گوگل دستورالعمل هايي دارد كه در آن به انواع طرح لينك ها و انواع دستكاري هاي لينك اشاره شده است. اگر اين قوانين را نقض كنيد، ممكن است پنالتي دستي دريافت كنيد. در اين صورت، در كنسول جستجوي گوگل به شما گفته ميشود كه لينك غيرطبيعي در سايت شما تشخيص داده شده است. هنوز انجام چنين پنالتي هايي ممكن است. اين دليل دومي است براي آنكه من پيشنهاد مي دهم بهتر است اين لينك ها را حذف كنيد.
گوگل مي گويد نظر خود را تغيير نداده است.
مي دانم شايد اين مسئله عقب ماندگي تلقي شود، اما گوگل مي گويد:” نظر ما تغيير نكرده است. هنوز بايد هرجا كه فكر مي كنيد لازم است از حذف لينك استفاده كنيد.” بنابراين هرجا كه لازم است بايد از حذف لينك استفاده كنيد، اما اين هم دليل ديگري است براي اعتقاد من به مناسب بودن حذف لينك در موارد مناسب.
چه زماني بايد پروفايل بك لينك خود را ارزيابي كنيد؟
به دنبال نشانههاي طرح لينك يا دستكاري لينك باشيد
من ميگويم در دنياي امروز، احتمالا بهترين كار اين است كه وقتي نشانههاي زيادي از طرح لينك يا دستكاري لينك مشاهده مي كنيد كه بسيار خطرناك و اشتباه است پروفايل بكلينك خود را ارزيابي كنيد. البته گوگل بهتر مي تواند لينك هاي دستكاري شده را تشخيص داده و آن ها را در نظر نگيرد و در نتيجه كل سايت را به خاطر اين لينك ها پنالتي نكند. به همين دليل هم به نظر من نيازي نيست آنقدر كه قبلا به اين موضوع اهميت ميداديم، اهميت دهيم. اما به هر حال ميتوانيد پروفايل بكلينك مشتري را ارزيابي كرده و هر مورد مشكوكي را تشخيص دهيد. شما سئوكار هستيد. شما ميتوانيد از روي نشانهها تشخيص دهيد كه آيا طرح لينك وجود دارد يا خير.
چطور ميتوانيد پروفايل ساخت بك لينك خود را ارزيابي كنيد؟
در نرم افزار Moz Link Explorer، به دنبال زنگهاي خطر بگرديد
اگر نمي دانيد چطور بايد چنين لينك هايي را تشخيص دهيد، مي توانيد در نرم افزار Moz Link Explorer به دنبال اين موارد باشيد. در اين بخش مي خواهيم به سراغ برخي از زنگ خطرهايي براي پروفايل بكلينك برويم كه من مي شناسم. اما مسئوليت قبول نمي كنم! اين ها ۷ زنگ خطر “احتمالي” هستند. لطفا هركدام از آنها را پيدا كرديد سريعا لينك مربوطه را حذف نكنيد.
اين ۷ مورد تنها مواردي هستند كه من طي زمان متوجه شده ام. من در سال ۲۰۱۲ سئو را شروع كردم، درست زماني كه الگوريتم پنگوئن روي كار بود و به اين ترتيب لينك هاي اسپم بسيار زيادي را پاك كردم. من فقط الگوها را مشاهده كردم و اين ۷ مورد هم نتيجه اين الگوهاست. من فكر مي كنم اين ۷ مورد هنوز طي چندسال گذشته درست هستند. به هر حال هنوز هم افرادي هستند كه لينك هاي بيكيفيت با تكنيكهاي نامناسب ميسازند و اين كار مي تواند باعث شود پنالتي و جريمه شوند.
اين ۷ مورد، مواردي هستند كه من متوجه شده ام و شما بايد به آنها توجه كنيد. اگر چيزي شبيه به اين موارد مشاهده ميكنيد، اگر متوجه يكي از اين زنگ خطرها مي شويد، بايد كمي فراتر از آن را بنگريد. لطفا به سرعت نگوييد:”اين لينك ها بد هستند” و آنها را در كسري از ثانيه حذف نكنيد. فقط كمي فكر خود را درگير كنيد و بيشتر تحقيق نماييد. حالا كه مسئوليت را از دوش خود برداشتم، ميتوانيم به اين زنگ خطرها بپردازيم.
۷ زنگ خطر احتمالي در زمان ارزيابي پروفايل بكلينك
نامرتبط بودن
كشورهايي كه به شما مربوط نيستند
بگذاريد چند مثال براي اين مورد بزنم. فرض كنيم شما روي سايت يك مشتري كار ميكنيد. اساس كار اين مشتري براي آمريكا است و تمامي لوكيشن هاي كاري آنها در آمريكا واقع شده است. تمامي مخاطبين آنها نيز در آمريكا هستند. اما وقتي به لينكهاي ورودي نگاه مي كنيد (مثلا در نرم افزار Link Explorer گزارشي از لينك هاي ورودي ميگيريد) متوجه ميشويد كه چند دامنه به شما لينك شده اند كه روي دامنه .ru و .pl هستند. بعد با خود فكر مي كنيد كه چرا سايت من بايد حجم زيادي لينك از كشورهايي داشته باشد كه به من ربطي ندارند و اصلا ما هيچ محتوايي به زبان روسي يا لهستاني و غيره نداريم؟ بنابراين اين، موضوعي است كه احتمالا بايد به آن توجه كنيد و مي تواند نشانه خوبي نباشد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
مطالب جديد تر | مطالب قدیمی تر |
.: Weblog Themes By Pichak :.