كسب درآمد اينترنتي با خدمات سئو سايت

تفاوت بازارياب و ويزيتور چيست؟

بازاريابي روشي است كه برگرفته ازتبليغات است و به نوعي ريشه در تبليغات دارد .يك بازارياب موفق كسي است كه بتواند فروش خود را افزايش دهد حال ميخواهيم به بررسي تفاوت اين روش با ويزيتوري بپردازيم.

 

ويزيتور

ويزيتور

 

 

اگر نگاهي به روزنامه بياندازيد آگهي هاي استخدامي با عنوان "به يك بازارياب نيازمنديم" بر خواهيد خورد.شركت هايي كه به دنبال بازارياب براي فروش محصولاتشان در فروشگاه ها و سوپرماركت ها سطح شهر، مي گردند. اين شغل و اين حرفه ويزيتوري نام دارد نه بازاريابي.در اين مطلب تفاوت بين بازارياب و ويزيتور را براي شما توضيح خواهم داد.ويزيتوري شغلي است كه بسياري از شركت هاي آگهي دهنده به دنبال آن هستند. ويزيتور فردي است كه با مراجعه به فروشگاه ها و مكان هاي خرده فروشي، سعي دارد با استفاده از توانمندي ها و مهارت هايش محصولات شركت هاي توليدي را به فروش برساند.

 

 

 

تفاوت بين آموزش ويزيتوري و بازاريابي به اندازه اي است كه ميتوان اين دو را از هم به سادگي تفكيك كرد اما به هر شكل برخي بر اساس باور هاي غلط و نابه جا اين دو را يكي دانسته و ويژگي هاي مشتركي برايشان بر مي شمرند.

 

ويزيتوري شغلي حساس و بسيار مهم است. ويزيتور ها اگر بتوانند يك محصول را به خوبي معرفي كنند و آنرا در بازار به اصطلاح خودشان جابياندازند مي توانند تاثير فوق العاده بر فروش و موفقيت سازمانشان داشته باشند.( در اين لينك مي توانيد تعريف ويزيتوري را مشاهده نماييد.)

 

بسياري ويزيتور را معادل بازارياب مي دانند ! در حالي كه ويزيتور اصولا به افرادي گفته مي شود كه اقلام مشخصي را به واحدهاي مختلف فروش به صورت دوره اي مي برند و از آن ها سفارش مي گيرند.

 

https://www.janblaghy.ir/%d9%88%db%8c%d8%b2%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1%db%8c-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d8%9f/

 

 

پس از اين مرحله، بعضي كه تفاوت بازاريابي و ويزيتوري را مي دانند،‌ آن را با تبليغات اشتباه مي گيرند. در صورتي كه تبليغات بخشي از فرايند بازاريابي پيشبردي محسوب مي شود.

 

 

 

بازاريابي

بازاريابي

 

 

 

 

بازاريابي به فرايند شناخت نيازهاي مشتري و بازار، كشف بازارهاي جديد، ارتباط مناسب و موثر با مشتريان و حفظ و نگهداشت آن ها و جذب مشتريان جديد اطلاق مي شود كه در اين بين تبليغات نيز اهرمي براي عمليات بازاريابي به حساب مي آيد.

 

 

 

فروش = محصولي كه موجود است را بفروشيد

 

كار بخش فروش ساده است: اين بخش بايد آنچه موجود است را تبديل به پول نقد كند. كه يعني سرنخ‌هاي فروش را تبديل به مشترياني مي‌كند كه به شركت شما پول مي‌دهند و اينكار، با تعامل مستقيم با مشتريان بالقوه براي متقاعدسازي آنها به خريد انجام مي‌شود.

 

هر تجارتي داراي محصولات و خدمات مشخصي است كه بايد به فروش برسند. به اين منظور، فروشندگان بايد يك رابطه نزديك با مشتري (و گاهي همكاران) داشته باشند، مسير فروش را هموار كنند، مخالفت‌هاي مشتري را از بين ببرند و در مورد قيمت و شرايط فروش چانه بزنند. معمولاً هم بعد از فروش بايد مطمئن شوند كه ديگر نيروهاي شركت اين نياز مشتريان را برآورده مي‌كنند.

 

 

 

بازاريابي = هم اكنون و در آينده، با مشتريان خود همسو شويد

 

هدف معمول بازاريابي اين است كه مشتريان بالقوه را به محصول يا خدمات شما علاقه‌مند كند و سرنخ فروشبه وجود آورد. بنابراين فعاليت‌هاي آن شامل موارد زير مي‌شود:

 

تحقيق دربارۀ مصرف كننده‌ها براي شناخت نيازهاي بازار

توسعه محصولات خلاقانه كه بتوانند نيازهاي فعلي و آينده مشتريان را برآورده كنند

تبليغات محصولات و خدمات براي بالا بردن آگاهي و ساختن برند

قيمت گذاري محصولات و خدمات براي بدست آوردن بيشترين سود در طولاني‌مدت


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


۱۹ دى ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۸:۴۱ | مرجانه تركان | نظرات (0)
[ ]
مطالب جديد تر مطالب قدیمی تر













































































































سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی