1. هزينه نصب و راهاندازي كمتر نسبت به يك فروشگاه اينترنتي سنتي
هزينه واقعي ايجاد يك وبسايت فروشگاه اينترنتي، پايينتر از يك كسبوكار آفلاين است. كل سيستم فروش براي كسبوكار شما به صورت خودكار و آنلاين خواهد بود. بنابراين در تعداد كاركنان، دستمزد و ساير هزينههاي كسبوكار، صرفهجويي خواهيد كرد و قاعدتا هزينههايي مانند هزينه برق، اجاره، بيمه، امنيت، دكوراسيون و هزينههاي گرمايشي نخواهيد داشت. بنابراين پولي را كه از اين راه ذخيره ميشود، ميتوانيد براي توسعه وبسايت فروشگاه اينترنتي خود استفاده كنيد. فروشگاههاي اينترنتي ممكن است هزينههاي مربوط به خود، مانند ميزباني وب، هزينههاي دامنه، طراحي گرافيك و طراحي وبسايت را داشته باشند، اما شما ميتوانيد تا جايي كه سرورها اجازه ميدهند، كار خود را گسترده كنيد. به عنوان مثال، شما محدوديتي نداريد كه محصولات ويژه تابستان و زمستان را به صورت جداگانه در گوشهاي از مغازه قرار دهيد؛ در عوض، ميتوانيد در فروشگاه اينترنتي خود، صفحات جداگانه يا چندگانهاي براي هر يك از آنها ايجاد كنيد. مشتري نيازي به نقشه، آسانسور يا مسيرهاي پيادهروي براي رسيدن به فروشگاه شما ندارد. آنها ميتوانند با استفاده از صفحه كليد و موس از طريق فضاي اينترنت با يك كليك به فروشگاه اينترنتي شما دسترسي داشته باشند.
2. كسبوكار را ميتوان از هر جايي راهاندازي كرد
فروشگاه اينترنتي، هرگونه محدوديت جغرافيايي را كه معمولا براي هر فروشگاه سنتي وجود دارد، از ميان بر ميدارد. شما ميتوانيد در هر نقطهاي در سراسر جهان باشيد و همچنان بر فروشگاه اينترنتي خود نظارت كنيد. موارد ضروري كه براي نظارت بر فروشگاه اينترنتي از هر نقطه نياز داريد، عبارتند از دسترسي به اينترنت، ايميل و تلفن!
3. توانايي گسترش محصولات
فروشگاه اينترنتي، به شما امكان تعيين اين مسئله را ميدهد كه كدام محصولات با موفقيت به فروش ميرسند تا ميزان موجودي اين محصولات را افزايش دهيد. اين امر به شما كمك ميكند تا كسبوكارتان را از لحاظ فروش، پايگاه مشتري و سود، رشد و ارتقا دهيد. به اين ترتيب، ميتوانيد تنوع محصولات خود را در بخشهاي مختلف گسترش دهيد.
4. عدم محدوديت زماني و دسترسي هميشگي
فروشگاههاي فيزيكي به طور معمول، در طول شب يا تعطيلات خاص، بسته هستند. فروشگاه اينترنتي، چنين محدوديتي ندارد. مشتريان احتمالي ميتوانند در حالي كه در خانه خود نشستهاند و مشغول تماشاي تلويزيون هستند، از فروشگاههاي اينترنتي بازديد و خريد كنند. صاحبان فروشگاههاي اينترنتي، حتي نگران پرداخت اضافه كاري يا صورتحسابهاي برق در تمام طول شب نيستند و ميتوان گفت كه درب فروشگاه آنها هميشه به روي مشتريان باز است.
بنابراين با استفاده از فروشگاههاي اينترنتي، مشتريان بالقوه شما محدود نميشوند، زيرا ميتوانند وبسايت شما را در هر زماني از روز مشاهده كنند. اين بدان معني است كه به عنوان يك كسبوكار، شما فروش و سود خود را به حداكثر ميرسانيد. شما ميتوانيد اين كار را از طريق طيف وسيعي از طرحهاي فروش، مانند پيشنهادات ويژه و طرحهاي بازاريابي آنلاين انجام دهيد.
5. قابليت ارزيابي و سنجش بيشتر نسبت به روشهاي فروش ديگر
فروشگاه اينترنتي (و در واقع بسياري از وبسايتها) به شما امكان دسترسي به اطلاعات كاربردي را ميدهد، مانند:
چه زماني از روز، هفته و ماه، بازديد از وبسايت شما بالاتر است.
بازديدكنندگان از كجا ميآيند (از طريق جستجو، شبكههاي اجتماعي، تبليغات و ...).
منطقه جغرافيايي كه سايت شما در آنجا محبوبيت بيشتري دارد.
كدام محصولات و صفحات، محبوب هستند.
چه زماني از روز، هفته و ماه، بيشترين سفارشات را دريافت ميكنيد.
واضح است كه اين اطلاعات ميتوانند براي ارتقاء استراتژي بازاريابي شما مورد استفاده قرار گيرند و به شما امكان ميدهند تا افرادي با سلايق و عادتهاي مشابه را به طور موثرتري هدف قرار دهيد. ابزارهاي رايگاني مانند Google Analytics براي هر شركتي با يك وبسايت تجارت الكترونيك و ... ارزشمند هستند. در واقع، فروشگاههاي اينترنتي از طريق چنين ابزارهايي، قابل سنجش و پيگيري خواهند بود. شما ميتوانيد آمارهايي شامل تعداد سفارشات، ميانگين كل سبد خريد، ميزان تخليه سبد خريد و درصد كل درآمد وبسايت را در فواصل منظم دريافت كنيد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
20 نكته طلايي براي موفقيت بيشتر در كسب و كار الكترونيك
1 . اولين قدم براي شروع كسب و كار اينترنتي نوشتن طرح كسب و كار يا همان بيزينس پلان مي باشد.
2 . بدون علاقه در هيچ كسب و كاري موفق نخواهيد شد.
3 . هيچ كسب و كاري يك شبه ايجاد و ثروت مند نشده است.
4. خلاقيت برگ برنده شما در كسب و كار ي بخصوص كسب و كار اينترنتي مي باشد.
5. نگرش مثبت به همراه برنامه بازاريابي حرفه اي به شما كمك بيشتري مي كند .
6. ماهيت كسب و كار اينترنتي بر اساس سرعت است .
هرچه سريع تر برنامه هاي خود را اجرا كنيد سريع تر موفق خواهيد شد.
7 . شبكه اجتماعي يكي از جديد ترين و سريع ترين ابزار ها براي كسب و كار اينترنتي مي باشد.
8. دوست داريد راز موفقيت در كسب و كار را بدانيد ؟ تمايز ، تمايز، تمايز
9 . خلاقيت = پولسازي
10 . مشتري شما را نمي بيند اما صداقت شما را احساس مي كند
11 .بدون يادگيري اصول موفقيت در بازاريابي موفقيت در كسب و كار افسانه اي بيش نيست و مانند روياست
12 . علاوه بر ايده هاي اصلي در كسب و كار آنلاين به ايده هاي پولساز هم نياز داريد
13 . علاوه بر ايده هاي اصلي در كسب و كار آنلاين به ايده هاي پولساز هم نياز داريد
14 . كسب و كار بدون داشتن برنامه بسوي شكست پيش ميرود
15 . سئو يك فعاليت بلند مدت براي كسب ترافيك سايت مي باشد
16 . تا جاي ممكن توليد محتواي با كيفيت را در اولويت كار خود قرار دهيد
17 . براي ترافيك سايت خود از قبل برنامه داشته باشيد
18 . عملگرايي را در اولويت كارهاي خود قرار دهيد
19 . بدون داشتن برنامه بازاريابي به هدف خود نخواهيد رسيد
20 . شبكه سازي در كسب و كار خود را جدي بگيريد
ايده هاي كسب و كار اينترنتي
اكنون بايد راه هايي براي پيدا كردن ايده هاي ناب براي راه اندازي اين نوع از كسب و كار بيابيم .
شما ميتوانيد از قبل يك فعاليت آنلاين داشته باشيد و يا از ابتدا كار خود را بصورت آنلاين شروع كنيد
حالا براي شما مهمترين موضوع پيدا كردن ايده مناسب است.
بهترين موارد براي پيدا كردن ايده كسب و كار
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
اين سايت ها به صورت كاملا كدنويسي طراحي وب سايت شده طراحي ميشوند و فاقد پايگاه داده براي پردازش اطلاعات هستند. همه چيز توسط زبانهاي HTML، CSS، JS و چند زبان ديگر طراحي شده و در دسترس قرار ميگيرد. اگر نياز داشته باشيد كه صفحه جديدي ايجاد كنيد، براي طراحي آن بايد با كدنويسي اين زبانها صفحه مورد نظر را ايجاد كنيد كه كاري زمانبر و دشوار است.
هزينه ساخت چنين سايتهايي هزينه پاييني هم دارد.
دسته دوم: سايتهاي پويا يا دايناميك
اين سايتها شامل صفحات بسيار زيادي هستند كه در ساخت آنها از يك سيستم سايت ساز استفاده شده است. معمولا در اين سايتها دادهها نياز به تحليل و پردازش دارند. براي همين كدنويسي در اين سايتها به زبانهاي برنامه نويسي كه نياز به مفسر دارد ختم ميشود. زبان برنامه نويسي همه وظايف را تعيين كرده و دادههايي كه در چنين سايتهايي رد و بدل ميشود به صورت برنامه نويسي شده است.
از نمونه اين سايتها ميتوان به سايت فروش محصولات به صورت اينترنتي يا ارائه خدمات آنلاين اشاره كرد كه براي طي كردن فرآيند خريد نياز به طي مراحلي مانند ثبت سفارش، بررسي سفارش، پرداخت سفارش، تاييديه پرداخت و در نهايت دريافت محصول يا خدمات است.
سيستم مديريت محتوا در اين نوع سايت ها امكان مديريت ساده و آسان را براي طراحي صفحات خواهد داد. بنابراين نيازي به داشتن دانش فني در زمينه كد نويسي براي ساخت سيستم نداريد. اما براي اينكه چنين سيستم سايت سازي را داشته باشيد بايد خودتان آن را طراحي كرده و يا اينكه از روشهاي موجود كه در ادامه معرفي ميكنيم استفاده كنيد.
سيستمهاي سايت ساز براي ايجاد و ساخت سايت در اينترنت
سيستمهاي سايت ساز به سه دسته مختلف تقسيم ميشوند كه هر يك امكانات و هزينههاي مختص به خود را براي راه اندازي و طراحي سايت خواهند داشت. شما ميتوانيد از يكي از اين نوع سيستمها براي ساخت سايت استفاده كنيد.
1- سيستم سايت ساز اختصاصي
اين سيستمها به صورت كاملا اختصاصي براي يك سايت طراحي ميشوند. براي استفاده از سايت ساز اختصاصي نياز به خريد دامنه و هاست داريد كه با قرار گرفتن سيستم روي هاست و نصب آن امكان مديريت سايت براي شما فراهم خواهد شد.
طراحي در آنها به صورت صفر تا صد بوده و شامل همه مراحل طراحي گرافيكي، كد نويسي، سئو و بهينه سازي است. پشتيباني در اين سيستم اختصاصي بر اساس قرارداد بوده و پس از اتمام دوره پشتيباني نياز به تمديد آن داريد. اين پشتيباني صرفا مربوط به حل مشكلات و راهنماي كار با سيستم خواهد بود.
براي افزودن امكانات جديد بايد به سورس كامل سيستم دسترسي داشته باشيد كه در بيشتر مواقع سورس به صورت متن باز در اختيار شما قرار داده نميشود. همين مسئله باعث ميشود تنها سازنده اوليه سيستم قادر به توسعه و افزودن امكانات به آن باشد. به تبع افزودن امكانات نيز جزو وظايف ذكر شده در قرارداد نبوده و مجبور هستيد براي كوچكترين امكاني كه به آن نياز پيدا ميكنيد هزينه بالايي پرداخت كنيد، چرا كه سيستم به صورت اختصاصي تهيه شده است.
به دليل توسعه اين سيستم توسط يك تيم كوچك، تست امنيت روي آن به شكل درستي انجام نميگيرد. به همين دليل با پيدا شدن كوچكترين باگ مورد حمله قرار گرفته و از امنيت كافي برخوردار نيستند.
2- سيستم سايت ساز رايگان
اين سيستمها به صورت متن باز در دسترس قرار دارند كه هسته سيستم به صورت رايگان عرضه ميشود. براي استفاده از طراحي سايت اين سيستم ها نياز به خريد دامنه و هاست داريد كه در نهايت با نصب سيستم روي هاست سايت شما آماده شده و ميتوانيد از آن استفاده كنيد.
برخي نمونههاي پرطرفدار براي ساخت انواع سايت عبارتند از:
وردپرس(مناسب سايتهاي محتوايي و فروشگاهي)
جوملا(مناسب سايتهاي خبري و شركتي)
دروپال(مناسب انواع سايت)
پرستاشاپ(مناسب سايت فروشگاهي)
مجنتو(مناسب سايت فروشگاهي)
اپن كارت(مناسب سايت فروشگاهي)
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
وارن ادوارد بافت (متولد 30 اوت 1930) يك سرمايه گذار آمريكايي ، مشاغل تجاري و انسان دوستانه ، رئيس و مديرعامل بركشاير هاتاوي است.
وي يكي از موفق ترين سرمايه گذاران در جهان به حساب مي آيد و تا اوت سال 2020 ميلادي 78.9 ميليارد دلار ثروت خالص دارد كه او را به عنوان هفتمين فرد ثروتمند جهان تبديل مي كند.
وارن بافت در اوماها ، نبراسكا متولد شد. وي علاقه وافري براي تجارت و سرمايه گذاري در جواني داشت و سرانجام در سال 1947 وارد دانشكده وارتون دانشگاه پنسيلوانيا شد و قبل از انتقال و فارغ التحصيلي از دانشگاه نبراسكا در سن 19 سالگي به تحصيلات خود ادامه داد. او فارغ التحصيل دانشكده بازرگاني كلمبيا شد ، جايي كه او فلسفه سرمايه گذاري خود را پيرامون مفهوم سرمايه گذاري ارزش شكل داد كه توسط بنيامين گراهام پيشگام شد. وي براي تمركز پيش زمينه اقتصاد خود در مؤسسه مالي نيويورك شركت كرد و خيلي زود پس از آن همكاري هاي مختلف تجاري از جمله با گراهام آغاز شد.
وي در سال 1956 بوفيت مشاركت ، با مسئوليت محدود ايجاد كرد و شركت او سرانجام يك شركت توليد نساجي به نام Berkshire Hathaway را به دست آورد و با فرض نام خود براي ايجاد يك شركت هلدينگ متنوع. در سال 1978 ، چارلي مونگر به بافت بف پيوست و نايب رئيس شركت شد.
بافت از سال 1970 به عنوان رئيس و بزرگترين سهامدار Berkshire Hathaway بوده است. وي توسط رسانه هاي جهاني از وي به عنوان "Oracle" يا "غير مجاز مي باشدe" Omaha ياد شده است. وي به دليل پايبندي به سرمايه گذاري با ارزش و دلهره شخصي با وجود موفقيت و ثروت بي حد و حصر ، مورد توجه قرار گرفته است. تحقيقات منتشر شده در دانشگاه آكسفورد ، روش شناسي سرمايه گذاري بافت را به عنوان "مركزگرايي بنيانگذار" تعبير مي كند، كه متمايز با ذهنيت مديران بنيانگذار ، تمايل اخلاقي نسبت به جمع سهامداران و تمركز شديد بر ايجاد ارزش نمايي تعريف شده است.
بافت يك نيكوكار برجسته است ، و متعهد شده است 99 درصد از ثروت خود را به علل انسان دوستانه ، عمدتاً از طريق بنياد بيل و مليندا گيتس واگذار كند. او The Giving Pledge را در سال 2009 با بيل گيتس تأسيس كرد ، به موجب آن ميلياردرها متعهد مي شوند كه حداقل نيمي از ثروت خود را اهدا كنند.
گذشته از جملات انگيزشي و نمايش هاي بي شماري تلويزيوني در برنامه هاي مختلف خبري ، بافت در فيلم ها و برنامه هاي تلويزيوني متعددي ، مستند و داستاني از جمله وال استريت: پول هرگز نمي خوابد ظاهر شده است. او 10 بار در برنامه چارلي رز مهمان بوده است و موضوع فيلم مستند HBO تبديل شدن به بزرگترين پول ساز جهان در سال 2009 بود.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
تقسيم بندي سئو از لحاظ نوع فعاليت و روش كاري
يكي از عواملي كه در زمان به نتيجه رسيدن پروژه ها تاثير مستقيم دارد به نوع فعاليت و روش كاري بر مي گردد. سئو سايت از سه طريق انجام مي شود :
سئو كلاه سياه
سئو كلاه سياه يكي از انواع بهينه سازي سايت است كه با استفاده از تكنيك ها و روش هاي غير اصولي و غير قانوني موجب بهبود رتبه سايت در كوتاه مدت مي شود. سئو كلاه سياه براي رسيدن به رتبه هاي بالاتر، آموزش سئوقوانين گوگل و ساير موتورهاي جستجو را زير پا مي گذارد و به نوعي موتور جستجو را فريب مي دهد. اين روش معمولا توسط افراد بي تجربه و سئو كارهاي تازه كار استفاده مي شود. در اين روش نتايج خوب به سرعت كسب مي شود اما هيچ تضميني براي آن وجود ندارد و ممكن است هر لحظه گوگل متوجه تقلب شده و سايت را جريمه كند.
سئو كلاه سفيد
سئو كلاه سفيد يكي از انواع سئو سايت است كه با استفاده از تكنيك هاي مجاز و مطابق با استانداردهاي گوگل، منجر به بهبود رتبه سايت در نتايج جستجو خواهد شد. نتيجه گرفتن در سئو سفيد زمان بر است اما مهم اين است كه نتايج به دست آمده از طريق سئو كلاه سفيد، پايدار و ماندگار است. متخصصين بخش سئو وب 24 بصورت كامل از روشهاي كلاه سفيد استفاده مي كنند زيرا به دنبال كسب نتايج خوب و ماندگار براي مشتريان هستيم.نتايجي كه به سئو كلاه سياه بدست مي آيد دير يا زود توسط گوگل شناسايي شده و سايت متخلف به شدت جريمه خواهد شد.
سئو كلاه خاكستري
سئو كلاه خاكستري روشي ميان دو روش سئو كلاه سياه و سئو كلاه سفيد است. تكنيك هاي سئو خاكستري در راستاي سئو كلاه سياه هستند با اين تفاوت كه براي موتورهاي جستجو قابل تشخيص نيستند. اين تكنيك ها تاثير خوبي سئودر رتبه سايت خواهند داشت و بدون جريمه شدن سايت توسط گوگل و ساير موتورهاي جستجو، رتبه آن افزايش خواهد يافت. هدف از به كارگيري روش سئو خاكستري، رسيدن به نتايج بالاي موتورهاي جستجو در مدت زمان كوتاه است.اگر اصول سئو خاكستري به درستي رعايت شود، در كوتاه مدت و با صرفه جويي در هزينه، سايت مي تواند به رتبه هاي بالا در نتايج جستجو دست يابد.
سه مرحله مهم و كليدي براي موفقيت در سئو سايت
براي موفقيت در بهينه سازي سايت و رسيدن به صفحه نخست گوگل به موارد سه گانه زير نياز داريم:
سئو تكنيكال
سئو تكنيكال در سال هاي اخير توانسته است جايگاه خود را در كنار ساير روش هاي سئو مانند بازاريابي محتوا و ايجاد بك لينك پيدا كند و نقش مهمي را در بهبود رتبه هاي سايت ايفا كند. سئو تكنيكال يك بخش بسيار مهم از مراحل سئو است كه بيشتر به استاندارد بودن قالب سايت و راحتي ايندكس صفحات سايت براي موتورهاي جستجو اشاره دارد و كمك ميكند خزنده هاي موتورهاي جستجو متوجه شوند وبسايت موثري داريد و تلاش ميكنيد بهترين تجربه را براي كاربران تان رقم بزنيد. براي شروع فرآيند بهينه سازي سايت، پيش از هر چيز به يك سايت استاندارد و سئو بيس نيازمنديم.
سئو داخلي ( سئو محتوا)
مجموعه اقدامات شناسايي كلمات كليدي ارزشمند، آناليز محتواي رقبا، تدوين استراتژي محتوا، توليد محتواي ارزشمند و سئو شده، برچسب گذاري و دسته بندي صحيح صفحات، لينك سازي داخلي سايت به صورت اصولي و … را سئو داخلي مي نامند. موفقيت در سئو و رسيدن به صفحه اول گوگل بدون در نظر گرفتن موارد سئو داخلي و محتوايي تقريبا غيرممكن است. سئو داخلي يا on page seo قواعدي است كه در داخل سايت بكار ميبريد تا ضمن افزايش كاربران در موتورهاي جستجو راحت تر يافت شويد. سئو محتوا و تكنيكال مهمترين بخشهاي سئو داخلي هستند. با رعايت فاكتورهاي سئو داخلي ميتوانيد ضمن استفاده از محتواي مفيد و كاربر پسند، بدون صرف وقت و هزينه زياد رتبه دلخواهتان را بدست آوريد.
سئو خارجي و لينك بيلدينگ هدفمند
انجام موارد سئو تكنيكال و توليد محتواي ارزشمند و سئو شده مي تواند سايت شما را به صفحه اول نتايج گوگل برساند اما براي رسيدن به جايگاه نخست گوگل و رقابت با سايت هاي قديمي تر به لينك سازي خارجي اصولي و هدفمند براي سايت خود نياز داريد. اگرچه گوگل تغييراتي در نحوه كار با بك لينك ها در هنگام بهينه سازي موتورهاي جستجو انجام داده است، اما همچنان بك لينك ها نقش خود را در رتبه بندي سايت ها در نتايج دارند. بنابراين گرفتن لينك به وب سايت خود، بخش مهمي از هر استراتژي مناسب SEO است؛ نه تنها اين لينكها به بهبود موقعيت سايت شما در نتايج ميكنند، بلكه آنها ميتوانند به شهرت برند و اعتبار دامنه سايت شما نيز كمك كنند. سئو خارجي يا OFF Page SEO شامل روشهايي است كه در خارج از سايت بكار گرفته ميشود تا پس از بكارگيري قانونهاي سئو داخلي به ارتقاي رتبه سايت در موتورهاي جستجو كمك كند. سئو خارجي از فاكتورهاي متعددي پيروي ميكند كه رعايت آنها ميتواند در موفقيت سايت نقش چشم گيري داشته باشد. طبيعي بودن، موضوع بسيار تاثير گذاري در سئو خارجي است و بايد تلاش كنيم قواعد ثابت سئو به طبيعي ترين شكل ممكن بكار برده شود تا موفقيت تضمين شود. به طور خلاصه مي توان فعاليت در شبكه هاي اجتماعي، انجمن ها، خريد بك لينك به صورت رپورتاژ آگهي و … را اصطلاحا سئو خارجي ناميد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
سئو چيست و چه تاثيري در رشد يك كسب و كار آنلاين دارد؟
بهينهسازي موتورهاي جستجو يا سئو، شامل تمام فعاليتهايي است كه شما بايد در سئو سايت سايت خود انجام دهيد تا در نتايج موتورهاي جستجو مانند گوگل رتبه بهتري را به دست آوريد. حال شايد اين سوال همچنان در ذهن شما باقي مانده باشد كه سئو چيست و با انجام چه فعاليتهايي سايت بهينه ميشود كه در اين مقاله به طور كامل به توضيح مباني اوليه سئو ميپردازيم.
سئو چيست
هنگاميكه يك كلمه را در گوگل جستجو ميكنيد، يك ليست از نتايج در صفحات مختلف به شما نمايش داده ميشود. به اين صفحات «SERPs» يا «صفحات نتايج موتور جستجو» ميگويند. اگر شما صاحب يك سايت باشيد و سايت شما در صفحه اول SERPs قابل مشاهده نباشد پس بايد سايت خود را براي موتورهاي جستجو بهينه سازي كنيد. اينجاست كه سئو يا بهينه سازي موتور جستجوگر مطرح ميشود و براي بسياري از افراد اين سوال پيش ميآيد كه در واقع سئو چيست و چگونه انجام ميشود. به بيان ساده سئو به تمامي اقداماتي گفته ميشود كه بايد بر روي سايت شما انجام گيرد تا رتبهي سايت شما بهتر شود. بخشي از حياتيترين اقداماتي كه بايد در سايت خود پياده كنيد شامل طراحي بهينه سايت، استراتژي صحيح محتوا و توليد محتوا ارزشمند ميباشد كه جز اساسيترين موارد در بهينهسازي يك سايت ميباشند.
با بهينهسازي صفحات سايت خود ميتوانيد در نتايج جستجوي گوگل يا ساير موتورهاي جستجو آموزش سئو در رتبه عالي قرار بگيريد. سئو بر بهبود رتبهبندي در نتايج ارگانيك(طبيعي و نه پرداختي) متمركز است. اگر شما يك سايت داشته باشيد و بخواهيد ترافيك بيشتري كسب كنيد، سئو بايد بخشي از تلاشهاي بازاريابي شما باشد.
سئو(SEO) مخفف چه عبارتي است؟
اين اصطلاح، كوتاه شدهي عبارت Search Engine Optimization يا همان بهينهسازي موتور جستجو به حساب ميآيد كه اگر حرف اول هر كلمه را بهم بچسبانيم، مشخصا واژهي SEO حاصل ميشود و در زبان فارسي نيز به آن بهينه سازي موتور جستجو و يا به طور اختصار سئو ميگوييم. اكنون ميتوانيد به كسي كه از شما ميپرسد سئو چيست از لحاظ معنايي پاسخ دهيد اما در ادامه كمي دقيقتر آن را بررسي ميكنيم.
موتور جستجو چيست؟
موتورهاي جستجو به وب سايتهايي گفته ميشود كه محتويات ديگر سايتها را طبقهبندي ميكنند؛ بنابراين طبيعي است هر سايتي كه محتواي كاملتر و درستتري داشته باشد را در رتبههاي برتر نشان ميدهند. در واقع موتورهاي جستجو يك اصولي را براي سايتها و محتواها در نظر ميگيرند و ابزارهاي بسياري نيز به سايتها براي هماهنگ شدن با موتور جستجو كمك ميكنند كه در نهايت باعث ميشود در ميزان ارزشمندي محتواها يك رقابت ايجاد شود. سايتي كه به بهترين شكل در طراحي بهينه شده باشد و محتواي ارزشمند داشته باشد، توسط موتورهاي جستجو در رتبههاي برتر قرار ميگيرند و در اصل كار موتور جستجو اين است كه اين موارد را شناسايي كند.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
افرادي كه كسب و كاري را دارند يكي از بهترين گزينهها برايشان ثبت سايت در دايركتوريها است. ثبت وبسايت در دايركتوري علاوه بر اين كه كسبوكار ما را در دسترس عموم قرار ميدهد باعث گرفتن بكلينك هم ميشود. يكي از اولين دايركتوريهاي كسبوكار در ايران كتاب اول بوده است.
اما موردي كه بايد از آن اجتناب كنيد اين است كه سايت خود را در دايركتوريهايي ثبت نكنيد كه كارشان لينكفروشي است. اين سايتها در واقع دايركتوري نيستند و براي اين بنا شدهاند كه از بكلينك درآمدزايي كنند.
۸ روش ساخت بك لينك رايگان و كلاهسفيد
در قسمت بالا نمونههايي از لينكسازي مصنوعي و كلاهسياه را مشاهده فرموديد كه تا حدي ريسكي و خطرناك هستند.
ساخت بكلينك رايگان يكي از سختترين كارها براي صاحب يك سايت است.
همه ميدانيم كه دريافت بكلينك باعث افزايش اتوريتي سايت ميشود و يكي از مهمترين و اوليهترين آيتمهاي رتبهبندي گوگل دريافت بكلينك است. مخصوصا وقتي كه در رتبههاي بالاي گوگل در حال رقابت هستيد.
از آن طرف، نحوه ايجاد بكلينك در بسياري از مواقع مساوي است با خريد بكلينك كه بسيار پرريسك است و با سختگيريهاي الگوريتم پنگوئن گوگل احتمال پنالتي و جريمه شدن سايت را بالا ميبرد.
البته كه اين روشها به جاي خود كارساز هستند اما براي افزايش رتبه سايت و دريافت بكلينك روشهاي رايگاني هم وجود دارد.
تفاوت ساخت بكلينك رايگان و ساخت بكلينك پولي در خلاقيت و زحمت كشيدن نهفته است. البته با چاشني مطالعه و تحقيق. اما سودي كه يك وبسايت از دريافت بكلينك رايگان حاصل ميكند قطعا پايدارتر از بكلينكهاي خريدني است.
به اين علت كه ساخت بكلينك يا لينك بيلدينگ رايگان با قدرت محتوا و فعاليت بازاريابي اتفاق ميافتد و در واقع صاحب يك وبسايت با استناد به مطلب شما يك ارزش به سايت خود اضافه ميكند.
در ادامه درس پنجم از مجموعه آموزش سئو براي افراد مبتدي، به ۸ روش ساخت بكلينك رايگان ميپردازم كه بسيار پر بازده هستند. با من همراه باشيد.
۱. ساخت بك لينك با استفاده از دايركتوري
دريافت بكلينك با دايركتوريهاي آنلاين يكي از مقدماتيترين و بهترين راههاي ساخت بكلينك براي سايت است.
آيا دفترچههاي تلفن را يادتان ميآيد؟ درحال حاظر دفترچههاي تلفن كاملا منسوخ شدهاند و شما محصول يا خدماتي كه مورد نيازتان هست را به صورت آنلاين جستجو ميكنيد و ظرف چند دقيقه ميتوانيد يك مورد نزديك را پيدا بكنيد. اين در واقع همان استفاده از دفترچههاي تلفن است كه در گذشته از آن استفاده ميكرديم.
الان همان كارها را انجام ميدهيم بدون اينكه از كاغذ استفاده بكنيم. مشتريها در هرجايي كه باشند ميتوانند با يك جستجو اطلاعات خريد خودشان را پيدا بكنند و به اينها دسترسي داشته باشند. اما چرا اين را بحث را مطرح كردم؟
اگر شما در سئو حرفه اي نيستيد و نميتوانيد براي سايتتان بكلينك بگيريد و اين قضيه هميشه يكي از نگرانيهاي شما بوده است، استفاده از وب دايركتوريها ميتواند براي شما كارگشا باشد.
ميپرسيد چطور؟ در ادامه مطلب با من همراه باشيد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
انگيزهها گاهي اوقات شيطاني هستند، اما باز هم انگيزه هستند. وقتي كه يك اَره چند درخت را قطع ميكند؛ كُند ميشود و براي اينكه دوباره مانند روز اول خود كار كند بايد تيز شود. وقتي يكي از قطعات ماشين خراب ميشود، بايد آن قطعه رسيدگي شده تا دوباره مثل روز اول به راه بيفتد. اگر شما نيز انگيزهاي براي شروع كارها و پروژههاي عقبمانده خود نداريد؛ بهترين كار اين است كه يك شتابدهنده انرژي براي خود تهيه كنيد تا بتوانيد تجديد ديداري با انگيزه گمشده خود داشته باشيد. اما اين شتابدهندهها شامل چه چيزهايي است؟
شتابدهندههاي انگيزه و انرژي
-
فقط شروع كن.
بعضي از افراد فقط به دنبال بهانهاي براي شروع هستند. مثلاً فردي، كاري را كه ميخواسته امروز شروع كند يك ماه به تعويق انداخته است چرا كه روز اول ماه با شنبه شروع نشده است. يا چون به جاي ساعت هشت صبح، هشت و پنج دقيقه از خواب بيدار شده است؛ از برنامه فشرده روزانهاش عقب افتاده و ديگر نميتواند به آن برسد. بنابرين كل برنامه را به تعويق مياندازد و به خود ميگويد: «از فردا». بعضي از افراد نيز هستند كه همواره در انتظار يك روز خوب براي شروع هستند. آنها فكر ميكنند يا نبايد كاري را شروع كنند يا اگر ميخواهند كاري را شروع كنند بايد آن را در بهترين حالت به انجام برسانند. بهتر است بدانيم كه هيچ وقت نبايد منتظر شروع خوب باشيم. اگر بخواهيم در انتظار يك روز خوب بمانيم؛ تك تك روزهاي عمرمان بر باد رفته و در نهايت ما ميمانيم و چند تار موي سفيد روي گوش و دماغمان! شروع هر كاري بدترين مرحله است. هنگام شروع در بدترين حالت، سختترين آمادگي و بدترين دانش درباره آن فعاليت هستيم و استقامت ما در آن مسير است كه به ما كمك ميكند تا كم كم در آن كار حرفهاي شويم. هيچ كسي از ابتدا حرفهاي نيست. همه افراد زماني آماتور بودند؛ منتظر شنبهها هشت صبحها، فرداها و ماههاي آينده نباشيم. همه آنها بهانههاي الكي و انگيزههاي پوچي هستند كه ما را در اين مسير به حاشيه ميبرند.
-
موريانههاي منفيباف را نابود كن.
افكار منفي، خواسته يا ناخواسته، بدون شك بزرگترين دشمن انسان است. به بياني ديگر، افراد منفيبافي كه مدام از وضعيت خود شكايت كرده و هر شكستي را به زمين و زمان ربط ميدهند؛ همانند موريانههايي هستند كه روح و روان ما را نابود خواهند كرد.
جوِ اطراف شما در انگيزه شما تاثير بسيار زيادي دارد. بسياري از افرادي كه در اطراف شما هستند؛ چشم انتظارند تا اينكه شما در كاري شكست بخوريد و به شما بگويند:«ديدي بهت گفتم؟» از قديم ميگويند دنداني را كه درد ميكند بايد سريع كشيد. محيط اطراف شما اهميت بسيار زيادي در مسير موفقيت و ميزان تلاشهايتان دارد. اگر در يك جمع قاچاقچي زندگي كنيد به احتمال خيلي زياد شما هم به يك قاچاقچي تبديل خواهيد شد. اگر جو اطراف شما همه منفي باشند، شما نيز تبديل به يك آدم نااميد و منفيباف ميشويد. يك جمله معروف است كه ميگويد:«اخلاق هر كس ميانگين اخلاق پنج نفري است كه بيشترين ارتباط را با آنها دارد». موفقيت و انگيزه شما نيز در زندگي ميانگين موفقيت و انگيزه پنج نفري است كه بيشترين ارتباط را با آنها داريد. اكنون براي اين كه به خواستههاي خود برسيد؛ دو كار بايد انجام دهيد: اول جَو منفي اطرافتان را عوض كرده و دوم اينكه همين الان افراد مثبتي را جايگزين اطراف افراد منفيباف زندگي خود كنيد.
يكي از راهحلهايي كه به ما كمك ميكند تا بتوانيم از تمامي اين افكار نجات پيدا كنيم؛ كمك گرفتن از افراد موفق و و مسير زندگي آنها است. براي اينكه به خود اميد و انگيزه بدهيم بسيار اهميت دارد كه مراقب افكارمان باشيم. افكار ما با هدايت كردن رفتار و احساسات جهت پيدا ميكند. از اين رو دنبال كردن جملات انگيزشي و الهامبخشي كه انسانهاي موفق و كارآفرين بيان ميكنند، مسير ذهني ما را به سمت افكار نيرومند آنها پيش برده به ما انگيزه كافي ميدهد كه به دنبال اهدافمان برويم. توانايي ما براي با انگيزه بودن نه تنها به نفع خودمان است؛ بلكه بر اطرافيان ما نيز تاثير ميگذارد. شما اگر مدير يك مجموعه بزرگ باشيد؛ سعي خواهيد كرد كه در گروه كاركنان سرمايهگذاران شركت ايجاد انگيزه كنيد. يا ميتوانيد فردي باشيد كه در جمع خانواده و دوستان انگيزه كافي به آنها ميدهيد. در اين صورت همه افراد در كنار شما رشد خواهند كرد. در صورتي كه هر روز جملات انگيزشي را دنبال كنيد و هنگامي كه روز خود را آغاز ميكنيد؛ اجازه دهيد كه تفكر مثبت انسانهاي موفق جهان الهامبخش شما باشد؛ اين تفكر عادت روزانه شما خواهد شد و به شما در مسير موفقيت كمك خواهد كرد.
-
براي رسيدن به موفقيت بايد تلاش كرد.
البته فراموش نكنيد كه انجام دادن كار واقعي نيازمند آن است كه ابتدا تصميم بگيريد و تمركز كنيد. قدم برداشتن در مسير اهداف و آرزوها با تكرار، تمرين و تلاش بيشتر ميسر ميشود و به خلاقيت شما بستگي دارد. اما جملات انگيزشي و شنيدن سخنان افرادي كه در مسير زندگي خود موفق شدهاند؛ به شما كمك ميكند تا خلاقيت بيشتري را در اين مسير به كار گرفته و از اين افراد در زندگي خود الهام بگيريد. جملات و ويديوهاي انگيزشي به شما كمك ميكند كه براي شروع كار خود انگيزه كافي را پيدا كنيد اما براي اينكه در مسير دچار ملال نشويد؛ بايد هيجان و عشق را ضميمه كار خود كرده و با كمك اين محتواها در مسير موفقيت از آنها كمك بگيريد. اگر ميخواهيم به اهداف خود دست يابيم؛ بايد به اين باور برسيم كه با كار و تلاش مي توان به موفقيت دست يافت. چنين باوري به ما كمك خواهد كرد كه تلاش كنيم از مسير موفقيت ساير افراد الهام گرفته و نكات انگيزشي آنها را در زندگي اجرايي كنيم.
سوخت جت
وبسايت «سوخت جت» يكي از مجموعههاي بزرگي است كه محتواي با كيفيت در حوزه انگيزشي توليد ميكند. هدف اين مجموعه آن است براي جواناني كه به دنبال كسب موفقيت و كارآفريني در زندگي خود هستند؛ نوآوري ايجاد كرده و انگيزهاي براي شروع به آنها ببخشد. تيم سوخت جت با انتشار مقالات و ويديوهاي انگيزشي ترجمه شده بزرگترين كارآفرينان و افراد موفق دنيا، به شما كمك ميكند تا انگيزه كافي براي رشد و پيمودن مسير خودشكوفايي را پيدا كنيد. اين مجموعه اميدوار است كه نقش كوچكي در موفقيت عظيم جوانان كشور داشته باشد و به شما كمك كند تا تغييرات بزرگي را با عملي كردن روياهايتان ايجاد كنيد.
شما ميتوانيد از وبسايت محمد جانبلاغي به صورت روزانه بازديد كرده و انگيزه و الهام از زندگي افراد موفق را به روتين زندگي خود تبديل كنيد. اين مجموعه براي كاربران هميشگي خود محصولات ويژهاي را تهيه كرده است كه شامل مجموعه ويدئوها و دورههاي غيرحضوري در حوزههاي گوناگون موفقيت است. همچنين شما ميتوانيد با تهيه اشتراك ويژه سوخت جت آموزشهاي لازم براي موفقيت را دريافت كرده و از آنها در زندگي بهره بگيريد. اشتراك ويژه اين مجموعه شامل مزاياي زير است:
-
دسترسي به بيش از 1300 مقاله اختصاصي
-
دسترسي به ترجمه جديدترين سمينارهاي اساتيد بزرگ دنيا
-
دسترسي به خلاصه جديدترين كتابهاي پرفروش دنيا
-
عضويت كلوپ افراد موفق سراسر دنيا
براي اطلاع از ساير خدمات اين مجموعه و عضويت در بخش ويآيپي، از سوخت جت ديدن كنيد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
مطالب جديد تر | مطالب قدیمی تر |
.: Weblog Themes By Pichak :.