سئو يكي از زيرمجموعههاي ديجيتال ماركتينگ است كه اگر در فضاي آنلاين فعاليت داشته باشيد يا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشيد، ناگزير هستيد براي يادگيري آن وقت بگذاريد.
احتمالاً شما هم چنين جملاتي (يا مشابه آنها) را زياد شنيدهايد:
«شما بايد روي سئو سرمايه گذاري كنيد.»
«شما ديده نميشويد؛ اگر در صفحهي اول گوگل نباشيد اصلاً حضور شما در فضاي آنلاين بيهوده است.»
«چرا سئوكار نميآوريد تا مسئوليت بهينه سازي سايت شما براي موتورهاي جستجو را به عهده بگيرد؟»
«اگر سايت … هنگام جستجوي كلمه … در صفحهي اول گوگل ميآيد، به خاطر يك سري تكنيك است. اسم اين تكنيك ها سئو است.»
«الگوريتمها عوض شده. كافئين؟ پاندا؟ مرغ مگس خوار؟ كبوتر؟ سيستم ديپ مايند؟»
«ما ميتوانيم شما را به صفحهي اول موتورهاي جستجو بياوريم. مطمئن باشيد اين منطقيترين سرمايه گذاري شماست.»
درسهاي مربوط به سئو در متمم با هدف تربيت متخصص سئو طراحي نشدهاند.
بلكه هدف اصلي ما، آشنايي دوستان متممي با كليات SEO و برخي از پايهايترين تكنيك هاي سئو است. تا هم بتوانند كارهاي ساده و اوليهي سئو براي سايت يا وبلاگ خود را مديريت كنند و هم در صورت علاقه، مسيري براي مطالعه و يادگيري بيشتر سئو پيش روي آنها ترسيم شود.
آنچه در ادامه ميخوانيد:
سئو مخفف چيست؟
تعريف سئو
موتورهاي جستجوي پراستفاده
نقش سئو در كيفيت محتوا
چيزهايي كه با سئو سايت اشتباه گرفته ميشوند
تكنيك هاي سئو كلاه سياه در برابر كلاه سفيد
هدف ما در درس آموزش سئو
برخي از مهمترين تكنيكهاي سئو
منابع و مراجع ما در آموزش سئو
سئو مخفف چيست؟
كلمهي SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است كه ميتوان آن را به بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو ترجمه كرد. البته خود سئو هم در فارسي بسيار رايج شده و حتي گاهي تركيبهاي اضافي و توصيفي و عبارات فعلي (مانند بهبود سئو، سئو كردن، سئو سازي) را نيز با آن ميسازند و بهكار ميبرند.
هدف روش هاي سئو اين است كه هنگام جستجوي كاربران در گوگل و ساير موتورهاي جستجو، اين موتورها رتبهي بهتري را به مقالهها و محتواي يك سايت اختصاص دهند.
تعريف سئو و چند نكته درباره SEO
اگر چه به نظر نميرسد تاكيد بر اهميت SEO چندان ضروري باشد، آموزش سئو اما بد نيست مروري به برخي آمارهاي منتشر شده درباره موتورهاي جستجو داشته باشيم.
طبيعي است كه با توجه به روش اجراي تحقيق، آمار و ارقام ارائه شده توسط منابع مختلف، ميتوانند متفاوت باشند؛ بنابراين شايد بهتر باشد به جاي تمركز بر مقدار دقيق اعداد، بيشتر به مقياس و اهميت نسبي آنها توجه كنيم:
مردم جهان روزانه بين ۶ تا ۷ ميليارد بار از موتورهاي جستجو استفاده ميكنند (منبع).
هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لينكهايي كه به صورت تبليغ (با پرداخت پول) توسط موتورهاي جستجو از جمله گوگل، نمايش داده ميشوند، نگاه نميكنند.
كسي كه از طريق كليك كردن روي لينك در موتور جستجو وارد فضاي آنلاين شما ميشود، در مقايسه با كسي كه شما براي بازاريابي به سراغ او رفتهايد، براي تبديل شدن به يك مشتري هزينهي كمتري خواهد داشت.
http://www.armanekherad.ir/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b3%d8%a6%d9%88-%d8%b3%d8%a7%db%8c%d8%aa/
جستجو بر روي موبايل طي سالهاي اخير همواره روندي افزايشي داشته و از سال ۲۰۱۵ به بعد، سرچ موبايل از سرچ دسكتاپ بيشتر شده است. همچنين در حال حاضر، سهم دسكتاپ در ميان ابزارهاي اتصال به اينترنت در سطح جهان كمتر از ۵۰ درصد است (منبع).
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
مطالب جديد تر | مطالب قدیمی تر |
.: Weblog Themes By Pichak :.