كسب درآمد اينترنتي با خدمات سئو سايت
تكنولوژي

از خصوصيات تكنولوژي بيشتر بدانيد

تكنولوژي بي شك زندگي را براي انسان آسان ساخته است، ولي نبايد از تاثيرات منفي تكنولوژي نيز چشم پوشي كرد، بي شك تكنولوژي در بسياري زمينه ها بر روي انسان ها تاثير منفي به همراه داشته است.

امروزه در ايالات متحده آمريكا آمار اضافه وزن روز به روز بالا مي رود. يكي از دلايل اصلي اضافه وزن گوشي هاي هوشمند، تبلت ها، بازي هاي ويدئويي، تلويزيون‌ها هستند. براساس تحقيقات موسسه Milken Institute امروزه در ۱۰ كشور برتر دنيا مهم ترين عامل اضافه وزن تكنولوژي و كم تحركي بيان شده است.

علت اصلي اين موضوع كه تكنولوژي باعث اضافه وزن شده است اين است كه تكنولوژي به اندازه اي جذاب است كه به راحتي مي تواند شما را ساعت ها بر روي صندلي تان نشانده، تكنولوژي و جنبه هاي آن بسيار وسوسه برانگيز و جذاب بوده و انسان به خصوص كودكان و نوجوانان به راحتي به آن معتاد مي شوند. با الي گشت همراه باشيد:

 

براي رزرو آنلاين بليط هواپيما اينجا را كليك كنيد

تكنولوژي

تكنولوژي تاثيرگذار در كاهش آستانه صبرتان

مطالب مرتبط: 
تكنولوژي چه كساني را بيكار خواهد كرد!؟
 تكنولوژي در سفر همراه با گجت هاي مسافرتي

فرض كنيد در اينترنت به دنبال يك ويدئوي سرگرم كننده گشته و سرانجام در سايتي آن را مي يابيد، توقع شما اين است كه اين ويدئو به سرعت باز شود و شما سريع ويدئو را مشاهده و از آن لذت ببريد، ولي داستان و روال كار اين گونه پيش نمي رود! بسياري از وب سايت هاي ويدئويي مانند يوتيوب، معمولا داراي ويدئوهايي با حجم هاي بالا هستند و اگر شما بخواهيد يك ويدئو را با كيفيت بسيار بالا ببينيد بايد كمي صبر كرده تا ويدئو بارگذاري شود. تحقيقات نشان از آن دارد كه اين زمان براي بسياري از افراد عذاب آور است و نمي توانند اين چند ثانيه يا چند دقيقه كوتاه را با آرامش گذرانده تا فيلم بارگذاري شود. اين موضوع باعث خشم و عصبانيت در افراد مي شود و همين موضوع بر روي انسان تأثير منفي گذاشته و آستانه صبر را نيز كم مي كند.

GPS، تاثيرگذار بر روي كاركرد مغز

GPS امروز به بخش جدا نشدني از زندگي ما تبديل شده است و در بسياري از شرايط ما ناخود آگاه از GPS به عنوان يك ياور هميشگي استفاده مي كنيم. براساس تحقيقات دانشگاه مك گيل استفاده بيش از حد از GPS مي توان در عملكرد حافظه بلند مدت تأثير منفي بگذارد. علت اين موضوع به دليل وجود ناحيه اي با نام هيپو كامپ در مغز است. منطقه و يا ناحيه هيپو كامپ وظيفه GPS را در مغز ما برعهده داشته و با جايگزين كردن GPS خود به خود اين قسمت از مغز ما بلااستفاده باقي مانده و تأثير منفي بر روي ذهن ما بوجود مي آورد.

براساس تحقيقاتي در دانشگاه ميشيگان حتي GPS و استفاده بيش از حد از آن مي تواند شروع به زوال عقل و آلزايمر را در انسان را جلوتر انداخته و انسان در سنين پايين تر دچار آلزايمر شود.

كاهش تمركز با تكنولوژي

شايد اين جمله شما را متعجب كرده باشد ولي حقيقت دارد، تكنولوژي ميزان دقت و تمركز شما را كم مي كند. براساس تحقيقات موسسه ‌اي در كانادا، اين موضوع ثابت شده است. اين گروه تحقيقاتي، پروژه خود را بر روي ۲۰۰۰ نفر انجام دادند و براي اين ۲۰۰۰ نفر هر روز وظايفي مشخص مي شد كه اين وظايف در ارتباط با تكنولوژي بود و افراد براي انجام دادن اين وظايف بايد در طول روز يكسره با دنياي تكنولوژي كلنجار مي رفتند.

در آخر نتيجه اين تحقيقات نشان از آن داردكه قدرت تمركز اين افراد از ۸ ثانيه به ۱۲ ثانيه اضافه مي شود، اين به معني است كه قدرت تمركز در ارتباط يكسره با تكنولوژي كم مي شود. در اين پروژه قدرت يادآوري و به خاطر سپردن را به ماهي قرمز شبيه كرده اند، اين تشبيه به اين دليل است كه ماهي قرمز داراي قدرت حافظه بسيار كوتاهي است. اين ارتباط مستقيم با تكنولوژي در قدرت حافظه نيز تأثير مستقيم دارد.

technology good or bad

پيام كوتاه كمتر شدن ارتباط اجتماعي را به دنبال دارد.

فرستادن پيام در شبكه هاي اجتماعي يا به‌اصطلاح امروزي ها تكست دادن، به بخش اصلي زندگي نوجوانان و جوانان تبديل شده است. براساس آماري بسياري از گروه هاي دانش آموزي در آمريكا امروزه بيشتر از ارسال پيام استفاده مي كنند تا تماس گرفتن. در واقع اين جايگزيني باعث از بين رفتن احساس در اين ميان مي شود، در فرستادن پيام بسياري از سو تعبيرها رخ داده و همين سو تعبير ها باعث كم شدن احساس و انتقال احساس كمتر ميان انسان ها شده است.

تنبلي با گوگل

گوگل يكي از بهترين موتورهاي جستجو است كه بي شك گزينه اول بسياري از افراد براي جست وجو است. براساس تحقيقات گروه تحقيقاتي در كمپاني گوگل، در واقع گوگل تبديل به بانكي از اطلاعات شده است و افراد و سطح يادگيري به شدت كمتر شده  و همه گوگل را به عنوان دستيار همراه خود مدنظر قرار مي دهند.

اين موضوع مي تواند به شدت بر روي دانش و علم بشر تاثيرگذار باشد. شايد امروز اين تأثير ملموس نباشد ولي در آينده اي نه چندان دور اين تاثير به وضوح ديده مي شود. بي شك تكنولوژي در حال تبديل شدن به عضوي از زندگي انسان شده است كه به سختي بتوان اين عضو را از زندگي امروزه جدا ساخت و اين موضوع زندگي انسان را به شدت تهديد مي كند.

تكنولوژي بيشتر خلاقيت شما را كمتر مي كند

بي شك تكنولوژي در بسياري از زمينه هاي طراحي و هنر تاثير داشته و كار را بسيار آسان تر كرده است، ولي در بسياري شرايط نيز شما به برده ماشين تبديل شده و كمپاني ها و مركز هاي قدرت شما را به انجام كاري مجبور مي كنند. براساس تحقيقات Johns Hopkins در دانشگاه Illinois، تكنولوژي نه تنها به بالارفتن خلاقيت كمك نكرده است بلكه قدرت خلاقيت را نيز كم كرده است. محققان به اين نتيجه رسيده اند كه هرچه منابع كمتري در اختيار انسان قرار بگيرد قدرت خلاقيت انسان بيشتر پرورش پيدا مي كند، شايد اين جمله معروف به گوش شما خورده است كه در محدوديت ها انسان رشد مي كند.

انحراف ذهن شما با خبرهاي دروغين

رسانه هاي دروغين روزبه روز در حال اضافه شدن بوده و در سال ۲۰۱۶ اين رسانه ها به ‌شدت بالا رفته است. سايت هاي خبري جعلي به شدت تأثير منفي بر روي جامعه گذاشته و مي توانند اذهان عمومي را منحرف سازند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۳:۳۳ | مرجانه تركان | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی