كسب درآمد اينترنتي با خدمات سئو سايت

آموزش تكنيك هاي سئو سايت به صورت اصولي
اگر به فعاليت در فضاي آنلاين علاقه مند باشيد و يا دوره سئو در اين زمينه دستي بر آتش داشته باشيد، بدون شك تا به امروز حداقل يك بار واژه سئو به گوشتان خورده است. سئو يكي از زيرشاخه‌هاي ديجيتال ماركتينگ است، كه بسياري از كسب و كارهاي آنلاين، بخشي از بودجه بازاريابي خود را بر روي اين موضوع سرمايه گذاري مي‌كنند. در اين مقاله به شما خواهيم گفت كه سئو چيست و چرا در اين حد مهم است؟! پس با رشدانا همراه باشيد.

سئو (SEO) چيست؟
واژه سئو (SEO) برگرفته از عبارت Search Engine Optimization به معني بهينه سازي سايت مي‌باشد. در حقيقت سئو به معني فريب موتورهاي جستجو از طريق روش‌هاي غير اخلاقي نيست، بلكه سئو به اقداماتي گفته مي‌شود كه به بهبود رويت وبسايت‌ها و ارتقا جايگاه آن‌ها در موتورهاي جستجو مي‌پردازد.

سئو را مي‌توان مجموعه‌اي از تكنيك‌ها براي تغيير استراتژي وبسايت‌ها دانست. بهينه سازي سايت، فرآيند پيچيده‌اي دارد و انجام آن كار چندان آساني نمي‌باشد. زيرا براي انجام اين كار بايد دانش لازم، علم پيش زمينه و صبر كافي داشت، تا تلاش‌هاي سئوكار به نتيجه برسد. يك سئوكار حرفه‌اي به صورت مداوم بايد اطلاعات خود را به روز رساني كند؛ زيرا الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو دائما در حال تغيير هستند.

سئو چيست | رشدانا
هدف از انجام سئو چيست؟
هدف اصلي از انجام سئو، دست يافتن به جايگاه بالا در نتايج جستجوي كاربران و افزايش ارتباط بين صفحات است. نمايش مرتبط‌‌ ترين صفحات با جستجوي كاربر، به نفع كاربران و البته وبسايت‌ها است. بدين صورت كاربر به آنچه كه مدنظر دارد، زودتر دست مي‌يابد و از طرفي ميزان بازديد سايت نيز بالا رفته و باعث بيشتر ديده شدن كسب و كار مي‌شود. همچنين سئو سبب افزايش اعتماد به موتور جستجو و محبوب‌تر شدن آن نزد كاربران خواهد شد.

با توجه به اينكه چه كلمه كليدي‌اي در بهينه سازي سايت استفاده مي‌شود، تاثير سئو، هفته‌ها و ماه‌ها زمان خواهد ‌برد. نتايج SEO به سرعت مشخص نمي‌شود، ولي در درازمدت مزاياي بي‌نظيري مانند: افزايش رتبه بندي سايت و افزايش بازديدكنندگان حاصل مي‌گردد. بطور كلي اهداف سئو را مي‌توان به صورت زير بيان كرد:

تاثير در افزايش بازديد وبسايت
معرفي برند
افزايش ترافيك سايت
ارتقا جايگاه سايت در موتورهاي جستجو
افزايش فروش محصولات يا خدمات
سئو ابزاري تاثيرگذار براي تبليغات
پيشنهاد ويژه: آموزش سئو مقدماتي و بهينه سازي وبسايت
رفتار كاربران چه تاثيري بر سئو دارد؟
الگوريتم‌هاي مختلفي مانند RankBrain در گوگل، تلاش مي‌كنند تا رفتار كاربر را در هنگام جستجو، تجزيه و تحليل كنند و متناسب با همان، رتبه بندي نتايج را انجام دهند. زماني كه كاربر عبارتي را در گوگل جستجو كند، يك يا چند نتيجه‌اي كه به او نمايش داده مي‌شود را، بازديد خواهد كرد و موتور جستجو به وسيله آناليز انتخاب كاربران، درك مي‌كند كه آن‌ها بيشتر به دنبال چه چيزهايي هستند. اين الگوريتم گوگل، زماني نقش پررنگي به خود مي‌گيرد كه به عنوان مثال افراد زيادي بر روي وبسايتي كه در رده‌هاي پايين قرار دارد، كليك كنند. بدين صورت گوگل متوجه مي‌شود كه آن وبسايت مورد توجه كاربران است و اين گونه رتبه سايت موردنظر را ارتقا مي‌دهد.

همين حالا شروع كنيد: ورود به برنامه رشدآموزي مهارتهاي سطح جنرال كسب و كار
از ديگر رفتارهاي كاربران كه مي‌تواند در سئو سايت تاثيرگذار باشد، مدت زمان حضور آن ها در وبسايت است. به همين دليل است كه مديران سايت تلاش مي‌كنند بهترين محتوا را در وبسايت خود ارائه دهند تا بدين وسيله بتوانند نظر مخاطب را جلب كرده و مدت زمان حضور او در وبسايت خود را طولاني‌تر كنند.

انواع سئو
سئو كاران به دو صورت بهينه سازي سايت‌ها را انجام مي‌دهند؛در ادامه مقاله به شما خواهيم گفت انواع سئو چيست.

انواع سئو| رشدانا

سئو درون صفحه (On Page SEO)
به صورت كلي سئو درون صفحه به كنترل كدها و يا محتواي سايت مانند: متن، تصوير، پيوند و… گفته مي‌شود. به عبارتي ديگر هر چيزي را كه در سايت خود منتشر مي‌كنيد، مربوط به سئو درون صفحه مي‌باشد. هرگونه تغيير و تحول در سايت شما در نتايج جستجو تاثيرگذار خواهد بود؛ به همين دليل مهم است كه قبل از انجام سئو برون صفحه، حتما On Page SEO انجام شود. در ادامه چك ليست مربوط به سئوي داخلي سايت را بررسي خواهيم كرد.

بهينه كردن آدرس (URL) در تمام صفحات سايت
يكي از مواردي كه بسيار مورد توجه گوگل است، آدرس صفحات سايت مي‌باشد. هرچه آدرس سايت كوتاه‌تر، خواناتر و مرتبط با موضوع سايت باشد، تاثير بهتري روي بهينه سازي خواهد داشت.

بررسي كلمات كليدي (Keyword Research)
يكي از چك ليست‌هاي مربوط به سئو درون صفحه، تحقيق و بررسي كلمات كليدي است. بررسي دقيق كلمات كليدي باعث مي‌شود تا متوجه شويم، مخاطب هدف ما به دنبال چه چيزهايي هست و براي پيدا كردن آن‌ها چه كلماتي را جستجو مي‌كند. اگر اين تحقيق را به درستي انجام دهيم، مي‌توانيم مخاطبين خود را بهتر بشناسيم و وضعيت سايت خود را بهبود بخشيم.

بهينه سازي عنوان سئو
عنوان سئو در واقع همان عبارتي است كه در نتايج گوگل نمايش داده مي‌شود. سئوكاران معمولا براي دريافت بهترين نتايج، سعي مي‌كنند تا از جذاب‌ترين عنوان‌ها استفاده كنند. نكاتي كه بايد در سئو عنوان در نظر بگيريد، به شرح زير است:

كلمه كليدي را در ابتداي عنوان به كار ببريد.
تعداد كاراكترهاي عنوان بايد كمتر از ۵۵ باشد.
عنوان مطلب حتما بايد در تگ قرار گيرد.
ساختار را در نوشتار متن رعايت كنيد (بهينه‌سازي H۲، H۳ و H۱ )
در زمان توليد محتوا بايد به اين نكته توجه كرد كه در نوشته‌ها ساختار را رعايت كنيد. به عنوان مثال ساختار عنوان را با سرنويس H۱ و تيترهاي اصلي را با سرنويس H۲ بنويسيد. بدين صورت گوگل بهتر متوجه مطلب مي‌شود و از طرفي ديگر به كاربر نيز در فهم مطلبتان كمك خواهيد كرد.

بهينه سازي تصاوير سايت
سرعت بارگذاري سايت در بهينه سازي آن بسيار اهميت دارد. زماني كه كاربر احساس كند سايتي كه باز كرده است، به كندي در حال بارگذاري مي‌باشد، خيلي زود از سايت خارج شده و اين كار سبب آسيب به جايگاه سايت در موتور جستجو، خواهد شد. يكي از عواملي كه بر روي سرعت سايت بسيار اثرگذار است، حجم عكس‌ها مي‌باشد. به وسيله بهينه كردن حجم تصاوير، مي‌توان به سرعت بارگذاري سايت و در نهايت بهينه سازي آن كمك كرد.

ريسپانسيو بودن سايت
واكنش‌گرا و يا ريسپانسيو بودن، جايگاه ويژه‌اي براي سايت‌ها در موتورهاي جستجو ايجاد خواهد كرد. واكنش‌گرا بودن به اين معني است كه صفحات سايت در تمامي دستگاه‌ها و با انواع سايزها قابل اجرا باشد و سبب رضايت خاطر كاربران گردد.

علاوه بر آنچه كه درمورد بهينه سازي درون صفحه‌اي گفته شد، چك ليست‌هاي ديگري نيز وجود دارد كه موارد كامل آن را مي‌توانيد در منابع مختلف بيابيد.

سئو برون صفحه (Off-page SEO)
مكمل سئوي داخلي سايت، سئو برون صفحه‌اي يا همان Off-page SEO است. منظور از اين نوع سئو، مجموعه اقداماتي است كه در بيرون از سايت انجام مي‌شود. چك ليست‌هاي سئوي خارجي در ادامه آمده است.

لينك سازي خارجي
منظور از لينك‌سازي خارجي يا لينك بيلدينگ، دريافت لينك از ساير سايت‌ها و استفاده از آن در سايت مورد نظر است. موتورهاي جستجوگر نظير گوگل، از لينك‌ها به منظور تعقيب سايت‌هاي مختلف استفاده مي‌كنند. روش‌هاي مختلفي براي ساخت لينك خارجي وجود دارد كه برخي از اين روش‌ها اصولي هستند و برخي از آن‌ها نادرست‌اند و باعث ضرر به وبسايت شما خواهد شد.

فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي
حضور و فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي مزيت‌هاي زيادي براي كسب و كارهاي مختلف خواهد داشت. يكي از اين مزيت‌ها كمك به لينك سازي سايت‌ها است. بدين وسيله مي‌توانيد در شبكه‌هايي نظير لينكدين و گوگل پلاس براي سايتتان لينك سازي كنيد. از ديگر مزيت‌هاي فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي، امكان برندسازي مي‌باشد. به عنوان مثال در لينكدين مي‌توانيد توجه مخاطبين را به يكي از مطالب خود در سايتتان جلب كرده و با اين كار ورودي به سايتتان را افزايش دهيد.

سئو برون صفحه| رشدانا

پيشنهاد ويژه: آموزش سئو پيشرفته و بهينه سازي وبسايت
سئو با چه روش‌هايي انجام مي‌شود؟
بهينه سازي وبسايت‌ها به روش‌هاي مختلفي انجام مي‌گيرد كه سئوكاران از اصطلاحاتي مانند كلاه سفيد، كلاه سياه و كلاه خاكستري در اين باره استفاده مي‌كنند.

سئو كلاه سفيد (White Hat) چيست؟
سئو كلاه سفيد در واقع مجموعه تكنيك‌هايي هستند كه با استفاده از استراتژي‌هايي مشخص، از قوانين و راهنمايي‌هاي موتورهاي جستجو پيروي مي‌كنند. در اين تكنيك به هيچ وجه از فريب‌كاري استفاده نشده و همه كارها دقيقا براساس قوانين انجام مي‌شود. در استفاده از اين روش بايد زمان زيادي سپري شود تا سايت به صورت ارگانيك رشد كند.

سئو كلاه سياه (Black Hat) چيست؟
در استفاده از روش كلاه سياه در بهينه سازي سايت، سئوكار با استفاده از راه‌هايي خلاف قوانين موتورهاي جستجو، به منظور فريب و دستكاري الگوريتم‌ها، اقدام به ارتقا جايگاه وبسايت مي‌كند. انجام اين تكنيك ممكن است در ابتداي كار موجب بهينه سازي سايت شود، اما به مرور زمان كه موتورهاي جستجو متوجه اين تكنيك شوند، آسيب غيرقابل جبراني به سايت وارد خواهد شد.

تكنيك كلاه خاكستري (Gray Hat) 
تعريف اين تكنيك تا حدودي دشوار است. در تعريف اين روش مي‌توان اينطور بيان كرد كه استفاده از آن، چيزي بين كلاه سياه و كلاه سفيد نيست، بلكه اين روش شامل تكنيك‌هايي مي‌شود كه اگر موتورهاي جستجو متوجه استفاده از آن‌ها شوند، سايت را جريمه خواهند كرد، اما سئوكاراني كه از اين روش استفاده مي‌كنند، اعتقاد دارند كه مرتكب خلافي در حد كلاه سياه نشده‌اند! استفاده از اين تكنيك فقط به كساني توصيه مي‌شود كه به اندازه كافي حرفه‌اي باشند تا بتوانند قوانين موتورهاي جستجو را به صورت نامحسوس، دور بزنند!

جمع بندي نهايي
در اين مقاله سعي بر آن داشتيم تا به طور كامل بيان كنيم كه سئو چيست و چگونه انجام مي‌شود. بهينه سازي سايت‌ها امروزه يكي از رايج‌ترين روش‌هاي بازاريابي ديجيتال است. سئو به وبسايت‌ها كمك مي‌كند تا بتوانند جايگاه خود را در موتورهاي جستجوي مختلف، مانند گوگل ارتقا دهند. موفقيت در اين زمينه، نيازمند دانش كافي و صبر مي‌باشد. اميدواريم اين مقاله براي شما كاربردي بوده باشد. به نظر شما براي بهبود سئو وبسايت، توجه به الگوريتم موتورهاي جستجو از اهميت بيشتري برخوردار است يا نظرات كاربران و تجربه كاربري وبسايت؟ نظرات ارزشمندتان را با ما مطرح كنيد.

https://www.janblaghy.ir/%D8%AF%D9%88%D8%B1%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D8%B3%D8%A6%D9%88/

https://www.janblaghy.ir/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA/

https://www.janblaghy.ir/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d9%88-%d8%a8%d9%87%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/

https://www.janblaghy.ir/seo-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F/


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۹:۴۳ | مرجانه تركان | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی