگهي محصول خود را معرفي كنيد.

شايد سوالي برايت پيش آمده باشد كه پس يك چنين فردي چه كاري ميتواند بكند تا بيشتر بفروشد؟

جواب كوتاهش اين است كه اين فرد، بايد روي خدمات مخصوصي كه ارائه ميدهد متمركز شود.

يعني خدماتي ارائه دهد و آن را برجسته نمايد كه مخاطب از هزاران فروشنده موبايل، حاضر شود كه از او خريد كند.

4. در عنوان آگهي نتيجه را بيان كنيد.

بيان كردن نتيجه اي كه خدمات يا محصولات شما قرار است براي مشتريان احتمالي تان ايجاد كند، يك ترقيب كننده عالي براي خواندن ادامه آگهي تبليغاتي شما است.

سعي كنيد زماني كه نتيجه را در تيتر آگهي بيان ميكنيد، اين نتيجه بسيار دقيق و حساب شده باشد.

براي مثال با محصول من، ظرف يك ماه 5 كيلو از وزن خود را كم خواهيد كرد.

با اين كار، مخاطب دقيقاً به سرعت متوجه خواهد شد كه چه چيزي قرار است به دست بياورد.

5. تيتر را كليشه اي انتخاب نكنيد.

مغز ما، جملات و كلمات كليشه اي را فيلتر ميكند و نمي گذارد به آنها توجه كنيم، پس تا جايي كه ممكن است در عنوان آگهي، از مواردي كه كليشه هستند بپرهيزيد.

اگر بخواهم مفهوم كليشه اي بودن را تعريف كنم، بايد بگويم كه كليشه از جمله مواردي است كه، به خاطر تكرار زياد و استفاده بيش از حد، قدرتش را از دست داده است.

6. در عنوان يا تيتر آگهي آموزش تبليغ نويسي تبليغاتي، به هيچ عنوان از كلمات و جملات بي هويت استفاده نكنيم.

كلمات بي هويت، كلماتي هستند كه نميتوانيد به درستي آن را براي خواننده متن آگهي اثبات كرد.براي مثال، اولين

و مشتري احتمالي شما، هيچ منفعتي از آن نميبرد.

براي مثال، بزرگترين فروشگاه اينترنتي خاور ميانه، يا با كيفيت ترين لبنيات ايران، و يا چيزهايي كه خيلي زياد آن ها را مشاهده ميكنيد.

بگذاريد از شما دو سوال بپرسم تا اين نكته را بهتر درك كنيد.

چه طور ميتوانيد بزرگ ترين يا با كيفيت ترين و يا اين قبيل مفاهيم را براي بيننده آگهي اثبات نمود؟

يا اصلاً بزرگترين فروشگاه مجازي كشور ايران چه مزيت رقابتيي هست كه به درد كسي بخورد؟

آيا شما اگر از كوچك ترين فروشگاه مجازي يك كشور استفاده كنيد و سرويس خوبي دريافت كنيد، به دنبال بزرگترين آنها خواهيد رفت؟

در نتيجه سعي كنيد از مفاهيمي استفاده كنيد كه بتوانيد آنها را اندازه بگيريد و مشكلي از مشكلات مخاطبين آگهي تبليغاتي شما را بر طرف نمايد.

اين تماميه نكاتي بود كه بايد راجع به عنوان يا تيتر يك آگهي تبليغاتي ميدانستيد، در ادامه با من همراه باشيد تا وارد مباحث بيشتري شويم.

آموزش تبليغ نويسي

در پاراگراف ابتدايي بايد چه بنويسيم؟

در نظر داشته باشيد كه مخاطب بخونه و اون رو تحليل هم بكنه.

شما وقت و حوصله زيادي نداره كه بتونه همه چيز رو تا انتها

پس حاشيه‌ رفتن رو كنار بذاريد و يه راست بريد سراغ پيام اصلي.

سعي كنيد پيام اصلي رو تو همون پاراگراف اول منتقل كنيد.

در آخر مخاطب رو رها نكنيد.

جمع‌بندي كنيد.

پيام رو دوباره منتقل كنيد.

راه ارتباطي ايجاد كنيد.

از مخاطب دعوت به همكاري و اقدام كردن كنيد.

كاري كنيد مخاطب بعد از خوندن پيام تبليغاتي تكليفش كاملاً روشن باشه و هيچ نقطه ابهامي تو ذهنش باقي نمونده باشه.

 

آيا فرمولي هست كه بتوانم با آن تبليغ نويسي كنم؟

من يك مقاله بسيار كامل در رابطه با فرمولهاي تبليغ نويسي در اثر خاص نوشته ام.

ميتوانيد از آن فرمولها نيز استفاده كنيد.

مهم ترين فرمولهاي تبليغ نويسي كه بايد بلد باشيد.

فرمول تبليغ نويسي 4p

اما تماميه فرمولها براي نوشتن متن يك آگهي خاص مناسب نيستند.

خيلي بستگي به محصول و يا خدمتي دارد كه شما مينويسيد و بستگي به موارد ديگري نيز دارد.

 

https://www.janblaghy.ir/%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ad%d8%b1%d9%81%d9%87-%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba-%d9%86%d9%88%db%8c%d8%b3%db%8c/

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۲۰:۱۶ | مرجانه تركان | نظرات (0)

فروش تلفني چيست؟ – راهكارهاي فروش تلفني موفق

فروش تلفني و بازاريابي محصولات با استفاده از تلفن، يكي از شيوه‌هاي بازاريابي مستقيم است. با مطالعه راهنماي فروش تلفني زير با تكنيك ها و راز هاي فروش تلفني آشنا خواهيد شد.

 

فروش تلفني چيست؟

فروش تلفني موفق فرايندي است كه طي آن محصولات يا سرويس شما به صورت مستقيم يا از طريق تماس تلفني به فروش مي رسد.

 

تفاوت فروش تلفني و بازاريابي تلفني

بازاريابي تلفني، مشتريان احتمالي شما را افزايش مي دهد. با استفاده از اين فرايند مي توانيد اطلاعاتي در مورد محصولات و خدمات خود را در اختيار مشتريان قرار دهيد و در واقع فرصتي دو طرفه محسوب مي شود به اين گونه كه فرصتي براي مشتري و همچينن صاحب كسب و كار ايجاد مي كند تا به راحتي مطابق با نياز هاي خود همديگر را بيابند و در مقابل فروش تلفني فرصت هاي ايجاد شده را در جهت بهبود كسب و كار شركت به كار مي گيرد.

 

مزاياي آموزش فروش تلفني براي كسب و كار چيست؟

كارشناسان فروش تلفني اطلاعات مربوط به مشتريان كه از قبل وجود داشته و سرنخ محسوب مي شوند را به صورت مدوام و حتي گاهي مصرانه تبديل به فروش مي نمايند.

خدمات فروش تلفني موفق نرخ تبديل مشتريان را افزايش داده و در عين حال هزينه هاي فروش را كاهش مي دهند.

هنر فروش تلفني موفق مي تواند تبديل سرنخ هاي دشوار به فروش باشد كه باعث بهبود كسب و كار مي گردد.

نحوه فروش تلفني به اين صورت است كه فرايند فروش را از طريق اطلاعات دقيق مشترياني كه توسط بازاريابان تلفني جمع آوري شده اند؛ پيش مي برند.

راهكارهاي فروش تلفني موفق بسيار متنوع مي باشد. برون سپاري اين فرايند باعث صرفه جويي در هزينه ها و افزايش فروش تيم براي براوردن نيازهاي حاضر مي شود.

تماس سرد اصول خاصي دارد. كارشناساني كه روحيه حساس و در عين حال متقاعدگري دارند مي توانند جهت برقراي تماس هاي سرد استخدام شوند تا در راستاي فرايند فروش تلفني (Telesales)، مشتريان بالقوه احساس رضايت بيشتري داشته باشند.

ارائه خدمات فروش تلفني باعث مي شود تا هزينه هاي اياب ذهاب يك سازمان يا شركت بسيار كاهش يابد.

فروش تلفني موفق، باعث مي شود تا مشتريان احساس كنند كسب و كار شما بسيار حرفه اي مي باشد.

كارشناسان فروش با ارائه خدمات فروش تلفني شما را از برقراري تماس و مذاكره با مشتريان در مورد محصولات يا خدمات بي نياز مي كنند.

براي تبديل مشتريان بالقوه به مشتريان بالفعل اصول فروش تلفني به ياري شما مي آيند.

وظايف كارشناس فروش تلفني

تماس با مشتريان بالقوه يا مشتريان فعلي براي اعطاي اطلاعات در مورد يك محصول يا سرويس با استفاده از اسكريپت فروش

پاسخ به سوالات مربوط به محصولات و يا شركت

مطرح كردن سوالاتي براي درك نياز هاي مشتري و كمك به فرايند فروش

هدايت مشتريان احتمالي به سمت تيم فروش در صورت نياز

وارد كردن و به روزرساني اطلاعات مشتريان در پايگاه داده

پردازش و وارد كردن سفارشات به روشي دقيق

رسيدگي به پيشنهادات و انتقادات مشتريان جهت بهبود محصولات و يا خدمات

ثبت تماس ها، فروش ها و يادداشت برداري از اطلاعات مفيد

روانشناسي فروش تلفني

ارائه خدمات فروش تلفني موفق كار ساده اي نيست. جهت تاثيرگذاري بر ميزان فروش، بايد با مهارت هاي روان شناسي آشنايي داشته باشيد. در ذيل به 3 مورد روانشناسي فروش تلفني اشاره شده است.

https://www.janblaghy.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d9%88-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%aa%d9%84%d9%81%d9%86%db%8c/

نكات مثبت رقبايتان را بيان كنيد

توجه داشته باشيد كه در مورد رقباي خود بدگويي نكنيد و نكات منفي را بيان نكنيد چون مشتريان احتمالي ممكن است هر نكته منفي را به كسب و كار شما نيز ربط دهند و اين به ضرر كسب و كار شما است. به همين دليل عاقلانه است كه وقتي مشتري بالقوه در مورد رقباي شما صحبت مي كند، اظهار نظر نكنيد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۹:۵۹ | مرجانه تركان | نظرات (0)

مشاوره تبليغاتي چيست؟

مشاوره تبليغاتي چيست؟پيشرفت هر جامعه رابطه مستقيمي با تخصصي شدن علوم در آن دارد. صاحبان كسب‌وكارها قبل از تخصصي شدن علوم تبليغات را به‌صورت سنتي انجام مي‌دادند اما پس از تخصصي شدن علوم علمي تحت عنوان تبليغات در كنار تجارت‌ها به وجود آمد.

مشاور تبليغاتي به متخصصين حوزه تبليغات گفته مي‌شود. مشاوره تبليغاتي پيشنهادات و ارائه خدماتي مي‌باشد كه تبليغات را به‌صورت علمي و مبتني بر تجربيات موفق جهت مي‌دهد درنتيجه منجر به افزايش سودآوري و جذب مشتري خواهد شد. مشاوره تبليغاتي درواقع شامل فرآيندي علمي است كه با تحقيقات و پژوهش آغازشده و پس از طي مراحل تحليلي منجر به ارائه راهكار مي‌شود. در بسياري از موارد شركت ها ترجيح ميدهند از يك آژانس تبليغاتي با سابقه براي مشاوره و تبليغات كمك بگيرند.

 

فهرست مطالب

 

مشاوره تبليغاتي چيست؟

خدمات مشاوره تبليغاتي

مشاوره تبليغاتي در تهران

كاربرد مشاوره تبليغاتي

وظايف مشاوره تبليغاتي

چگونه مشاور تبليغاتي شويم؟

خدمات مشاوره تبليغاتي

بررسي جايگاه سازمان درزمينهٔ فعاليت تبليغاتي

اعطاي مشاوره در مورد بودجه، اهداف و برنامه‌هاي تبليغاتي

كمك به انتخاب بهترين آژانس تبليغاتي

ارائه راهكارهاي تبليغاتي خلاق

تحقيقات، روابط عمومي، پيشبرد فروش و در كل برنامه‌ريزي تبليغات

تحليل تبليغات رقبا و گزارش به مديران

كنترل هزينه‌ها و برنامه‌ريزي به نفع سازمان

آموزش به نيروهاي فروش

نظارت بر عملكرد، هزينه و زمان اجرايي

همكاري با واحدهاي فروش و بازرگاني

تعيين دستورالعمل‌هاي اجرايي براي فروشنده، مشتري و نمايندگان

مشاوره تبليغاتي در تهران

مشاوره تبليغاتي در تهران، تهران بيش از نيمي از صنايع اصلي كشور ازجمله سيمان، مواد شيميايي، خودرو و ... را در خود جاي‌داده است. به همين دليل هر شغلي در اين شهر رقباي بسياري دارد و موفقيت در هر كسب‌وكاري نيازمند تخصص، تلاش، هوش كاري و از همه مهم‌تر داشتن تبليغات اصولي است. در تهران مشاوره تبليغاتي بهترين شيوه تبليغات را متناسب با نوع محصول و برند آن به صاحبان كسب‌وكارها معرفي مي‌كند. بنابراين مشاوره تبليغاتي در تهران انتخابي معقول به‌منظور رسيدن به اهداف بازاريابي مي‌باشد.

 

كاربرد مشاوره تبليغاتي

با استفاده از مشاوره تبليغاتي مي‌توان منابع و فرآيندهاي بازاريابي سازمان يا شركت را تقويت كرد همچنين بين تيم خدمات، منابع بازاريابي و فروش هماهنگي ايجاد خواهد شد. كمك گرفتن از مشاور تبليغاتي در مسير بازاريابي و فروش تأثير بسزايي در هدفمندي برنامه فروش دارد.

 

وظايف مشاوره تبليغاتي

شناخت شرايط شركت يا سازمان و تهيه گزارش‌هاي مربوطه در تبليغات

انجام برنامه‌هاي تحقيقاتي و مطالعات

طراحي تقويم تبليغاتي

تعيين بودجه براي تقويم تبليغاتي

طراحي برنامه اجرا

انتخاب پيمانكاران تبليغاتي و نظارت بر عملكرد آنان

اطمينان از اجراي تبليغات بر طبق قوانين و دستورالعمل‌هاي سازمان

بررسي، مديريت و تأييد تبليغات

ايجاد فرصت‌هاي جديد از طريق شبكه‌سازي

آموزش پرسنل

تسهيل فرآيند اثربخشي تبليغات

ايجاد روابط كاري قدرتمند با مشتري

تهيه سفارشات و پيشنهادات فروش

شركت در جلسات و رويدادهاي بازاريابي

توسعه و مديريت خرده‌فروشي

ارائه مشاوره و پاسخ دقيق و به‌موقع به سؤالات و مشكلات مشتريان

چگونه مشاور تبليغاتي شويم؟

 

https://www.janblaghy.ir/%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa%db%8c%d9%86%da%af-%da%86%db%8c/

 

براي تبديل‌شدن به يك مشاور تبليغاتي موفق بايد اين ويژگي‌هاي شخصيتي را داشته باشيد: خلاق و پرانرژي، داشتن نگرش رقابتي، باانگيزه و عزت‌نفس، قابليت مقابله با اضطراب و درنهايت علاقه به اين حرفه. علاوه بر ويژگي‌هاي شخصيتي نيازمند مهارت‌هايي نيز هستيد. برخي از اين مهارت‌ها عبارت‌اند از: تخصص در تبليغات نوع خاصي از محصولات، توانايي ارزيابي نيازهاي تبليغاتي، توانايي ايجاد كمپين تبليغاتي، توانايي كار در مدت محدود و با بودجه محدود، ارائه فوق‌العاده خوب، مهارت متقاعد كردن و توانايي انجام كار تيمي و سازگاري سريع با افراد جديد. اگر قصد داريد تبديل به يك مشاور تبليغاتي موفق شويد بايد از منطبق بودن اين حرفه باعلاقه، مهارت‌ها و ويژگي‌هاي شخصيتي خود مطمئن شويد.  


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۹:۴۰ | مرجانه تركان | نظرات (0)

روش خلاق بازاريابي اينستاگرامي

 

آيا در كسب و كار خود از اينستاگرام استفاده مي كنيد؟ تمايل داريد با روش هاي خلاقانه و جذاب بازاريابي در اينستاگرام  كسب و كارها آشنا شويد؟

 

اگر جواب شما مثبت است به شما پيشنهاد مي كنم كه در اين مقاله همراه ما باشيد.

 

همانطور كه در مقالات گذشته به آن اشاره شد در حال حاضر از اينستاگرام به عنوان پرنفوذترين شبكه اجتماعي ميان مردم ياد مي شود كه برندها مي توانند با استفاده صحيح از اين پلتفرم، جايگاه مردمي خود را ارتقا داده و بعد از افزايش محبوبيت برند خود، درآمد بالايي را براي خود بدست آورند.

 

در صورت استفاده از اينستاگرام و با توجه به خصوصيت هاي منحصربفردي كه اين شبكه اجتماعي در اختيارتان قرار مي دهد شما مي توانيد برند خود را نسبت به ديگر رقبايتان برجسته تر جلوه داده و تاثير به ياد ماندني بر روي ذهن هواداران و مشتريان خود بگذاريد.

 

در اين مقاله قصد داريم تا شما را با 4 مدل استفاده شده خلاق و موفق در جهت استفاده از اينستاگرام در بازاريابي كسب وكار آشنا كنيم.

 

1- راه اندازي حراجي با استفاده از كاتالوگ و تصاوير محصولات

دوست داريد كاربران اينستاگرام محصولات شما را مرور كنند و در انتها از شما خريد كنند؟

 

شركت IKEA از جمله شركت هايي است كه در اينستاگرام حضور فعالي داشته و توانسته با استفاده از خصوصيت تگ ها بر روي تصاوير، كاتالوگ كاملي از محصولات خود را بر روي اينستاگرام راه اندازي كرده و در دسترس كاربران قرار دهد.

 

در صورتيكه كاتالوگ خدمات و محصولات برند خود را بر روي اينستاگرام منتشر كنيد، شما مي توانيد كاربراني را كه در اين شبكه اجتماعي مشغول مرور صفحات هستند به سمت محصولات مورد نظرتان هدايت نموده  و آنها را با محصولات و خدمات برند خود آشنا سازيد.

 

با استفاده از اين استراتژي و همچنين صرف وقت و كمي صبر قادر خواهيد بود كه بيشترين بهره را در بازاريابي برندتان بدست آوريد

https://www.janblaghy.ir/%db%b7-%d8%aa%da%a9%d9%86%db%8c%da%a9-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a8%d8%a7-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/

در ابتدا، بايد براي هر دسته بندي محصولات خود، ايميل هاي مجزايي را ايجاد نماييد و از آن به جهت راه اندازي حساب كاربري مجزا براي هر دسته بندي در اينستاگرام استفاده نماييد

سپس مشخصات محصولات طبقه بندي شده خود را به همراه تصاويرشان در صفحه مربوطه در اينستاگرام بارگذاري كنيد.

در انتها و در قسمت بيوگرافي حساب كاربريتان، لينك مستقيم مربوط به خريد محصولات را قرار دهيد تا كاربر به راحتي وارد صفحه مربوط به آن دسته محصولات مورد نظر خود گردد.

(به عنوان مثال اگر شما فروشنده ساعت هستيد مي توانيد براي برندتان 3 حساب كاربري با عنوان مردانه، زنانه و بچه گانه به همراه نام برند ايجاد نموده و بعد از بارگذاري مشخصات و تصاوير مربوطه، لينك مستقيم مربوط به صفحه هركدام از دسته بندي ها  را در قسمت بيوگرافي قرار دهيد.)


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۹:۱۹ | مرجانه تركان | نظرات (0)

آيا هرگز از خود پرسيده‌ايد كه چرا بعضي محصولات را مي‌خريم و ساير محصولات را بر روي قفسه باقي مي‌گذاريم؟ چگونه ميان تمام گزينه‌هاي موجود، يكي را انتخاب مي‌كنيم، در حالي كه در بيشتر موارد، تجربه‌ي كمي در استفاده از محصولاتي داريم كه بايد از ميان‌شان يكي را انتخاب كنيم، يا حتي هيچ تجربه‌اي در مورد آنها نداريم! چه چيزي باعث مي‌شود رستوران جديدي را امتحان كنيم، از خمير‌دندان جديدي استفاده كنيم يا به نرم‌افزار جديدي روي بياوريم؟ پاسخ اين سوال، تا حد زيادي در نوع عبارت‌هاي استفاده شده براي فروش اين محصولات نهفته است، در واقع بعضي عبارت قدرت بيشتري براي جذب مشتري دارند. در اين مقاله با برترين جملات تبليغاتي موثر كه باعث افزايش فروش مي‌شود و در حقيقت مشتري‌ها دوست دارند در زمان تصميم‌گيري آنها را بشنوند، آشنا مي‌شويد.

 

 

 

 

حتما بخوانيد: فنون مذاكره در بازاريابي؛ چطور برگ برنده را از آن خود كنيم؟

شايد هرگز متوجه اين مسئله نشده باشيد، ولي عبارت‌ها، نقش جملات كوتاه تبليغاتي بسيار مهمي در كمك به مغز براي تصميم‌گيري در مورد محصولات ايفا مي‌كنند. متغيرهاي فراواني وجود دارد ولي در ميان آنها موردي هست كه تاثير آن، بارها و بارها اثبات شده است: جملات تبليغاتي موثر، فروش را افزايش مي‌دهند و فقط همين عبارت‌ها هستند كه اين قدرت را دارند.

 

۱. رايگان

اگر فكر مي‌كنيد واژه‌ي «رايگان» بي‌فايده است و بيش از حد از آن استفاده شده، بيشتر فكر كنيد. مردم عاشق چيزهاي رايگان، عادي و ساده هستند. عملا مي‌توانيد هر چيزي را به صورت رايگان به آنها بدهيد، فرقي نمي‌كند كه چقدر كوچك باشد، و با اين كار توجه آنها را جلب كنيد.

 

گرگوري سيوتي (Gregory Ciotti) از شركتِ Help Scout با استفاده از مطالعه‌اي اين مسئله را اثبات كرده است. در اين مطالعه، محققان از مردم خواستند ميان يك شكلات ترافلِ ليندت (Lindt) به قيمت ۱۵ سنت (كه معامله‌ي بسيار خوبي است) و يك شكلات بوسه‌ي هرشي (Hershey Kiss) به قيمت ۱ سنت، يكي را انتخاب كنند. در كمال تعجب، ۷۳ درصد از آنها شكلات ترافل ليندت را انتخاب كردند. سپس محققان از گروه ديگري خواستند كه بين شكلات ترافل ليندت به قيمت ۱۴ سنت (كه باز هم معامله‌ي بسيار خوبي است) و شكلات بوسه‌ي هرشي مجاني، يكي را انتخاب كنند. اين بار ۶۹ درصد از آنها بوسه‌ي هرشي را انتخاب كردند. زيرا همه، چيزهاي مجاني را دوست دارند.

 

۲. انحصاري

عبارت انحصاري يكي از برترين جملات تبليغاتي مؤثر 

 

يكي ديگر از برترين جملات تبليغاتي موثر، همين كلمه است. همه مي‌خواهند در گروهي متمايز از ديگران قرار داشته باشند. وقتي محصولات خود را انحصاري مي‌كنيد و آن را تنها در اختيار گروهي انتخاب شده قرار مي‌دهيد، كاري مي‌كنيد مردم آن را محصول را بيشتر بخواهند. مي‌توانيد به جاي واژه‌ي انحصاري از عبارت‌هاي ديگري مانند «فقط براي اعضا»، «فقط افراد دعوت‌شده»، «براي نخستين بار»، «كارمندان داخلي» و غيره استفاده كنيد و مطمئن باشيد كه همه مي‌خواهند در اين گروه‌ها قرار بگيرند.

 

https://www.janblaghy.ir/%da%86%da%af%d9%88%d9%86%d9%87-%d8%b9%d9%86%d8%a7%d9%88%db%8c%d9%86-%d9%be%d8%b1%d9%81%d8%b1%d9%88%d8%b4-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%ae%d9%88%d8%af-%d8%a8/

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۷:۲۹ | مرجانه تركان | نظرات (0)

آيا فيلم «جان مالكوويچ بودن» را تماشا كرده‌ايد؟ در آن فيلم، همه مي‌خواهند جان مالكويچ بودن را تجربه كنند. روياي ديرينه انسان، تماشاي جهان از ديد ديگران است؛ يعني در ذهن ديگران بودن! من هم پس از مدت زيادي مطالعه‌ درباره اين موضوع، حدس مي‌زنم بازاريابي عصبي به زبان ساده، يعني از چشم ديگران تماشا كردن.

 

زماني كه از آموزش بازاريابي عصبي يا نوروماركتينگ (در انگليسي به آن Neuromarketing گفته مي‌شود) مي‌نويسيم، وارد باشگاهِ علوم بين‌رشته‌اي‌ها شده‌ايم. پيوندِ علومِ مغز و اعصاب با دنياي كسب‌وكار، بازاريابي و برندينگ. جايي كه علومِ شناختي، رابطۀ ميان احساسات و مفاهيم سختِ بازاريابي را به يكديگر پيوند مي‌دهد.

 

ريشۀ بسياري از ابداعات و پيشرفت‌هاي انسان در مشاهده و بررسي عواملِ طبيعي براي خلق روش‌هاي علمي و مهندسي نهفته است، چيزي كه به آن بيونيك مي‌گويند. طراحي بيونيك به ما اين اجازه را داده است كه با مشاهدۀ بدن يك خفاش مانند داوينچي، دست به خلق ماشين پرنده بزنيم. با اين حال، چيزهايي خارج از حيطه‌ي مشاهده‌ي عادي يك بشر وجود دارد. ما هميشه آرزو داشتيم، وارد مغز و احساسات يك فرد ديگر شويم. چرا كه مي‌خواهيم پاسخ يك سوال را بدانيم. سوال "راستي تو واقعاً چطور احساس مي‌كني؟"

 

با پديدار شدنِ توانايي‌هايِ پزشكي توسط فناوري‌هاي جديد مانند FMRI (Functional Magnetic Resonance Amaging)، ما توانايي مطالعه‌ي پاسخ‌هاي مغز در مواجهه با يك محصول را پيدا كرده‌ايم. محققان FMRI براي اندازه‌گيريِ تغييراتِ فعاليت‌هاي مغز در بعضي بخش‌ها و فهميدنِ اينكه چه چيزي باعث ايجاد فرآيند تصميم‌گيري براي يك مصرف‌كننده مي‌شود (كه يك محصول را خريداري مي‌كند) استفاده مي‌شود.

 

تحليل‌گرهاي بازار، درست وقتي كاربردِ واقعي بازاريابي عصبي را درك كردند كه فهميدند؛ قرار دادن سوالات ساده‌‌اي مانند "چرا اين محصول را دوست داشته‌ايد؟" در پرسشنامه، نمي‌تواند درك درست و دقيقي از فعاليت مغز در زمان خريد يك محصول را نشان دهد. با استفاده از اين نقطه‌ي مثبت نوروماركتينگ، بازارياب‌ها مي‌توانند محصولات/خدمات مؤثرتر و بهينه‌تري (با توجه به پاسخ‌هاي دريافتي مغز مشتريان) ارائه كرده و كمپين‌هاي تبليغاتيِ پرسودتري را به راه بيندازند.

 

اين را همه‌ي ما خوب ميدانيم كه ساليانه و حتي در لحظه، هزينه‌هاي سرسام‌آوري صرف تبليغات و بازاريابي مي‌شود. باوجود همه‌ي كمپين‌هاي موفقي كه در اطراف ما به راه مي‌افتند، باز هم هنوز نمي‌دانيم واقعاً چه چيزي باعث مي‌شود كه مصرف كننده يك محصول را بخرد.

 

هر چقدر هم فردي را به صورت خودآگاه به خريد يك محصول ترغيب كنيم و هر چقدر هم تبليغات ما قانع كننده باشند، دست آخر باز هم تا رسيدن به لايه‌هاي درونيِ عواطف يك فرد فاصله داريم. بازاريابي عصبي يا عصب پايه، امروزه پاي خود را فراتر از يك تكنيك بازاريابي گذاشته است. اين رشته در دانشگاه‌هاي بسياري در سراسر جهان تدريس مي‌شود و بسياري از شركت‌هاي مشاوره‌اي، اين روش را به عنوان ابزار تحقيق خود انتخاب كرده‌اند.

 

شناخت علايق مشتري با كمك نوروماركتينگ

با كمك بازاريابي عصبي مي‌توانيد علايق مشتري را از طريق ناخودآگاهش بشناسيد.

 

برندينگ و بازاريابي عصبي

 

ايجاد يك برند قوي، هدف نهايي همه‌ي كسب‌وكارهاست. شناساييِ يك محصول، پيش از آنكه توسط دانش فني و تجربه ما حاصل شود، ثمره‌ي اعتمادي است كه ما به يك برند مي‌كنيم. از همين روي، بزرگ‌ترين سرمايه و دارايي يك سازمان يا يك شركت، تبديل شدن به برند است. به همين دليل، نتيجه‌ي تمام تلاش‌هاي بازاريابي در يك شركت، متوجه شناختن نيازهاي مشتري، فعاليت‌هاي تبليغاتي و درنهايت، مديريت برند و ارزش افزايي برند مي‌شود.

 

برجسته‌ترين متخصصانِ برندينگ معتقدند نام‌هاي تجاري براي قدرتمند بودن، همواره نيازمند ارزيابي و تجديد استراتژي‌هاي خود هستند. با رشدِ سودآور و افزايش قدرتِ خريد در ميان جوامع توسعه يافته و در حال توسعه، روزبه‌روز حساسيت خريد و جايگاه برند، مورد توجه بسياري از مصرف‌كنندگان قرار گرفته است. از همين رو، بيشتر محققان بازار در گير و دار كشف روش‌هايي براي ارتقاي جايگاه اثربخشي محصول از ديد مصرف‌كنندگان با انواع روش هاي بازاريابي هستند.

 

از جمله ابزارهاي توسعه و تحقيق بازار، پيش از پيوند نوروساينس (علوم اعصاب) با حوزه‌ي بازاريابي، نظرسنجي‌ها، امتيازدهي‌هاي الكترونيك (يا حضوري) و ديگر روش‌ها مانند مطالعه‌ي رفتار كاربران در هنگام جستجو در اينترنت يا مطالعه‌ي داده‌هاي استخراج شده از شبكه‌هاي اجتماعي است.

 

همه‌ي اين تلاش‌ها به محققان يك نكته‌ي بزرگ را ثابت كرده است: روش‌هاي معمول تحليل رفتار مصرف‌كننده‌، به شناسايي درستِ رفتارهاي مصرف‌كننده منجر نمي‌شود.

 

عوامل بسيار زيادي از جمله عوامل ناخودآگاه، مشوق‌ها، محدوديت‌هاي زماني و احساس فشار در حين يك نظرسنجي مي‌تواند عامل انحراف از ثبت واقعيات مربوط به دلايل خريد يك محصول از برند خاص باشد. از اين رو، بررسي تداعي‌هاي ذهني، تصويرسازي‌هاي عصبي و تكنيك‌هاي پيشرفته تحليل فرآيند ناخودآگاه، مي‌تواند راهگشاي فهميدن ذهن مصرف‌كننده و دلايل شكست يا موفقيت يك بازاريابي باشد.

 

https://www.janblaghy.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%d8%a7%d8%b1%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%b9%d8%b5%d8%a8%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa%d8%9f/

 

احساس؛ مهم‌ترين محرك فروش!


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۶:۱۵ | مرجانه تركان | نظرات (0)

روش هاي سرمايه ­گذاري

 

انواع روش هاي سرمايه گذاري به طور كلي عبارت است از تبديل وجوه مالي به يك يا چند نوع دارايي كه براي مدتي در زمان آتي نگهداري خواهد شد. سرمايه­ گذاري مستلزم مديريت “ثروت” سرمايه ­گذاران است. اين ثروت شامل مجموع درآمد فعلي و ارزش فعلي درآمدهاي آتي است. سرمايه­ گذاري درواقع چشم­ پوشي از مصرف امروز به اميد كسب بازدهي در زمان آينده است.

 

وارن بافت سرمايه‌گذاري را اين‌گونه تعريف مي‌كند:

 

«فرايند برنامه‌ريزي براي پول تا در آينده پول بيشتري نصيب شما شود»

 

فرصت­‌هاي سرمايه­ گذاري زيادي در چهارچوب اقتصاد داخلي وجود دارد كه در اين مقاله، طي يك دسته­ بندي كلي، به بررسي انواع فرصت­‌ها و روش هاي سرمايه گذاري و ويژگي­‌هاي هر بازار خواهيم پرداخت. فرصت­‌هاي بررسي شده در اين مقاله به شرح زيراند:

 

بازار پول

بازار سرمايه

بازار مسكن

بازار سكه

بازار طلا

بازار ارز

سرمايه­ گذاري خطرپذير (كسب­ و كارهاي نوپا يا استارتاپ­‌ها)

انواع روش هاي سرمايه­ گذاري در راستاي كسب “بازدهي” انجام مي­‌شود، ريسك نيز بخش جدايي­ ناپذير بازدهي است، بدين معنا كه كسب بازدهي­‌هاي بالاتر به واسطه پذيرش ريسك­‌هاي بيشتر اتفاق مي­‌افتد و اين موضوع مهم­ترين فاكتور تفاوت بين فرصت­‌هاي سرمايه­ گذاري است، گرچه فاكتورهاي مهم ديگري  نيز همچون افق سرمايه­ گذاري، حجم سرمايه ­گذاري، ميزان نقد شوندگي (به معني سهولت در تبديل به نقد شدن) و… از ساير عوامل موثر در سرمايه­ گذاري هستند.

 

در ادامه، در هر بخش سعي شده ­است تا مهم­ترين عوامل موثر جهت تصميم­ گيري در ورود به هر بازار (فرصت سرمايه­ گذاري) مورد بررسي قرار گيرد. سرمايه‌گذاري، به لحاظ افق زماني به دو دسته سرمايه گذاري‌هاي بلندمدت و كوتاه مدت قابل تقسيم است. همچنين در رويكردي ديگر، مي‌توان سرمايه گذاري را به دو گروه عمده تقسيم كرد:‌

 

مالكيتي ‌سرمايه‌گذاري‌هايي همچون سهام و املاك در اين دسته جاي مي‌گيرند.

اعتباردهي اوراق خزانه و سپرده بانكي در اين دسته جاي مي‌گيرند.

در اقتصادهايي همچون اقتصاد ايران كه از يكسو با نوسانات زيادي در متغيرهاي كلان اقتصادي همچون نرخ بهره و نرخ تورم رو به رو هستيم و از سويي ديگر رشد شاخص قيمت­‌ها، رقم بالايي است، موضوع سرمايه­ گذاري اهميت دوچندان مي­‌يابد. با توجه به تورم موجود در اقتصاد ايران و كاهش ارزش پول ملي، پيدا كردن راه كاري مناسب براي حفظ ارزش پول در مقابل تورم بسيار مهم است. لازم به ذكر است، براي تصميم گيري درباره سرمايه گذاري بايستي فاكتورهاي زير را مد نظر قرار دهيد:

 

ميزان پول در دسترس و تناسب آن با كمترين حجم سرمايه‌گذاري در بازار هدف

نقدشوندگي مورد نياز

بازدهي مورد انتظار

درجه ريسك گريزي

افق سرمايه‌گذاري

روش هاي سرمايه گذاري در بانك

سرمايه گذاري در بانك

يكي از راهكارهاي سرمايه­ گذاري كه درصد بالايي از حجم سرمايه­ گذاري‌­ها در ايران را به خود جذب كرده، سپرده بانكي است. در اين روش، پول به بانك سپرده مي­‌شود و به صورت ماهانه مبلغي به­ عنوان سود سپرده دريافت مي­‌شود. بهره بانكي به‌عنوان سرمايه گذاري بدون ريسك در نظر گرفته مي‌شود. مهم­ترين ويژگي اين سودآوري، تضميني و قطعي بودن آن است. در حال حاضر ميزان سود يا نرخ بهره بانكي بر اساس ضوابط و بخشنامه‌هاي بانك مركزي، مشخص و ابلاغ مي‌شود. سرمايه‌گذاري در بانك به لحاط افق زماني به دو دسته زير قابل تقسيم است:

 

سرمايه گذاري كوتاه مدت ويژگي‌هاي كلي اين سرمايه گذاري به شرح زير است

شامل سپرده‌اي است كه به صورت نامحدود  قابل  واريز و  برداشت باشد. درواقع اين حساب قابل افزايش و يا كاهش مي‌باشد.

اين نوع سپرده سرمايه گذاري از جمله منابع ارزان قيمت محسوب مي‌شود.

سپرده كوتاه مدت در هر زماني قابل برداشت است.

با درخواست مشتري، سود سپرده‌گذاري كوتاه مدت، به صورت ماهانه از طرف بانك واريز مي‌شود.

سرمايه گذاري بلند مدت چيست؟

سرمايه گذاري بلند مدت سپرده‌اي است كه افراد به منظور سرمايه‌گذاري و دريافت سود بيشتر به مدت معيني مثلا دو، سه، چهار و يا پنج سال نزد بانك گذاشته و به ميزان سرمايه خود در سود حاصل از ايم سپرده بهره‌مند مي‌شوند.

 

ويژگي‌هاي كلي اين سرمايه‌گذاري به شرح زير است:

از طريق سپرده سرمايه‌گذاري بلند‌مدت، افراد سرمايه خود را به مدت طولاني در بانك سپرده‌گذاري مي‌كنند و مي‌توانند در فعاليت‌هاي بلند مدت شركت كنند.

برداشت به صورت نامحدود نبوده و فرد نمي­تواند هر زماني كه بخواهد وجه سپرده خود را برداشت كند.

درسپرده بلند مدت فرد نمي تواند مبلغ سپرده گذاري شده را از يك بانك به بانك ديگر انتقال دهد.

در سرمايه­ گذاري در بانك‌­ها، هرچه مدت زمان طولاني­تر باشد، ميزان سودآوري بيشتر است، براي مثال حساب پس‌انداز پنج‌ساله بيشتر از سپرده يك‌ساله سود مي‌كند، اما از طرفي اگر سرمايه‌گذار بخواهد قبل از سررسيد حساب خود را ببندد با نرخ شكست (termination fee) روبه‌رو مي‌شود. براي همين سپرده بانكي بلندمدت، مورد سرمايه‌گذاري مناسبي براي همه شرايط (به‌خصوص شرايط نا اطميناني) نيست، چراكه در حالت عادي تا پنج سال امكان تغيير و انتقال آن به ساير بازارها وجود ندارد و اين در شرايطي است كه در اقتصاد تورمي و نوساني همچون ايران، بلوكه شدن پول در چنين حسابي ريسك بالايي دارد. لازم به ذكر است، در شرايط فعلي اقتصاد ايران با توجه به دو رقمي و بيش از ۳۰% بودن تورم، رقم بهره­ي بانكي اولين نقش يك فرصت سرمايه ­گذاري يعني حفاظت از پول در برابر تورم و كاهش قدرت خريد را هم نمي‌­تواند ايفا كند.

 

سرمايه گذاري در مسكن

 

https://www.janblaghy.ir/%d9%85%d9%87%d9%85-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%b1%d9%85%d8%a7%db%8c%d9%87-%da%af%d8%b0%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d9%85%d9%86/

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۵:۳۸ | مرجانه تركان | نظرات (0)

آموزش قانون جذب

قانون جذب و قانون كارما يكي از قوانين ثابت در جهان هستي مي باشد , اين قانون در همه جا و در همه زمان ها براي تمام افراد كار مي كند . چه قانون جذب را بدانيد و چه ندانيد , چه به آن ايمان داشته باشيد و نداشته باشيد اين قانون در حال عمل كردن است .

 

شما براي آنكه شرايط زندگي خودتان را تغيير دهيد و بتوانيد به تمام خواسته به اهدافي كه داريد برسيد بايد راز كائنات را بدانيد . اگر اين اصول را بدانيد مطمئن باشيد به تمام خواسته و اهدافي كه داريد مي رسيد .

 

شما بايد قانون جذب كائنات را درك كنيد و آگاهي كاملي از آن به دست بيايد , هر چيزي كه درون زندگيتان اتفاق و رخ مي دهد بر اساس قانون جذب كائنات مي باشد .

 

پس بايد براي آن كه به تمام خواسته به اهدافي كه داريد برسيد مثل پول و ثروت , يك رابطه عالي و رويايي , رسيدن به همسر مورد نظر و … بايد اين اصول را رعايت كنيد .

 

قانون جذب چه ميگويد ؟

بر اساس قانون جذب چيزهاي مشابه همديگر را جذب مي كند . در اين دنيا خداوند كائنات را طوري برنامه‌ريزي كرده است كه هر انسان قدرت اينكه زندگي خودش را خلق كند داشته باشد .

 

يعني شما ميتوانيد با قانون جذب زندگي خودتان را خلق كنيد و به آن چيزي كه مي خواهيد برسيد . ذهن انسان طوري برنامه‌ريزي و ساخته شده است كه در حال فرستادن انرژي و ارتعاش مي باشد .

 

و بر اساس قانون جذب انرژي هاي يكسان همديگر را جذب مي‌كنند . يعني شما براي آنكه به آن چيزي كه ميخواهيد برسيد بايد هم ارتعاش شويد .

 

به قول معروف بر اساس يكي از ضرب المثل هاي قديمي ” كبوتر با كبوتر , باز با باز , كند همجنس با همجنس پرواز ”

 

به قول ضرب المثل بالا شما اگر پول و ثروت مي‌خواهيد بايد با آن هم ارتعاش شويد تا كائنات به ساده ترين شكل ممكن پول و ثروت فراواني را وارد زندگيتان كند .

 

” هر موقع يك خواسته اي را مي خواهيد , همان لحظه برايتان آماده مي شود و شما در جهت اينكه به آن برسيد بايد با آن هم ارتعاش بشويد ”

 

اگر جمله بالا را به خوبي درك كنيد مطمئن باشيد كائنات شما را به تمام آن چيزهايي كه مي‌خواهيد مي رسانند و فقط بايد درخواست از كائنات را به درستي انجام دهيد .

 

قانون جذبقانون جذب

اگر به دنبال پاسخ به اين سؤالات هستيد كه قانون جذب چيست؟ آيا واقعاً كار مي كند؟ چگونه آن را به طور موثر براي شما استفاده كنيم؟ پس شما در جايگاه درست قرار داريد.

 

از زماني كه راندا برن كتاب خود را به نام راز نوشت ، قانون جذب  در سال ۲۰۰۶ به يكي از بحث برانگيز ترين مباحث در جامعه مدرن بدل شده است. و پس از گذشت بيش از يك دهه از محبوبيت گسترده قانون جذب (law attraction) ، دستورالعمل راز توسط دانشمندان كوانتومي گسترش يافته است.

 

در حالي كه بيشتر مردم ادعا مي كنند كه بزرگترين دستاوردهاي آنها به لطف قانون جذب امكان پذير شده است، براي برخي از شما هنوز سوالات بيشتري در رابطه با قانون جذب وجود دارد كه در اين مقاله به آن ها پاسخ مي دهيم.

 

بنابراين در اينجا يك راهنماي جامع قانون جذب براي شما وجود دارد كه مي توانيد به تمام سوالات خود در مورد قانون جذب پاسخ دهد و مي توانيد براي دستيابي به اهداف خود به طور عملي آن را در زندگي خود اعمال كنيد.

 

شايد هريك از شما كه درحال مطالعه اين مقاله مي باشيد بارها و بارها اسم قانون جذب را شنيده باشيد.

 

شايد درمورد قانون جذب پست هايي ديده ويا حرف هايي شنيده باشيد.

 

شايد درباره درست و غلط بودن آن و يا حتي صحت و سقم آن نظرات ديگران به گوشتان خرده باشد.

 

و همه ي اينها روي هم رفته سبب شده كه افراد خيلي خيلي زيادي درك درستي از راز قانون جذب نداشته باشند!

 

خيلي ها اينطور بيان مي كنند كه به هرچه فكر كني همان مي شود. بعد همين افراد به خانه رويايي و يا شغل آرماني خودش فكر مي كنند و مي گويد پس چرا نشد؟ چرا به خواسته ام نرسيدم. و چيزي را كه مي خواهم چرا وارد زندگي ام نمي شود؟

 

درواقع همه ي اين افراد درك حقيقي از قانون جذب ندارند و يا شنيده ها و آگاهي هايي كه دارند بسيار اندك است.

 

درواقع هستند افراد بسياري كه قانون جذب را يا “رد “مي كنند و يا به درستي درك نكرده اند و يك جايي گوشه ذهنشان به آن فكر مي كنند!

 

حال به راستي قانون جذب چيست؟

آيا واقعا ما به هرچه فكر كنيم برايمان اتفاق مي افتد؟

 

آيا من اگر فكر كنم همسرم برايم گل خريده ظهر كه به خانه مي روم برايم گل خريده است؟

 

آيا اگر به سلامتي، ثروت يا همسر روئياهايم فكر كنم اتفاق مي افتد؟

 

آيا قانون جذب به اين شكل عمل مي كند؟

 

آيا با استفاده از قانون جذب عشق، رسيدن به عشق و ازدواج را مي توان جذب كنيم؟

 

واقعا قانون جذب چيست؟

قانون جذب چطور عمل ميكند ؟

مراحل قانون جذب چيست ؟

چقدر باور داريد كه خداوند، دوست دارد تو را در اوج شادي و موفقيت ببيند؟

در اين مقاله و ساير آموزش ها محمد جانبلاغي به شما ياد مي دهد كه چطور به هرچيزي كه مي خواهيد و آرزويش را داريد برسيد.

 

اهميت قانون جذب چيست ؟

حتما شنيده‌ايد كه هر كدام از ما در نهايت به آن چيزي كه فكر مي‌كنيم تبديل مي‌شويم و قانون ‌جذب واقعي است.

 

براي مثال اگر فكر كنيد كه آدم بدشانسي هستيد و مدام با بدبياري مواجه مي‌شويد در حال جذب بدبختي‌ها و موارد منفي با قانون جذب هستيد.

 

بالعكس اگر فكر مي‌كنيد كه در زندگي‌تان بايد به فرد موفقي تبديل شويد پس مطمئنا اين اتفاق براي‌تان خواهد افتاد.

 

قانون جذب يعني چه ؟ ( تعريف قانون جذب به زبان ساده)

قانون جذب به زبان ساده مي گويد: به هر چيزي فكر كني به طرف تو جذب مي شود. آيا شما اين تعريف را قبول داريد؟

 

اين قانون شايد چيز عجيبي به نظر برسد، اما اگر شما به گذشته خود بنگريد، متوجه خواهيم شد كه اين قانون هميشه در زندگي ما بوده و ما بي آن كه بدانيم از آن استفاده مي كرديم و شگفت زده خواهيم شد.

 

شما هم شده به كسي فكر كنيد و دقيقا همان روز به شما زنگ بزند يا خبري ازش بگيريد؟ شده احساس بدي براي كاري داشتيد و دقيقا اتفاق افتاده؟

 

خانم راندا برن (خالق قانون جذب) در تعريف ساده قانون جذب كاينات مي گويد : “ما هر آنچه را كه اغلب به آن فكر مي‌كنيم، چه خوب چه بد، جذب خود مي‌كنيم.”

 

منبع


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۲:۵۳ | مرجانه تركان | نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی