1. هزينه نصب و راهاندازي كمتر نسبت به يك فروشگاه اينترنتي سنتي
هزينه واقعي ايجاد يك وبسايت فروشگاه اينترنتي، پايينتر از يك كسبوكار آفلاين است. كل سيستم فروش براي كسبوكار شما به صورت خودكار و آنلاين خواهد بود. بنابراين در تعداد كاركنان، دستمزد و ساير هزينههاي كسبوكار، صرفهجويي خواهيد كرد و قاعدتا هزينههايي مانند هزينه برق، اجاره، بيمه، امنيت، دكوراسيون و هزينههاي گرمايشي نخواهيد داشت. بنابراين پولي را كه از اين راه ذخيره ميشود، ميتوانيد براي توسعه وبسايت فروشگاه اينترنتي خود استفاده كنيد. فروشگاههاي اينترنتي ممكن است هزينههاي مربوط به خود، مانند ميزباني وب، هزينههاي دامنه، طراحي گرافيك و طراحي وبسايت را داشته باشند، اما شما ميتوانيد تا جايي كه سرورها اجازه ميدهند، كار خود را گسترده كنيد. به عنوان مثال، شما محدوديتي نداريد كه محصولات ويژه تابستان و زمستان را به صورت جداگانه در گوشهاي از مغازه قرار دهيد؛ در عوض، ميتوانيد در فروشگاه اينترنتي خود، صفحات جداگانه يا چندگانهاي براي هر يك از آنها ايجاد كنيد. مشتري نيازي به نقشه، آسانسور يا مسيرهاي پيادهروي براي رسيدن به فروشگاه شما ندارد. آنها ميتوانند با استفاده از صفحه كليد و موس از طريق فضاي اينترنت با يك كليك به فروشگاه اينترنتي شما دسترسي داشته باشند.
2. كسبوكار را ميتوان از هر جايي راهاندازي كرد
فروشگاه اينترنتي، هرگونه محدوديت جغرافيايي را كه معمولا براي هر فروشگاه سنتي وجود دارد، از ميان بر ميدارد. شما ميتوانيد در هر نقطهاي در سراسر جهان باشيد و همچنان بر فروشگاه اينترنتي خود نظارت كنيد. موارد ضروري كه براي نظارت بر فروشگاه اينترنتي از هر نقطه نياز داريد، عبارتند از دسترسي به اينترنت، ايميل و تلفن!
3. توانايي گسترش محصولات
فروشگاه اينترنتي، به شما امكان تعيين اين مسئله را ميدهد كه كدام محصولات با موفقيت به فروش ميرسند تا ميزان موجودي اين محصولات را افزايش دهيد. اين امر به شما كمك ميكند تا كسبوكارتان را از لحاظ فروش، پايگاه مشتري و سود، رشد و ارتقا دهيد. به اين ترتيب، ميتوانيد تنوع محصولات خود را در بخشهاي مختلف گسترش دهيد.
4. عدم محدوديت زماني و دسترسي هميشگي
فروشگاههاي فيزيكي به طور معمول، در طول شب يا تعطيلات خاص، بسته هستند. فروشگاه اينترنتي، چنين محدوديتي ندارد. مشتريان احتمالي ميتوانند در حالي كه در خانه خود نشستهاند و مشغول تماشاي تلويزيون هستند، از فروشگاههاي اينترنتي بازديد و خريد كنند. صاحبان فروشگاههاي اينترنتي، حتي نگران پرداخت اضافه كاري يا صورتحسابهاي برق در تمام طول شب نيستند و ميتوان گفت كه درب فروشگاه آنها هميشه به روي مشتريان باز است.
بنابراين با استفاده از فروشگاههاي اينترنتي، مشتريان بالقوه شما محدود نميشوند، زيرا ميتوانند وبسايت شما را در هر زماني از روز مشاهده كنند. اين بدان معني است كه به عنوان يك كسبوكار، شما فروش و سود خود را به حداكثر ميرسانيد. شما ميتوانيد اين كار را از طريق طيف وسيعي از طرحهاي فروش، مانند پيشنهادات ويژه و طرحهاي بازاريابي آنلاين انجام دهيد.
5. قابليت ارزيابي و سنجش بيشتر نسبت به روشهاي فروش ديگر
فروشگاه اينترنتي (و در واقع بسياري از وبسايتها) به شما امكان دسترسي به اطلاعات كاربردي را ميدهد، مانند:
چه زماني از روز، هفته و ماه، بازديد از وبسايت شما بالاتر است.
بازديدكنندگان از كجا ميآيند (از طريق جستجو، شبكههاي اجتماعي، تبليغات و ...).
منطقه جغرافيايي كه سايت شما در آنجا محبوبيت بيشتري دارد.
كدام محصولات و صفحات، محبوب هستند.
چه زماني از روز، هفته و ماه، بيشترين سفارشات را دريافت ميكنيد.
واضح است كه اين اطلاعات ميتوانند براي ارتقاء استراتژي بازاريابي شما مورد استفاده قرار گيرند و به شما امكان ميدهند تا افرادي با سلايق و عادتهاي مشابه را به طور موثرتري هدف قرار دهيد. ابزارهاي رايگاني مانند Google Analytics براي هر شركتي با يك وبسايت تجارت الكترونيك و ... ارزشمند هستند. در واقع، فروشگاههاي اينترنتي از طريق چنين ابزارهايي، قابل سنجش و پيگيري خواهند بود. شما ميتوانيد آمارهايي شامل تعداد سفارشات، ميانگين كل سبد خريد، ميزان تخليه سبد خريد و درصد كل درآمد وبسايت را در فواصل منظم دريافت كنيد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
مطالب جديد تر | مطالب قدیمی تر |
.: Weblog Themes By Pichak :.