كسب درآمد اينترنتي با خدمات سئو سايت

نكات مهم در انتقال از فضاي آفلاين كسب‌ و كار به فضاي آنلاين

در اينجا هم مانند ساير عرصه‌ها و مشخصا مانند كسب وكارهايي با بازاريابي كلاسيك، عده‌اي شكست مي‌خورند و عده‌اي پيروز مي‌شوند؛ عده اي به اهداف خود نائل مي‌شوند و عده‌اي نه. مطالعات موردي زيادي روي كيس هاي مختلف جهاني و حتي ايراني انجام شده و از دلايل شكست و موفقيت آنها پرده برمي‌دارد ما در اينجا مي‌كوشيم به سهم خود نكته‌هايي را براي شما روشن كنيم:

 

مسئله مهم Digital Transform:

اين مفهوم به انتقال و ادغام رويكردهاي استراژيك بازاريابي كلاسيك با بازاريابي ديجيتال اشاره دارد. انتقال و ادغام از فرم 4p كلاسيك به وضعيت ديجيتال: 4p بازاريابي شامل Product, place, price, promotion است. در واقع ورود به بازاريابي ديجيتال ما را از 4p بي‌نياز نمي كند، بلكه برعكس يك مرحله هم اضافه مي‌شود و آن تطبيق و هماهنگ سازي و «ما به ازاسازي» 4p كلاسيك كسب وكار با فعاليت‌هاي بازاريابي ديجيتال است.

 

انتقال كسب و كار از فضاي آفلاين به فضاي آنلاين

اين روزها كسب و كارهاي ايراني براي پيشي گرفتن از رقبا خود و بدست آوردن مشتريان جديد با سرعت در حال انتقال از فضاي آفلاين به فضاي ديجيتال ماركتينگ هستند.

اين كه محصول ما چه «ويژگي‌ها و مزايايي» دارد، كانالهاي توزيع ما كدام هستند. سياست هاي قيمت گذاري ما چيست و مهم تر از همه كه در ديجيتال ماركتينگ بر روي آن تاكيد مي‌شود، «سياست‌هاي پروموشن» ما چگونه است. جملگي از همين موارد هستند. توجه كنيد بازاريابي ديجيتال بايد هماهنگ با 4P شما و در امتداد آن باشد، تا پيام‌هاي متناقضي به مخاطب ارسال نشود. در ثاني «مصاديق و ما‌به‌ازاهاي ديجيتالي» اين سياست‌ها كه جزو فعاليت‌هاي ديجيتال ماركتينگ است، بايد در برنامه‌هاي استراتژيك و عملي تدوين شود.

 

انتقال و ادغام از STP بازاريابي كلاسيك به پرسوناي بازاريابي ديجيتال:

در بازاريابي كلاسيك فرايندي ۳ مرحله اي و الزامي به نام STP به معناي «بخش‌بندي بازار، هدف گرفتن بخشي از آن و متمايز كردن جايگاه خود براي مخاطبان هدف گرفته شده» وجود دارد. در ابتدا بخش‌هاي مختلف بازار مشخص مي‌شوند، سپس آن دسته كه به عنوان مشتري اصلي مدنظر ما هستند انتخاب و گلچين مي‌شوند و آنگاه مشخص مي كنيم كه مي خواهيم با كدام ويژگي نزد آنها شهره و شناخته شويم؟ اين ويژگي كه براساس آن خود را جايگاه‌يابي مي‌كنيم، بهتر است نقطه قوت ما و نقطه ضعف رقبا باشد.

با اين حال اين فرايند نسبتا پيچيده و انتزاعيست و در بازاريابي ديجيتال با پرسونا كه عيني‌تر، ساده تر و كاربردي‌تر است، مصداق مي‌يابد.

با اين حال تاكيد ما آن است كه در فرايند انتقال ديجيتال، مستقيما پرسونا نسازيد، بلكه پرسوناي شما مابه ازا و ترجمه اي ساده تر از فرايند STP شما باشد. به عبارت ساده تر ابتدا STP‌ را بسازيد و بعد از روي آن پرسوناي خود را شكل دهيد.

 

قيف فروش در بازاريابي

مشتري از زماني كه با برند شما آشنا شود تا زماني كه به خريد كند مراحل خاصي را بايد طي كند كه به آن قيف فروش مي گوييم.

نگاه قيفي در فروش و ايجاد ارزش براي مشتري در مسير خريد:

در بازاريابي ديجيتال بسيار مهم است كه نگاه بلندمدت و تدريجي و مرحله به مرحله داشته باشيد، اگر سايت يك كسب‌وكار را به عنوان «نقطه تماس» اصلي مشتري با بيزينس در نظر بگيريم، مشتري در ابتدا يك «غريبه گذري» است و نبايد انتظار داشت كه به سرعت و در يك مرحله به خريدار تبديل شود. شما با «جلب توجه او» او را به يك سرنخ تبديل مي‌كنيد و با «نزديك‌ شدن» به سرنخ او را به مشتري خود تبديل مي‌كنيد، بديهي است كه اگر اين «مشتري جديد» از محصول و خدمات شما راضي باشد، تبديل به «مشتري بازگشتي و وفادار» شما خواهد شد و در كسوت يك هوادار به رايگان شما را به ديگران توصيه خواهد كرد.

 

چطور ديجيتال ماركتينگ را پياده سازي كنيم؟

1 – اهداف خود را تعريف كنيد

زماني كه مي خواهيد ديجيتال ماركتينگ را شروع كنيد، شناسايي و تعريف اهداف شما امري بسيار حياتي است، چرا كه شما استراتژي خود را با توجه به اين اهداف تعيين مي كنيد. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزايش آگاهي از برند است، ممكن است بخواهيد توجه بيشتري را به سمت دسترسي به مخاطبان جديدتر از طريق شبكه هاي اجتماعي معطوف كنيد.

 

همچنين ممكن است بخواهيد فروش يك محصول بخصوص را افزايش دهيد؛ اگر هدف شما اين باشد، بهتر است كه روي سئو و بهينه سازي محتوا براي بدست آوردن خريداران احتمالي روي وب سايت خود تمركز كنيد. علاوه بر اين، اگر فروش هدف شما باشد، مي توانيد كمپين هاي پرداخت به ازاي كليك را براي ايجاد ترافيك از طريق تبليغات پرداختي امتحان كنيد. هر هدفي كه داشته باشيد، شكل دادن به يك استراتژي ديجيتال ماركتينگ بعد از اين كه بزرگ ترين اهداف كمپاني خود را تعريف كرديد كار خيلي راحت تري است.

 

2 – مخاطبان هدف خود را شناسايي كنيد

يكي از بزرگترين مزاياي ديجيتال ماركتينگ داشتن فرصت هدفگيري مخاطبان بخصوص است. اگرچه كه شما نمي توانيد از اين مزيت استفاده كنيد اگر ابتدا مخاطبان هدف خود را شناسايي نكرده باشيد.

 

يكي از بزرگترين مزاياي ديجيتال ماركتينگ داشتن فرصت هدفگيري مخاطبان بخصوص است

يكي از بزرگترين مزاياي ديجيتال ماركتينگ داشتن فرصت هدفگيري مخاطبان بخصوص است

لازم به ذكر است كه مخاطبان هدف شما ممكن است بر اساس كانال يا اهدافي كه شما براي يك محصول يا كمپين داريد متفاوت باشند. به عنوان مثال، ممكن است متوجه شده باشيد كه بيشتر مخاطبان اينستاگرام شما جوان هستند و ميم هاي خنده دار و ويديوهاي كوتاه را ترجيح مي دهند، اما مخاطبان لينكدين شما متخصصين با سن بالاتر هستند كه به دنبال پيشنهادات تاكتيكي تري مي باشند. در نتيجه شما بايد محتواي خود را به اشكال مختلف براي جلب رضايت اين مخاطبان هدف مختلف توليد كنيد.

 

3 – يك بودجه براي هر كانال ديجيتال خود تعيين كنيد

درست همانند هرچيزي، بودجه اي كه شما تعيين مي كنيد كاملاً وابسته به المان هايي از ديجيتال ماركتينگ است كه مي خواهيد به استراتژي خود اضافه كنيد.

 

اگر روي تكنيك هاي اينباند مانند سئو، شبكه هاي اجتماعي و بازاريابي محتوا براي يك وب سايت متمركز هستيد، خبر خوب اين است كه به بودجه زيادي اصلاً نياز نداريد. با بازاريابي Inbound، هدف اصلي ايجاد محتواي با كيفيتي است كه مخاطبان شما به آن ها علاقه داشته باشند كه لازمه آن اكثراً تنها زماني است كه براي توليد اين محتواها صرف مي كنيد.

 

شما مي توانيد به عنوان مثال با هاست كردن يك وب سايت و توليد محتوا با استفاده از CMS هاي Hubspot شروع كنيد. براي كساني كه بودجه محدودي دارند، مي توانيد با وردپرس بر روي WP Engine شروع كنيد، يك قالب ساده از StudioPress انتخاب كنيد و سايت خود را بدون نياز به كدنويسي با استفاده از Elementor Website Builder for WordPress راه اندازي كنيد.

 

به عنوان مثال، براي پياده سازي تبليغات هزينه به ازاي كليك (PPC) با استفاده گوگل ادوردز، شما در برابر ديگر رقباي حاضر در صنعت خود براي ظاهر شدن در بالاي صفحه نتايج گوگل براي يك كيوورد مرتبط با بيزينس خود مبلغي را پيشنهاد مي دهيد. با توجه به ميزان رقابتي كه براي كيوورد مذكور وجود دارد، اين مبلغ مي تواند به صورت منطقي مقبول باشد يا به شدت گران قيمت، به همين دليل است كه تمركز كردن بر روي افزايش دسترسي ارگانيك هميشه بايد براي شما مهم باشد.

 

https://www.janblaghy.ir/digital-marketing-training/

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۸:۱۹ | مرجانه تركان | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی