طراحي سايت، به روند برنامه ريزي و ساخت يك سايت گفته مي شود. متن، تصاوير، فايل هاي صوتي و تصويري و المان هاي برنامه نويسي، توسط طراحي سايت براي توليد صفحه اي قابل رويت در مرورگر، فرمت دهي مي شوند. طراحان سايت ها براي ساخت صفحاتي كه بتوانند توسط مرورگرها خوانده شوند، از زبان هاي نشانه اي كه اكثرا براي ايجاد ساختار از HTML و براي نمايش از CSS هستند، استفاده مي كنند. در دنياي Web 2.0، زبان هاي برنامه نويسي ديگر نظير جاوا اسكريپت، Ruby on Rails، PHP، ASP.net و Perl براي ساخت صفحات سايت ها استفاده مي شوند تا تعامل كاربر با سايت بوجود آيد.
در كل، پروسه طراحي سايت شامل، مفهوم سازي، طرح ريزي، پيش توليد، تحقيق، تبليغات، و همچنين مديريت فايل هاي صوتي، تصويري و ديگر فابل هاي چند رسانه اي مورد استفاده در صفحات سايت مي باشد. اين كار مي تواند توسط طراح، يا گروهي از طراحان با وظيفه اي مشخص، صورت گيرد. سايت مي تواند شامل صفحه اصلي، كه همچنين به آن خانه نيز گفته مي شود و نيز بخش هاي متفاوت ديگري باشد كه هركدام براي هدف خاصي گرد هم آمده اند. صفحه اصلي سايت در مورد هدف اصلي سايت و همچنين بروز رساني هاي روزانه آن صحبت مي كند كه مي تواند شامل لينكي باشد كه كاربران را به بخش هاي سايت مربوطه هدايت مي كند.
هدف از طراحي سايت
اگر شما فروشنده و توزيع كننده محصولات هستيد مي توانيد بيشترين بهره را از وب سايت خود ببريد كه اين امر به مراتب طراحي سايت كم هزينه تر و نتيجه بخش تر از روش هاي قديمي و پر هزينه ي بازاريابيست.
در اين روش شما محدوديت زماني و مكاني نداريد و يك فروشگاه اينترنتي شبانه روزي و بازار فروشي به وسعت شهر ،استان و كشور خود داريد كه باعث رشد روز افزون مشتريان و افزايش سود دهي فعاليت اقتصادي شما خواهد بود .
يك وب سايت خوب به شما اين امكان را مي دهد كه جديد ترين محصولات را به همراه مشخصات كامل و تصاوير در كمترين زمان ممكن در اختيار بازديد كنندگان قرار دهيد و به سرعت از رقباي خود پيشي بگيريد.بهره گيري از ايده هاي خاص و جديد شما را در طراحي سايت كارا و موفق تر ياري خواهد كرد.البته انتخاب و ارزيابي دقيق شركت طراحي سايت امريست مهم كه در رسيدن به هدف مطلوب موثر است.
طراحي وب به مهارت ساخت و راهاندازي صفحات وب گفته ميشود.
تيم برنرز لي، مخترع وب، با برپايي يك سايت وب در اوت ۱۹۹۱، نام خود را به عنوان نخستين سازندهٔ وب در تاريخ نگاشت. او در نخستين وبسايتش، طراحي سايت از اَبَرمتن و پيوندي براي ايميل (پست الكترونيك) استفاده كرده بود.
در آغاز، سايتهاي طراحي سايت وب با كُدهاي ساده «اچتيامال» نوشته ميشدند، گونهاي از زبان كُدنويسي كه ساختار سادهاي به وبگاهها ميداد، شامل سرتيتر و پاراگراف، و توانايي پيوند دادن به صفحههاي وب ديگر، با اَبَرمتن. در مقايسه با روشهاي ديگر، اين راه تازه و متفاوتي بود كه كاربران به سادگي ميتوانستند با يك مرورگر، صفحههاي پيوند خورده را باز كنند.
با پيشرفت وب و هنر طراحي آن، زبان كُد نويسي اش، اَبَرمتن يا اچتيامال، پيچيدهتر و پرانعطافتر شد. ابزاري مانند جدولها كه بيشتر Wikipedia براي نمايش نمودارهاي دادهاي بودند، بزودي مورد استفاده نادرست، براي چيدمانهاي پنهان در صفحههاي وب قرار گرفتند. با پيدايش الگوهاي آبشاري وب يا «CSS»، روش نادرست طراحي با جدولهاي پنهان طراحي سايت در صفحه از گردونه خارج، و بجاي آن استفاده مناسب از زبان كمكي «CSS» جايگزين شد.
فناوريهاي يكپارچه سازي دادهگاهها (Database)، مانند زبانهاي كُدنويسي سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI، PHP، ASP.NET، ASP، JSP و ColdFusion، و استانداردهاي طراحي مدرن با الگوها (CSS)، ساختار سايتهاي وب را باز هم تغيير داده و آنرا پيشرفته تر كردهاند.
همچنين با آمدن نگارههاي جاندار و فناوريهاي پويانمايي به صفحهها، مانند فلَش (Flash)، چهره وب بيشتر از پيش تغيير كرد و توانمنديهاي تازه به سازندگان رسانه و طراحهاي وب داده شد، و تواناييهاي بيشتر و طراحي سايت كاراييها تازه مرورگرها براي اچتيامال.
وبسايت يا تارنما
وبسايت يا تارنما مجموعهاي از فايلهاي مختلف اعم از تصاوير، متون و يا فايلهاي برنامه نويسي شده است كه به منظوري خاص به شكلي با هم مرتبط شدهاند. اين فايلها روي يك كامپيوتر «ميزبان» يا «سرور» قرار ميگيرند و با يك نام دامنه مشترك فراخواني ميشوند. يكي از طراحي سايت مهمترين سرويسهاي وب، پست الكترونيك است.
انواع سايت
سايتها بر اساس كاربرد و نوع برنامه نويسي به چند دسته تقسيم ميشوند كه عبارت است از:
سايتهاي ثابت (Static Website):
اين سايتها يكبار طراحي ميشوند و اطلاعات مورد نياز در داخل آنها قرار ميگيرد و پس از آن براي تغيير در آنها نياز به يك طراح حرفهاي يا نيمه حرفهاي سايت است. زبان برنامه نويسي اينگونه از سايتها غالباً HTML و Java Script هستند كه در نوع توسعه يافته تر از CSS نيز بهره گرفته ميشود.
از آنجا كه حجم كمتري از كد در طراحي سايتهاي ثابت استفاده ميشود سرعت بارگذاري (Loading) بالايي دارند. علاوه براين كاهش حجم كدها كه باعث خوانايي بشتر سايت توسط رباتهاي جستجوگر ميشود از يك سو و كاهش زمان بارگذاري از سوي ديگر سبب بهتر شدن وضعيت آنها از لحاظ امتياز دهي موتورهاي جستجو يا همان «رنكينگ» ميشود. سايتهاي ثابت قيمت طراحي پايينتري را نيز عمدتاً نسبت به ساير سايتها دارند.
عدم امكان ايجاد تغيير در اين نوع از سايتها توسط افراد عادي علاوه بر افزايش امنيت سبب بهرهمندي از گرافيك و ظاهري زيبا ميشود چرا كه همه چيز ثابت است از جمله متون و اندازه تصاوير و همچنين همه عناصر مكان مشخص و ثابتي را دارند در نتيجه ميتوان براي محل قرار گرفتن هر يك از اجزاء بهترين تصميم را گرفت.
اما از طرفي نيز عدم امكان ايجاد تغييرات توسط افراد عادي سبب ميشود تا امكان بروز رساني سايت توسط صاحبان و مديران سايت صلب شود.
نكته: سايتهاي ثابت (Static) براي افراد، شركتها و سازمانهايي مناسب است كه حداكثر يك يا دو طراحي سايت بار در سال نيازمند به تغيير در محتواي سايت هستند.
سايتهاي پويا (Dynamic Website): محتواي سايتهاي دايناميك بعد از طراحي توسط افراد عادي كه دسترسي طراحي سايت به سيستم مديريت محتواي سايت را داشته باشند قابل تغيير است. زبان برنامه نويسي وبسايتهاي پويا ميتواند براساس نياز متفاوت باشد اما عمدتاً از زبانهاي ASP، ASP.Net و Php استفاده ميشود و از زبانهاي كمكي CSS و Silver light و يا Ajax براي ايجاد قابليتهاي ويژه نيز بهره گرفته ميشود.
در اينگونه از سايتها ابتدا اسكلت سايت توسط طراح ايجاد ميشود و سپس محتوا توسط مديران سايتها تغيير ميكند مانند فرم قراردادي كه يكبار توسط فردي ايجاد ميشود و توسط افراد ديگري بارها تكميل ميشود، از اين رو طراح نسبت به محل قرار گرفتن و اندازه دقيق متون و تصاوير و ساير عناصري كه بعداً توسط مديران سايتها طراحي سايت تغيير ميكند اطلاع ندارد بنابر اين چارهاي ندارد جز اينكه همه حالات را در نظر بگيرد و اينكار سبب ميشود تاحدودي از گرافيك و جلوه سايت كاسته شود.
يكي از مزيتهاي سايتهاي دايناميك اين است كه هيچ محدوديتي براي ايجاد، طراحي سايت تغيير يا حذف مطالب، تصاوير و صفحات و غيره وجود ندارد.
با توجه به اينكه در سايتهاي پويا از زبانهاي برنامه نويسي پيشرفته استفاده ميشود امكانات طراحي سايت زيادي در آنها قابل ايجاد است مانند ايجاد صفحات هوشمند، فرمها و جستجوهاي پيچيده.
استفاده زياد از كدها سبب كند شدن بارگذاري سايت و امتياز آن در موتورهاي جستجو ميشود.
نكته: سايتهاي پويا براي افراد، شركتها و سازمانهايي مناسب است كه بيش از دوبار در سال نياز به تغيير درمحتواي سايت را دارند.
پرتالها (Portal): پرتالها سايتهاي پوياي جامعي هستند كه چند هدف خاص را در يك سايت طراحي سايت دنبال ميكنند به عبارت ديگر مجموع چند سايت پويا كه براي رسيدن به هدفي خاص در كنار هم قرار گرفتهاند را ميتوان پرتال ناميد. به عنوان مثال پرتال خبري ميتواند از چند سايت دايناميك تشكيل شده باشد كه هر يك امكانات خاصي چون عضو گيري، انتشار اخبار، انتشار تصاوير، نظر سنجي و ... را در اختيار مديران آن قرار دهد.
تمام ويژگيهاي يك سايت پويا ميتواند در يك پرتال نيز صدق كند.
نكته: معمولاً پرتالها توسط سازمانها، گروهها و شركتها خريداري ميشوند. طراحي سايت به دليل نياز به بروز رساني بخشهاي مختلف اداره آنها توسط يك فرد بسيار مشكل است مگر آنكه به چشم يك كار حداقل پاره وقت به آن نگاه شود.
سايتهاي متحرك استاتيك و نيمه دايناميك (Static and Dynamic Flash Website): سايتهاي فلش يا متحرك دو نوع استاتيك و نيمه دايناميك هستند و توسط نرمافزارهاي خاصي ايجاد ميشوند در برخي موارد از XML يا Action Script براي ايجاد قابليتهاي تغيير يا هوشمندي در اين سايتها بهره گرفته ميشود.
به طور كلي سايتهاي فلش ثابت (استاتيك) غيرقابل تغيير ميباشند و مانند سايتهاي ثابت يكبار توسط طراح ايجاد ميشوند و براي تغيير آن نياز است تا افراد به صورت حرفهاي يا نيمه حرفهاي از دانش طراحي فلش برخوردار باشند.
اما سايتهاي فلش نيمه دايناميك يا نيمه پويا مانند سايتهاي پويا عمل ميكند و طراحي سايت قابل تغيير هستند اما تغيير در آنها به سادگي سايتهاي پويا نيست و وسعت ايجاد تغييرات نيز بسيار محدودتر است.
از مزيتهاي وب سايتهاي فلش جذابيت آنهاست. گرافيك زيبا و انيميشنهاي جذاب. اما از معايب عمده آنها ميتوان به عدم خوانده شدن اطلاعات موجود در آنها توسط رباتهاي جستجوگر و عمدتاً سرعت بسيار پايين بارگذاري اشاره كرد.
نكته: سايتهاي فلش براي افراد و گروهها يا شركتها و سازمانهايي طراحي سايت مناسب است كه نياز به تبليغات ندارند و عموم كاربران با آنها آشنا هستند مانند خوانندگان، سياست مداران، بازيگران و گروههاي موسيقي، هتلهاي معروف، مكانهاي توريستي.
طراحي سايت مجهز به سيستم مديريت محتوا (Content Management Systems): سايتهاي مجهز به سيستم مديريت محتوا كه در اصطلاح به CMS كه مخفف Content Management System است مشهورند، وبسايتهايي از نوع پرتالها يا سايتهاي پويا هستند كه براي مصارف خاص توسط طراحان حرفهاي و يا شركتهاي طراحي حرفهاي ايجاد ميشوند.
تمام طراحي سايت مزايا و معايب مربوط به سايتهاي پويا در مورد سايتهاي مجهز به سيستم مديريت محتوا صدق ميكند.
البته در نظر داشته باشيد كه سايتهاي پويا و پرتالها نيز مجهز طراحي سايت به سيستم مديريت محتوا هستند اما آنچه كه در CMSها متفاوت است طراحي آنها و سيستمهاي مديريت محتواي آنها براي مصارف خاص است.
از مزاياي سيستمهاي مديريت محتوا نسبت به ساير سايتهاي دايناميك ميتوان به آماده بودن و جامع بودن آنها اشاره كرد. از اين رو اغلب اينگونه از سايتها در كمتر از ۳ روز كاري قابل نصب و استفاده هستند.
طراحي سايتهاي CMS مانند يك خط توليد محصول است و از آنجا كه طراح بايد نمونههاي محدودي را به صورت انبوه توليد كند سعي در رعايت تمام اصول امنيتي، گرافيكي، موارد مربوط به رنكينگ و امتياز موتورهاي جستجو و ساير موارد موثر ميكند.
با توجه به مزيتهاي آنها به تمامي افراد، سازمانها و شركتهايي كه شرايط داشتن سايتهاي دايناميك را دارند توصيه ميشود تا ابتدا به دنبال سيستمهاي مديريت محتواي مخصوص به كار خود بگردند و در صورتي كه پيدا نشد به طراحي سايتهاي پويا روي بياورند.
طراحي وبگاه
وبگاه طراحي سايت مجموعهاي از اطلاعات درباره موضوع و يا عنوان خاص است. طراحي يك وبگاه مشخص كننده آرايش و ساختار صفحات وبي است كه بوجود آورنده وبگاه خواهند بود. يك صفحه وب شامل اطلاعاتي درمورد هدف ايجاد وبگاه ميباشد. يك وب سايت را همانند كتابي تصور كنيد كه هر صفحه وب در حكم برگي از كتاب خواهد بود.
در زمينه طراحي وبگاه جنبههاي گوناگوني بايد در نظر گرفته شود كه به سبب پيشرفت طراحي سايت روزافزون اينترنت همواره براين موارد افزوده ميشود. براي وبگاههاي تجاري عمومي، موارد زير از جمله اصليترين آنها به شمار ميروند:
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
فروشگاه اينترنتي به سايتي مي گويند طراحي سايت فروشگاهي كه با استفاده از يك نرم افزار اتوماسيون قابليت خريد آنلاين را براي كاربران فراهم مي كند، در سايت فروشگاهي تمامي اطلاعات مربوط به محصولات از قبيل ويژگي، نحوه استفاده، قيمت، تصوير و غيره در دسته بندي هاي مشخصي قرار گرفته است. اين روز ها با توجه به كم رنگ تر شدن بازار سنتي و روي كار آمدن بازار مدرن تنها راه افزايش فروش و مشتريان راه اندازي يك فروشگاه اينترنتي مي باشد. در پاسخ به پرسش طراحي سايت فروشگاهي چيست اينگونه بايد گفت، طراحي يك وبسايت فروشگاهي همان روشي است كه موجب توسعه، گسترش و رشد كسب و كار شما مي شود.
طراحي سايت فروشگاهي
انواع طراحي وبسايت فروشگاهي چيست؟
طراحي سايت فروشگاهي با كالاي فيزيكي
وب سايت هاي فروشگاه اينترنتي كه داراي كالا و محصولات فيزيكي مانند مواد غذايي، پوشاك، موبايل، لوازم خانگي و… مي باشند را فروشگاه اينترنتي كالاي فيزيكي مي گويند. براي طراحي وب سايت هاي فروشگاهي كه محصولات قابل لمس ارائه مي دهند، سايت ها بايد به گونه اي ايجاد شوند كه بعد از ثبت سفارشات كاربران در سايت، كالاهاي خريداري شده توسط كارمندان فروش به مشتريان تحويل داده شوند.
طراحي سايت فروشگاهي با كالاي ديجيتال
در اين نوع سايت ها فقط كالاهاي ديجيتالي مانند نرم افزار هاي مجازي، مقالات دانلودي، آهنگ، ويدئو، فايل هاي دانلودي و…ارائه مي شود. طراحي اينگونه وب سايت ها بايد به گونه صورت بگيرد كه بعد از پرداخت مبلغ تعيين شده لينك دانلود براي كاربران فعال شود. اين روز ها طراحي اين چنين سايت ها نيز بسيار سودآور بوده و منجربه كسب درآمد صاحبان وب سايت مي شود.
همانطور كه گفتيم طراحي سايت فروشگاهي منجربه توسعه كسب و كار شما مي شود، اما بهترين روش براي طراحي سايت فروشگاهي چيست؟ مهم ترين مسئله اي كه در پياده سازي يك سايت فروشگاهي بايد در نظر بگيريد اصول و استاندارد هاي سئو و بازاريابي اينترنتي مي باشد. در واقع شما بايد علاوه بر در نظر گرفتن ظاهر و زيبايي سايت به افزايش بازديد كنندگان و ترافيك ورودي نيز توجه داشته باشيد.
طراحي سايت هاي فروشگاهي چه مزايايي دارد؟
كاهش هزينه هاي مربوط به راه اندازي يك فروشگاه اينترنتي
معرفي بهتر و موثرتر هر كسب و كار
از ميان بردن فاصله هاي فيزيكي
در نظر گرفتن نياز بازار جهاني جهت ارائه بهتر محصولات فروشگاهي
حذف بسياري از هزينه هاي اضافي مانند هزينه مربوط به كاركنان فروشگاه سنتي
ارائه بهتر خدمات به مشتريان و در نهايت رضايت بيشتر آن ها
امكان فروش و ارائه خدمات به صورت 24 ساعته
طراحي وبسايت فروشگاهي
مقايسه طراحي وب سايت فروشگاهي با ديگر انواع سايت ها
طراحي يك سايت شركتي تنها براي اعتماد طراحي سايت فروشگاهي و اطمينان مشتريان بعد از فروش مستقيم محصولات مي باشد، اما راه اندازي سايت فروشگاهي به منظور فروش اينترنتي و تعامل بيشتر با مشتريان مي باشد.
در طراحي وب سايت فروشگاهي بايد تمامي جزئيات و مشخصات محصولات ذكر شود در حالي كه در ديگر سايت ها تنها توضيح كلي از خدمات ارائه مي گردد.
يك سايت فروشگاه اينترنتي درست مانند يك ويترين مي باشد كه محصولات را همراه با جزئيات، قيمت و ويژگي ها به نمايش كاربران در مي آورد و با توجه به اين كه تنوع محصولات و قيمت ها بسيار زياد مي باشد، دائم بايد به روزرساني شود، بنابراين طراحي آن بايد به گونه اي باشد كه قابليت تغييرات زياد را داشته باشد، در حالي كه ديگر سايت ها طراحي وب نياز به اعمال تغييرات چنداني ندارند.
از ديگر تفاوت هاي سايت هاي اينترنتي با ديگر سايت ها كه جا دارد در مقاله “طراحي سايت فروشگاهي چيست" به آن اشاره كنيم اين است كه وب سايت هاي فروشگاه اينترنتي نسبت به ديگر وب سايت ها آمار كامل و جامع تري را ارائه مي دهند، در واقع شما مي توانيد به صورت هفتگي، سالانه و ماهانه آمار فروش خود را بررسي كرده و با ديگر زمان ها مقايسه نماييد.
همان طور كه مي دانيد فروشگاه اينترنتي لازمه ي هر كسب و كاري مي باشد، زيرا راه اندازي اين وب سايت ها براي شما پايگاهي براي حضور در فضاي مجازي ايجاد مي كند. اما در كنار همه اين مزايايي كه در اين نوشته اشاره شد، ممكن است ذهن شما را اين سوال به خود مشغول كرده باشد، هزينه طراحي سايت فروشگاهي چيست؟ شركت هاي طراحي سايت براساس اختصاصي بودن و امكانات سايت مبالغ متفاوتي را تعيين مي كنند كه شما با برقراري تماس و توضيح نوع كسب و كارتان مي توانيد از اين هزينه مطلع شويد.
فروشگاه اينترنتي يا Online Shop به فروشگاه هايي گفته مي شود كه از طريق اينترنت و وب سايت محصولات و خدمات خود راارائه مي دهند و اجناس و خدمات مختلف را براي فروش در آن معرفي مي كند . طراحي سايت فروشگاهي مشتريان وب سايت شما پس از ورود به سايت كالا يا خدمات مورد نظر يا مورد نياز خود را انتخاب مي كنند و سفارش را ثبت ميكنند .
سپس در مرحله بعدي ، روش پرداخت هزينه آن كالا يا خدمات و نحوه ارسال يا دريافت آن را انتخاب مي كنند و پس از تاييد سفارش خود از طريق مسئول فروش وب سايت ، كالا يا خدمات درخواستي براي آن ها ارسال مي گردد .
در ادامه سوال وب سايت فروشگاهي چيست به بررسي ويژگي هايي كه باعث ميشود يك وبسايت فروشگاهي موفق باشد مي پردازيم و طراحي سايت فروشگاهي سپس طراحي وب سايت فروشگاهي ارزان را معرفي مي كنيم.
لوگو مناسب و گويا
يكي از عوامل بسيار تاثير گذار در وب سايت فروشگاهي داشتن يك لوگو مناسب و واضح است.
به دليل طراحي سايت فروشگاهي اينكه لوگو مانند يك كارت ويزيت هم براي هر نوع كسب و كاري ، چه كوچك و چه بزرگ ضروري است. اگر بخواهيم براي برند هاي معروف مواردي را بياوريم، تنها با يك لوگوي شناخته شده ، يك وب سايت حرفه اي و موفق با يك سري عكس و فيلم منحصر بفرد كسب و كار خود و يك دكمه ي خريد كافي است تا به نتيجه دلخواه خود برسند.
به اين مورد بايد توجه داشته باشيد كه زمان زيادي صرف انتخاب لوگو نكنيد علت اين امر آن است كه اگر در طولاني مدت كسب و كار شما موفق شد مي توانيد لوگوي طراحي سايت فروشگاهي خود را تغيير دهيد و اين امر باعث بروز مشكل خاصي براي شما نمي شود. نكته مهم اين است كه در انتخاب لوگو دقت داشته باشيد تا ويژگي هاي كسب و كارتان در آن وجود داشته باشد.
كاربران در كسري از ثانيه تصميم مي گيرند كه آيا يك وبسايت را دوست دارند يا خير. به همين دليل يك وب سايت فروشگاهي بايد توجه مشتري را در همان لحظه هاي ابتدايي ورود به سايت جلب كند، اگر اين طور نباشد كاربران وب سايت هايي با صفحه اصلي جذاب تر و گيرا تر را براي خريد انتخاب طراحي سايت فروشگاهي مي كنند.
هيچ چيز طراحي سايت فروشگاهي قدرتي به اندازه تخيف ويژه در صفحه اول ، توجه مشتري را جلب نمي كند. بسياري از مردم در دوره هاي تخفيف و فروش ويژه، بدون كمي انديشيدن خريد مي كنند و هر چيزي را حتي اگر نياز نداشته باشند فقط به اين علت كه تخفيف دارد مي خرند.
برخي از مشتريان با ارسال رايگان و برخي با ارسال هديه جذب مي شوند. اولين چزي خريداران به دنبال آن هستند تخفيف و فروش ويژه مي باشد. بنابراين بهترين موقعيت آگهيهاي تخفيف دار طراحي سايت فروشگاهي و بنرهاي جذاب در بالاترين قسمت صفحه اصلي يك وب سايت فروشگاهي توصيه مي شود.
طراحي سايت فروشگاهي حمل و نقل رايگان نيز براي بسياري از مشتريان مهم است. يك وب سايت فروشگاهي در اينترنت براي تمام مردم در تمام نقاط كشور است و يك بازار محلي به حساب نمي آيد، پس بايد هزينه حمل و نقل كالا يا خدمات را به صورت حساب هاي خود اضافه كند.
آخرين اخبار و محبوب ترين محصولات
براي خبر دادن درباره دوره هاي تخفيف يا برنامه هاي آينده كسب و كار و محصولات صفحهي اصلي بهترين مكان است. يافتن محصولات خاص با قيمت هاي خاص هم نبايد براي مشتريان پيچيده باشد.
به علاوه مشتريان ثابت بررسي چند محصول جديد و خاص را در صفحهي اصلي را به اتلاف وقت براي گشتن به دنبال جديدترين محصولات در صفحات داخلي سايت ترجيح مي دهند.
در سايت هاي فروشگاهي، عواملي مانند سبد خريد، فرم ورود و فرم جستجو بايد در كنار يكديگر قرار داده شوند. مطمئنا تصور يك فروشگاه بدون سبد خريد طراحي سايت فروشگاهي غيرممكن است.
بر اساس طراحي سايت فروشگاهي اعلام سايت هاي رسمي محبوب ترين آيكون براي سبد خريد در يك وب سايت فروشگاهي، تنها قرار دادن يك سبد ساده است.
ويژگي ديگري كه بسياري از فروشگاهها نيز براي مشتريان خود قرار داده اند ، داشتن يك حساب كاربري طراحي سايت فروشگاهي خصوصي است تا امكان بررسي سفارشات قبلي و فعلي براي مشتريان وجود داشته باشد.
در فروشگاههاي اينترنتي بزرگ كه محصولات متنوعي دارند، فرم جستجو امري ضروري است. فرم جستجو در وب سايت فروشگاهي به مشتريان كمك مي كند تا مستقيم كالاي مورد نظر و خاصي كه به دنبال آن هستند طراحي سايت فروشگاهي را يافته و سفارش خود را ثبت كنند.
آيكون سيستمهاي پرداخت
وبسايت هاي فروشگاهي با مشتريان زيادي سر و كار دارند كه هر مشتري يكي طراحي سايت فروشگاهي از سيستم هاي پرداخت را ترجيح ميدهند. علاوه براين، ممكن است روشهاي پرداخت خاص، محدوديتهاي فني داشته باشند. در راستاي همين امر بهتر است گزينه هاي پرداخت آنلاين يا درب منزل براي كاربران واضح باشند.
فروشگاههاي اينترنتي معمولا از كارت هاي اعتباري بانكها و يا اختصاص دادن كوپنهاي هديه و سيستم هاي ديگر به عنوان سيستمهاي پرداخت اصلي خود استفاده مي كنند كه بهتر است آيكون هاي هر كدام طراحي سايت فروشگاهي از اين اين روشها در پايين صفحه يا در گوشه هاي بالايي سايت قرار گيرند.
شماره هاي تماس و گفتگوي آنلاين
با خريد آنلاين، خريداران و فروشندگان از طريق گفتگوي وبسايت با يكديگر در ارتباط هستند. طراحي سايت فروشگاهي در صورت بروز مشكلات احتمالي، خريداران ترجيح ميدهند با كسي كه در اين كار حرفه اي است صحبت كنند. به همين دليل است يك فروشگاه اينترنتي موفق بايد يك تيم پشتيباني داشته باشد و ناگفته نماند كه خطوط تماس مستقيم يا چت آنلاين از Awwwards سرويس هاي با ارزش و پر كاربرد براي مشتريان حساب مي شود.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
مطالب جديد تر | مطالب قدیمی تر |
.: Weblog Themes By Pichak :.