آيا هرگز از خود پرسيدهايد كه چرا بعضي محصولات را ميخريم و ساير محصولات را بر روي قفسه باقي ميگذاريم؟ چگونه ميان تمام گزينههاي موجود، يكي را انتخاب ميكنيم، در حالي كه در بيشتر موارد، تجربهي كمي در استفاده از محصولاتي داريم كه بايد از ميانشان يكي را انتخاب كنيم، يا حتي هيچ تجربهاي در مورد آنها نداريم! چه چيزي باعث ميشود رستوران جديدي را امتحان كنيم، از خميردندان جديدي استفاده كنيم يا به نرمافزار جديدي روي بياوريم؟ پاسخ اين سوال، تا حد زيادي در نوع عبارتهاي استفاده شده براي فروش اين محصولات نهفته است، در واقع بعضي عبارت قدرت بيشتري براي جذب مشتري دارند. در اين مقاله با برترين جملات تبليغاتي موثر كه باعث افزايش فروش ميشود و در حقيقت مشتريها دوست دارند در زمان تصميمگيري آنها را بشنوند، آشنا ميشويد.
حتما بخوانيد: فنون مذاكره در بازاريابي؛ چطور برگ برنده را از آن خود كنيم؟
شايد هرگز متوجه اين مسئله نشده باشيد، ولي عبارتها، نقش جملات كوتاه تبليغاتي بسيار مهمي در كمك به مغز براي تصميمگيري در مورد محصولات ايفا ميكنند. متغيرهاي فراواني وجود دارد ولي در ميان آنها موردي هست كه تاثير آن، بارها و بارها اثبات شده است: جملات تبليغاتي موثر، فروش را افزايش ميدهند و فقط همين عبارتها هستند كه اين قدرت را دارند.
۱. رايگان
اگر فكر ميكنيد واژهي «رايگان» بيفايده است و بيش از حد از آن استفاده شده، بيشتر فكر كنيد. مردم عاشق چيزهاي رايگان، عادي و ساده هستند. عملا ميتوانيد هر چيزي را به صورت رايگان به آنها بدهيد، فرقي نميكند كه چقدر كوچك باشد، و با اين كار توجه آنها را جلب كنيد.
گرگوري سيوتي (Gregory Ciotti) از شركتِ Help Scout با استفاده از مطالعهاي اين مسئله را اثبات كرده است. در اين مطالعه، محققان از مردم خواستند ميان يك شكلات ترافلِ ليندت (Lindt) به قيمت ۱۵ سنت (كه معاملهي بسيار خوبي است) و يك شكلات بوسهي هرشي (Hershey Kiss) به قيمت ۱ سنت، يكي را انتخاب كنند. در كمال تعجب، ۷۳ درصد از آنها شكلات ترافل ليندت را انتخاب كردند. سپس محققان از گروه ديگري خواستند كه بين شكلات ترافل ليندت به قيمت ۱۴ سنت (كه باز هم معاملهي بسيار خوبي است) و شكلات بوسهي هرشي مجاني، يكي را انتخاب كنند. اين بار ۶۹ درصد از آنها بوسهي هرشي را انتخاب كردند. زيرا همه، چيزهاي مجاني را دوست دارند.
۲. انحصاري
عبارت انحصاري يكي از برترين جملات تبليغاتي مؤثر
يكي ديگر از برترين جملات تبليغاتي موثر، همين كلمه است. همه ميخواهند در گروهي متمايز از ديگران قرار داشته باشند. وقتي محصولات خود را انحصاري ميكنيد و آن را تنها در اختيار گروهي انتخاب شده قرار ميدهيد، كاري ميكنيد مردم آن را محصول را بيشتر بخواهند. ميتوانيد به جاي واژهي انحصاري از عبارتهاي ديگري مانند «فقط براي اعضا»، «فقط افراد دعوتشده»، «براي نخستين بار»، «كارمندان داخلي» و غيره استفاده كنيد و مطمئن باشيد كه همه ميخواهند در اين گروهها قرار بگيرند.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
آيا فيلم «جان مالكوويچ بودن» را تماشا كردهايد؟ در آن فيلم، همه ميخواهند جان مالكويچ بودن را تجربه كنند. روياي ديرينه انسان، تماشاي جهان از ديد ديگران است؛ يعني در ذهن ديگران بودن! من هم پس از مدت زيادي مطالعه درباره اين موضوع، حدس ميزنم بازاريابي عصبي به زبان ساده، يعني از چشم ديگران تماشا كردن.
زماني كه از آموزش بازاريابي عصبي يا نوروماركتينگ (در انگليسي به آن Neuromarketing گفته ميشود) مينويسيم، وارد باشگاهِ علوم بينرشتهايها شدهايم. پيوندِ علومِ مغز و اعصاب با دنياي كسبوكار، بازاريابي و برندينگ. جايي كه علومِ شناختي، رابطۀ ميان احساسات و مفاهيم سختِ بازاريابي را به يكديگر پيوند ميدهد.
ريشۀ بسياري از ابداعات و پيشرفتهاي انسان در مشاهده و بررسي عواملِ طبيعي براي خلق روشهاي علمي و مهندسي نهفته است، چيزي كه به آن بيونيك ميگويند. طراحي بيونيك به ما اين اجازه را داده است كه با مشاهدۀ بدن يك خفاش مانند داوينچي، دست به خلق ماشين پرنده بزنيم. با اين حال، چيزهايي خارج از حيطهي مشاهدهي عادي يك بشر وجود دارد. ما هميشه آرزو داشتيم، وارد مغز و احساسات يك فرد ديگر شويم. چرا كه ميخواهيم پاسخ يك سوال را بدانيم. سوال "راستي تو واقعاً چطور احساس ميكني؟"
با پديدار شدنِ تواناييهايِ پزشكي توسط فناوريهاي جديد مانند FMRI (Functional Magnetic Resonance Amaging)، ما توانايي مطالعهي پاسخهاي مغز در مواجهه با يك محصول را پيدا كردهايم. محققان FMRI براي اندازهگيريِ تغييراتِ فعاليتهاي مغز در بعضي بخشها و فهميدنِ اينكه چه چيزي باعث ايجاد فرآيند تصميمگيري براي يك مصرفكننده ميشود (كه يك محصول را خريداري ميكند) استفاده ميشود.
تحليلگرهاي بازار، درست وقتي كاربردِ واقعي بازاريابي عصبي را درك كردند كه فهميدند؛ قرار دادن سوالات سادهاي مانند "چرا اين محصول را دوست داشتهايد؟" در پرسشنامه، نميتواند درك درست و دقيقي از فعاليت مغز در زمان خريد يك محصول را نشان دهد. با استفاده از اين نقطهي مثبت نوروماركتينگ، بازاريابها ميتوانند محصولات/خدمات مؤثرتر و بهينهتري (با توجه به پاسخهاي دريافتي مغز مشتريان) ارائه كرده و كمپينهاي تبليغاتيِ پرسودتري را به راه بيندازند.
اين را همهي ما خوب ميدانيم كه ساليانه و حتي در لحظه، هزينههاي سرسامآوري صرف تبليغات و بازاريابي ميشود. باوجود همهي كمپينهاي موفقي كه در اطراف ما به راه ميافتند، باز هم هنوز نميدانيم واقعاً چه چيزي باعث ميشود كه مصرف كننده يك محصول را بخرد.
هر چقدر هم فردي را به صورت خودآگاه به خريد يك محصول ترغيب كنيم و هر چقدر هم تبليغات ما قانع كننده باشند، دست آخر باز هم تا رسيدن به لايههاي درونيِ عواطف يك فرد فاصله داريم. بازاريابي عصبي يا عصب پايه، امروزه پاي خود را فراتر از يك تكنيك بازاريابي گذاشته است. اين رشته در دانشگاههاي بسياري در سراسر جهان تدريس ميشود و بسياري از شركتهاي مشاورهاي، اين روش را به عنوان ابزار تحقيق خود انتخاب كردهاند.
شناخت علايق مشتري با كمك نوروماركتينگ
با كمك بازاريابي عصبي ميتوانيد علايق مشتري را از طريق ناخودآگاهش بشناسيد.
برندينگ و بازاريابي عصبي
ايجاد يك برند قوي، هدف نهايي همهي كسبوكارهاست. شناساييِ يك محصول، پيش از آنكه توسط دانش فني و تجربه ما حاصل شود، ثمرهي اعتمادي است كه ما به يك برند ميكنيم. از همين روي، بزرگترين سرمايه و دارايي يك سازمان يا يك شركت، تبديل شدن به برند است. به همين دليل، نتيجهي تمام تلاشهاي بازاريابي در يك شركت، متوجه شناختن نيازهاي مشتري، فعاليتهاي تبليغاتي و درنهايت، مديريت برند و ارزش افزايي برند ميشود.
برجستهترين متخصصانِ برندينگ معتقدند نامهاي تجاري براي قدرتمند بودن، همواره نيازمند ارزيابي و تجديد استراتژيهاي خود هستند. با رشدِ سودآور و افزايش قدرتِ خريد در ميان جوامع توسعه يافته و در حال توسعه، روزبهروز حساسيت خريد و جايگاه برند، مورد توجه بسياري از مصرفكنندگان قرار گرفته است. از همين رو، بيشتر محققان بازار در گير و دار كشف روشهايي براي ارتقاي جايگاه اثربخشي محصول از ديد مصرفكنندگان با انواع روش هاي بازاريابي هستند.
از جمله ابزارهاي توسعه و تحقيق بازار، پيش از پيوند نوروساينس (علوم اعصاب) با حوزهي بازاريابي، نظرسنجيها، امتيازدهيهاي الكترونيك (يا حضوري) و ديگر روشها مانند مطالعهي رفتار كاربران در هنگام جستجو در اينترنت يا مطالعهي دادههاي استخراج شده از شبكههاي اجتماعي است.
همهي اين تلاشها به محققان يك نكتهي بزرگ را ثابت كرده است: روشهاي معمول تحليل رفتار مصرفكننده، به شناسايي درستِ رفتارهاي مصرفكننده منجر نميشود.
عوامل بسيار زيادي از جمله عوامل ناخودآگاه، مشوقها، محدوديتهاي زماني و احساس فشار در حين يك نظرسنجي ميتواند عامل انحراف از ثبت واقعيات مربوط به دلايل خريد يك محصول از برند خاص باشد. از اين رو، بررسي تداعيهاي ذهني، تصويرسازيهاي عصبي و تكنيكهاي پيشرفته تحليل فرآيند ناخودآگاه، ميتواند راهگشاي فهميدن ذهن مصرفكننده و دلايل شكست يا موفقيت يك بازاريابي باشد.
احساس؛ مهمترين محرك فروش!
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
روش هاي سرمايه گذاري
انواع روش هاي سرمايه گذاري به طور كلي عبارت است از تبديل وجوه مالي به يك يا چند نوع دارايي كه براي مدتي در زمان آتي نگهداري خواهد شد. سرمايه گذاري مستلزم مديريت “ثروت” سرمايه گذاران است. اين ثروت شامل مجموع درآمد فعلي و ارزش فعلي درآمدهاي آتي است. سرمايه گذاري درواقع چشم پوشي از مصرف امروز به اميد كسب بازدهي در زمان آينده است.
وارن بافت سرمايهگذاري را اينگونه تعريف ميكند:
«فرايند برنامهريزي براي پول تا در آينده پول بيشتري نصيب شما شود»
فرصتهاي سرمايه گذاري زيادي در چهارچوب اقتصاد داخلي وجود دارد كه در اين مقاله، طي يك دسته بندي كلي، به بررسي انواع فرصتها و روش هاي سرمايه گذاري و ويژگيهاي هر بازار خواهيم پرداخت. فرصتهاي بررسي شده در اين مقاله به شرح زيراند:
بازار پول
بازار سرمايه
بازار مسكن
بازار سكه
بازار طلا
بازار ارز
سرمايه گذاري خطرپذير (كسب و كارهاي نوپا يا استارتاپها)
انواع روش هاي سرمايه گذاري در راستاي كسب “بازدهي” انجام ميشود، ريسك نيز بخش جدايي ناپذير بازدهي است، بدين معنا كه كسب بازدهيهاي بالاتر به واسطه پذيرش ريسكهاي بيشتر اتفاق ميافتد و اين موضوع مهمترين فاكتور تفاوت بين فرصتهاي سرمايه گذاري است، گرچه فاكتورهاي مهم ديگري نيز همچون افق سرمايه گذاري، حجم سرمايه گذاري، ميزان نقد شوندگي (به معني سهولت در تبديل به نقد شدن) و… از ساير عوامل موثر در سرمايه گذاري هستند.
در ادامه، در هر بخش سعي شده است تا مهمترين عوامل موثر جهت تصميم گيري در ورود به هر بازار (فرصت سرمايه گذاري) مورد بررسي قرار گيرد. سرمايهگذاري، به لحاظ افق زماني به دو دسته سرمايه گذاريهاي بلندمدت و كوتاه مدت قابل تقسيم است. همچنين در رويكردي ديگر، ميتوان سرمايه گذاري را به دو گروه عمده تقسيم كرد:
مالكيتي سرمايهگذاريهايي همچون سهام و املاك در اين دسته جاي ميگيرند.
اعتباردهي اوراق خزانه و سپرده بانكي در اين دسته جاي ميگيرند.
در اقتصادهايي همچون اقتصاد ايران كه از يكسو با نوسانات زيادي در متغيرهاي كلان اقتصادي همچون نرخ بهره و نرخ تورم رو به رو هستيم و از سويي ديگر رشد شاخص قيمتها، رقم بالايي است، موضوع سرمايه گذاري اهميت دوچندان مييابد. با توجه به تورم موجود در اقتصاد ايران و كاهش ارزش پول ملي، پيدا كردن راه كاري مناسب براي حفظ ارزش پول در مقابل تورم بسيار مهم است. لازم به ذكر است، براي تصميم گيري درباره سرمايه گذاري بايستي فاكتورهاي زير را مد نظر قرار دهيد:
ميزان پول در دسترس و تناسب آن با كمترين حجم سرمايهگذاري در بازار هدف
نقدشوندگي مورد نياز
بازدهي مورد انتظار
درجه ريسك گريزي
افق سرمايهگذاري
روش هاي سرمايه گذاري در بانك
سرمايه گذاري در بانك
يكي از راهكارهاي سرمايه گذاري كه درصد بالايي از حجم سرمايه گذاريها در ايران را به خود جذب كرده، سپرده بانكي است. در اين روش، پول به بانك سپرده ميشود و به صورت ماهانه مبلغي به عنوان سود سپرده دريافت ميشود. بهره بانكي بهعنوان سرمايه گذاري بدون ريسك در نظر گرفته ميشود. مهمترين ويژگي اين سودآوري، تضميني و قطعي بودن آن است. در حال حاضر ميزان سود يا نرخ بهره بانكي بر اساس ضوابط و بخشنامههاي بانك مركزي، مشخص و ابلاغ ميشود. سرمايهگذاري در بانك به لحاط افق زماني به دو دسته زير قابل تقسيم است:
سرمايه گذاري كوتاه مدت ويژگيهاي كلي اين سرمايه گذاري به شرح زير است
شامل سپردهاي است كه به صورت نامحدود قابل واريز و برداشت باشد. درواقع اين حساب قابل افزايش و يا كاهش ميباشد.
اين نوع سپرده سرمايه گذاري از جمله منابع ارزان قيمت محسوب ميشود.
سپرده كوتاه مدت در هر زماني قابل برداشت است.
با درخواست مشتري، سود سپردهگذاري كوتاه مدت، به صورت ماهانه از طرف بانك واريز ميشود.
سرمايه گذاري بلند مدت چيست؟
سرمايه گذاري بلند مدت سپردهاي است كه افراد به منظور سرمايهگذاري و دريافت سود بيشتر به مدت معيني مثلا دو، سه، چهار و يا پنج سال نزد بانك گذاشته و به ميزان سرمايه خود در سود حاصل از ايم سپرده بهرهمند ميشوند.
ويژگيهاي كلي اين سرمايهگذاري به شرح زير است:
از طريق سپرده سرمايهگذاري بلندمدت، افراد سرمايه خود را به مدت طولاني در بانك سپردهگذاري ميكنند و ميتوانند در فعاليتهاي بلند مدت شركت كنند.
برداشت به صورت نامحدود نبوده و فرد نميتواند هر زماني كه بخواهد وجه سپرده خود را برداشت كند.
درسپرده بلند مدت فرد نمي تواند مبلغ سپرده گذاري شده را از يك بانك به بانك ديگر انتقال دهد.
در سرمايه گذاري در بانكها، هرچه مدت زمان طولانيتر باشد، ميزان سودآوري بيشتر است، براي مثال حساب پسانداز پنجساله بيشتر از سپرده يكساله سود ميكند، اما از طرفي اگر سرمايهگذار بخواهد قبل از سررسيد حساب خود را ببندد با نرخ شكست (termination fee) روبهرو ميشود. براي همين سپرده بانكي بلندمدت، مورد سرمايهگذاري مناسبي براي همه شرايط (بهخصوص شرايط نا اطميناني) نيست، چراكه در حالت عادي تا پنج سال امكان تغيير و انتقال آن به ساير بازارها وجود ندارد و اين در شرايطي است كه در اقتصاد تورمي و نوساني همچون ايران، بلوكه شدن پول در چنين حسابي ريسك بالايي دارد. لازم به ذكر است، در شرايط فعلي اقتصاد ايران با توجه به دو رقمي و بيش از ۳۰% بودن تورم، رقم بهرهي بانكي اولين نقش يك فرصت سرمايه گذاري يعني حفاظت از پول در برابر تورم و كاهش قدرت خريد را هم نميتواند ايفا كند.
سرمايه گذاري در مسكن
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
آموزش قانون جذب
قانون جذب و قانون كارما يكي از قوانين ثابت در جهان هستي مي باشد , اين قانون در همه جا و در همه زمان ها براي تمام افراد كار مي كند . چه قانون جذب را بدانيد و چه ندانيد , چه به آن ايمان داشته باشيد و نداشته باشيد اين قانون در حال عمل كردن است .
شما براي آنكه شرايط زندگي خودتان را تغيير دهيد و بتوانيد به تمام خواسته به اهدافي كه داريد برسيد بايد راز كائنات را بدانيد . اگر اين اصول را بدانيد مطمئن باشيد به تمام خواسته و اهدافي كه داريد مي رسيد .
شما بايد قانون جذب كائنات را درك كنيد و آگاهي كاملي از آن به دست بيايد , هر چيزي كه درون زندگيتان اتفاق و رخ مي دهد بر اساس قانون جذب كائنات مي باشد .
پس بايد براي آن كه به تمام خواسته به اهدافي كه داريد برسيد مثل پول و ثروت , يك رابطه عالي و رويايي , رسيدن به همسر مورد نظر و … بايد اين اصول را رعايت كنيد .
قانون جذب چه ميگويد ؟
بر اساس قانون جذب چيزهاي مشابه همديگر را جذب مي كند . در اين دنيا خداوند كائنات را طوري برنامهريزي كرده است كه هر انسان قدرت اينكه زندگي خودش را خلق كند داشته باشد .
يعني شما ميتوانيد با قانون جذب زندگي خودتان را خلق كنيد و به آن چيزي كه مي خواهيد برسيد . ذهن انسان طوري برنامهريزي و ساخته شده است كه در حال فرستادن انرژي و ارتعاش مي باشد .
و بر اساس قانون جذب انرژي هاي يكسان همديگر را جذب ميكنند . يعني شما براي آنكه به آن چيزي كه ميخواهيد برسيد بايد هم ارتعاش شويد .
به قول معروف بر اساس يكي از ضرب المثل هاي قديمي ” كبوتر با كبوتر , باز با باز , كند همجنس با همجنس پرواز ”
به قول ضرب المثل بالا شما اگر پول و ثروت ميخواهيد بايد با آن هم ارتعاش شويد تا كائنات به ساده ترين شكل ممكن پول و ثروت فراواني را وارد زندگيتان كند .
” هر موقع يك خواسته اي را مي خواهيد , همان لحظه برايتان آماده مي شود و شما در جهت اينكه به آن برسيد بايد با آن هم ارتعاش بشويد ”
اگر جمله بالا را به خوبي درك كنيد مطمئن باشيد كائنات شما را به تمام آن چيزهايي كه ميخواهيد مي رسانند و فقط بايد درخواست از كائنات را به درستي انجام دهيد .
قانون جذبقانون جذب
اگر به دنبال پاسخ به اين سؤالات هستيد كه قانون جذب چيست؟ آيا واقعاً كار مي كند؟ چگونه آن را به طور موثر براي شما استفاده كنيم؟ پس شما در جايگاه درست قرار داريد.
از زماني كه راندا برن كتاب خود را به نام راز نوشت ، قانون جذب در سال ۲۰۰۶ به يكي از بحث برانگيز ترين مباحث در جامعه مدرن بدل شده است. و پس از گذشت بيش از يك دهه از محبوبيت گسترده قانون جذب (law attraction) ، دستورالعمل راز توسط دانشمندان كوانتومي گسترش يافته است.
در حالي كه بيشتر مردم ادعا مي كنند كه بزرگترين دستاوردهاي آنها به لطف قانون جذب امكان پذير شده است، براي برخي از شما هنوز سوالات بيشتري در رابطه با قانون جذب وجود دارد كه در اين مقاله به آن ها پاسخ مي دهيم.
بنابراين در اينجا يك راهنماي جامع قانون جذب براي شما وجود دارد كه مي توانيد به تمام سوالات خود در مورد قانون جذب پاسخ دهد و مي توانيد براي دستيابي به اهداف خود به طور عملي آن را در زندگي خود اعمال كنيد.
شايد هريك از شما كه درحال مطالعه اين مقاله مي باشيد بارها و بارها اسم قانون جذب را شنيده باشيد.
شايد درمورد قانون جذب پست هايي ديده ويا حرف هايي شنيده باشيد.
شايد درباره درست و غلط بودن آن و يا حتي صحت و سقم آن نظرات ديگران به گوشتان خرده باشد.
و همه ي اينها روي هم رفته سبب شده كه افراد خيلي خيلي زيادي درك درستي از راز قانون جذب نداشته باشند!
خيلي ها اينطور بيان مي كنند كه به هرچه فكر كني همان مي شود. بعد همين افراد به خانه رويايي و يا شغل آرماني خودش فكر مي كنند و مي گويد پس چرا نشد؟ چرا به خواسته ام نرسيدم. و چيزي را كه مي خواهم چرا وارد زندگي ام نمي شود؟
درواقع همه ي اين افراد درك حقيقي از قانون جذب ندارند و يا شنيده ها و آگاهي هايي كه دارند بسيار اندك است.
درواقع هستند افراد بسياري كه قانون جذب را يا “رد “مي كنند و يا به درستي درك نكرده اند و يك جايي گوشه ذهنشان به آن فكر مي كنند!
حال به راستي قانون جذب چيست؟
آيا واقعا ما به هرچه فكر كنيم برايمان اتفاق مي افتد؟
آيا من اگر فكر كنم همسرم برايم گل خريده ظهر كه به خانه مي روم برايم گل خريده است؟
آيا اگر به سلامتي، ثروت يا همسر روئياهايم فكر كنم اتفاق مي افتد؟
آيا قانون جذب به اين شكل عمل مي كند؟
آيا با استفاده از قانون جذب عشق، رسيدن به عشق و ازدواج را مي توان جذب كنيم؟
واقعا قانون جذب چيست؟
قانون جذب چطور عمل ميكند ؟
مراحل قانون جذب چيست ؟
چقدر باور داريد كه خداوند، دوست دارد تو را در اوج شادي و موفقيت ببيند؟
در اين مقاله و ساير آموزش ها محمد جانبلاغي به شما ياد مي دهد كه چطور به هرچيزي كه مي خواهيد و آرزويش را داريد برسيد.
اهميت قانون جذب چيست ؟
حتما شنيدهايد كه هر كدام از ما در نهايت به آن چيزي كه فكر ميكنيم تبديل ميشويم و قانون جذب واقعي است.
براي مثال اگر فكر كنيد كه آدم بدشانسي هستيد و مدام با بدبياري مواجه ميشويد در حال جذب بدبختيها و موارد منفي با قانون جذب هستيد.
بالعكس اگر فكر ميكنيد كه در زندگيتان بايد به فرد موفقي تبديل شويد پس مطمئنا اين اتفاق برايتان خواهد افتاد.
قانون جذب يعني چه ؟ ( تعريف قانون جذب به زبان ساده)
قانون جذب به زبان ساده مي گويد: به هر چيزي فكر كني به طرف تو جذب مي شود. آيا شما اين تعريف را قبول داريد؟
اين قانون شايد چيز عجيبي به نظر برسد، اما اگر شما به گذشته خود بنگريد، متوجه خواهيم شد كه اين قانون هميشه در زندگي ما بوده و ما بي آن كه بدانيم از آن استفاده مي كرديم و شگفت زده خواهيم شد.
شما هم شده به كسي فكر كنيد و دقيقا همان روز به شما زنگ بزند يا خبري ازش بگيريد؟ شده احساس بدي براي كاري داشتيد و دقيقا اتفاق افتاده؟
خانم راندا برن (خالق قانون جذب) در تعريف ساده قانون جذب كاينات مي گويد : “ما هر آنچه را كه اغلب به آن فكر ميكنيم، چه خوب چه بد، جذب خود ميكنيم.”
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
آموزش قاذب
قانون جذب و قانون كارما يكي از قوانين ثابت در جهان هستي مي باشد , اين قانون در همه جا و در همه زمان ها براي تمام افراد كار مي كند . چه قانون جذب را بدانيد و چه ندانيد , چه به آن ايمان داشته باشيد و نداشته باشيد اين قانون در حال عمل كردن است .
شما براي آنكه شرايط زندگي خودتان را تغيير دهيد و بتوانيد به تمام خواسته به اهدافي كه داريد برسيد بايد راز كائنات را بدانيد . اگر اين اصول را بدانيد مطمئن باشيد به تمام خواسته و اهدافي كه داريد مي رسيد .
شما بايد قانون جذب كائنات را درك كنيد و آگاهي كاملي از آن به دست بيايد , هر چيزي كه درون زندگيتان اتفاق و رخ مي دهد بر اساس قانون جذب كائنات مي باشد .
پس بايد براي آن كه به تمام خواسته به اهدافي كه داريد برسيد مثل پول و ثروت , يك رابطه عالي و رويايي , رسيدن به همسر مورد نظر و … بايد اين اصول را رعايت كنيد .
قانون جذب چه ميگويد ؟
بر اساس قانون جذب چيزهاي مشابه همديگر را جذب مي كند . در اين دنيا خداوند كائنات را طوري برنامهريزي كرده است كه هر انسان قدرت اينكه زندگي خودش را خلق كند داشته باشد .
يعني شما ميتوانيد با قانون جذب زندگي خودتان را خلق كنيد و به آن چيزي كه مي خواهيد برسيد . ذهن انسان طوري برنامهريزي و ساخته شده است كه در حال فرستادن انرژي و ارتعاش مي باشد .
و بر اساس قانون جذب انرژي هاي يكسان همديگر را جذب ميكنند . يعني شما براي آنكه به آن چيزي كه ميخواهيد برسيد بايد هم ارتعاش شويد .
به قول معروف بر اساس يكي از ضرب المثل هاي قديمي ” كبوتر با كبوتر , باز با باز , كند همجنس با همجنس پرواز ”
به قول ضرب المثل بالا شما اگر پول و ثروت ميخواهيد بايد با آن هم ارتعاش شويد تا كائنات به ساده ترين شكل ممكن پول و ثروت فراواني را وارد زندگيتان كند .
” هر موقع يك خواسته اي را مي خواهيد , همان لحظه برايتان آماده مي شود و شما در جهت اينكه به آن برسيد بايد با آن هم ارتعاش بشويد ”
اگر جمله بالا را به خوبي درك كنيد مطمئن باشيد كائنات شما را به تمام آن چيزهايي كه ميخواهيد مي رسانند و فقط بايد درخواست از كائنات را به درستي انجام دهيد .
قانون جذبقانون جذب
اگر به دنبال پاسخ به اين سؤالات هستيد كه قانون جذب چيست؟ آيا واقعاً كار مي كند؟ چگونه آن را به طور موثر براي شما استفاده كنيم؟ پس شما در جايگاه درست قرار داريد.
از زماني كه راندا برن كتاب خود را به نام راز نوشت ، قانون جذب در سال ۲۰۰۶ به يكي از بحث برانگيز ترين مباحث در جامعه مدرن بدل شده است. و پس از گذشت بيش از يك دهه از محبوبيت گسترده قانون جذب (law attraction) ، دستورالعمل راز توسط دانشمندان كوانتومي گسترش يافته است.
در حالي كه بيشتر مردم ادعا مي كنند كه بزرگترين دستاوردهاي آنها به لطف قانون جذب امكان پذير شده است، براي برخي از شما هنوز سوالات بيشتري در رابطه با قانون جذب وجود دارد كه در اين مقاله به آن ها پاسخ مي دهيم.
بنابراين در اينجا يك راهنماي جامع قانون جذب براي شما وجود دارد كه مي توانيد به تمام سوالات خود در مورد قانون جذب پاسخ دهد و مي توانيد براي دستيابي به اهداف خود به طور عملي آن را در زندگي خود اعمال كنيد.
شايد هريك از شما كه درحال مطالعه اين مقاله مي باشيد بارها و بارها اسم قانون جذب را شنيده باشيد.
شايد درمورد قانون جذب پست هايي ديده ويا حرف هايي شنيده باشيد.
شايد درباره درست و غلط بودن آن و يا حتي صحت و سقم آن نظرات ديگران به گوشتان خرده باشد.
و همه ي اينها روي هم رفته سبب شده كه افراد خيلي خيلي زيادي درك درستي از راز قانون جذب نداشته باشند!
خيلي ها اينطور بيان مي كنند كه به هرچه فكر كني همان مي شود. بعد همين افراد به خانه رويايي و يا شغل آرماني خودش فكر مي كنند و مي گويد پس چرا نشد؟ چرا به خواسته ام نرسيدم. و چيزي را كه مي خواهم چرا وارد زندگي ام نمي شود؟
درواقع همه ي اين افراد درك حقيقي از قانون جذب ندارند و يا شنيده ها و آگاهي هايي كه دارند بسيار اندك است.
درواقع هستند افراد بسياري كه قانون جذب را يا “رد “مي كنند و يا به درستي درك نكرده اند و يك جايي گوشه ذهنشان به آن فكر مي كنند!
حال به راستي قانون جذب چيست؟
آيا واقعا ما به هرچه فكر كنيم برايمان اتفاق مي افتد؟
آيا من اگر فكر كنم همسرم برايم گل خريده ظهر كه به خانه مي روم برايم گل خريده است؟
آيا اگر به سلامتي، ثروت يا همسر روئياهايم فكر كنم اتفاق مي افتد؟
آيا قانون جذب به اين شكل عمل مي كند؟
آيا با استفاده از قانون جذب عشق، رسيدن به عشق و ازدواج را مي توان جذب كنيم؟
واقعا قانون جذب چيست؟
قانون جذب چطور عمل ميكند ؟
مراحل قانون جذب چيست ؟
چقدر باور داريد كه خداوند، دوست دارد تو را در اوج شادي و موفقيت ببيند؟
در اين مقاله و ساير آموزش ها محمد جانبلاغي به شما ياد مي دهد كه چطور به هرچيزي كه مي خواهيد و آرزويش را داريد برسيد.
اهميت قانون جذب چيست ؟
حتما شنيدهايد كه هر كدام از ما در نهايت به آن چيزي كه فكر ميكنيم تبديل ميشويم و قانون جذب واقعي است.
براي مثال اگر فكر كنيد كه آدم بدشانسي هستيد و مدام با بدبياري مواجه ميشويد در حال جذب بدبختيها و موارد منفي با قانون جذب هستيد.
بالعكس اگر فكر ميكنيد كه در زندگيتان بايد به فرد موفقي تبديل شويد پس مطمئنا اين اتفاق برايتان خواهد افتاد.
قانون جذب يعني چه ؟ ( تعريف قانون جذب به زبان ساده)
قانون جذب به زبان ساده مي گويد: به هر چيزي فكر كني به طرف تو جذب مي شود. آيا شما اين تعريف را قبول داريد؟
اين قانون شايد چيز عجيبي به نظر برسد، اما اگر شما به گذشته خود بنگريد، متوجه خواهيم شد كه اين قانون هميشه در زندگي ما بوده و ما بي آن كه بدانيم از آن استفاده مي كرديم و شگفت زده خواهيم شد.
شما هم شده به كسي فكر كنيد و دقيقا همان روز به شما زنگ بزند يا خبري ازش بگيريد؟ شده احساس بدي براي كاري داشتيد و دقيقا اتفاق افتاده؟
خانم راندا برن (خالق قانون جذب) در تعريف ساده قانون جذب كاينات مي گويد : “ما هر آنچه را كه اغلب به آن فكر ميكنيم، چه خوب چه بد، جذب خود ميكنيم.”
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
داستاني در مورد فروش و بازاريابي:
يك پسر تگزاسي براي پيدا كردن كار از خانه به راه افتاد و به يكي از فروشگاه هاي بزرگ در ايالت كاليفرنيا كه همه چيز مي فروشند، رفت.مدير فروشگاه به او گفت: «يك روز فرصت داري تا بطور آزمايشي كار كرده و در پايان روز با توجه به نتيجه ي كار در مورد استخدام تو تصميم مي گيريم.»
در پايان اولين روز كاري، مدير آموزش فروش به سراغ پسر رفت و از او پرسيد كه چند تا فروش داشته است.
پسر پاسخ داد: « يك فروش »
مدير با تعجب گفت: «تنها يك فروش؟! بي تجربه ترين متقاضيان در اينجا حداقل ده تا بيست فروش در روز دارند. حالا مبلغ فروشت چقدر بوده است؟»
پسر گفت: «۱۳۴,۹۹۹ دلار.»
مدير تقريباً فرياد كشيد: «۱۳۴,۹۹۹ دلار؟ مگر چه فروخته اي؟»
پسر گفت: «اول يك قلاب ماهيگيري كوچك فروختم، بعد يك قلاب ماهيگيري بزرگ، بعد يك چوب ماهيگيري گرافيت به همراه يك چرخ ماهيگيري ۴ بلبرينگه. بعد پرسيدم كجا مي رويد، گفت ماهيگيري در خليج پشتي. من هم گفتم پس به قايق هم احتياج داريد و يك قايق توربوي دو موتوره به او فروختم. بعد پرسيدم اتومبيل تان چيست و آيا مي تواند اين قايق را بكشد كه گفت هوندا سيويك. پس من هم يك بليزر به او پيشنهاد دادم كه او هم خريد.»
مدير با تعجب پرسيد: «او آمده بود كه يك قلاب ماهيگيري بخرد و تو به او قايق و بليزر فروختي؟»
پسر به آرامي گفت: «نه، او با همسرش دعوا كرده و اعصابش به هم ريخته بود و آمده بود يك بسته قرص اعصاب بخرد كه من گفتم پس آخر هفته ي شما خراب شده است، بيا يك برنامه ي ماهيگيري برايت ترتيب بدهم!»
دليل اين موفقيت بي نظير چه بود؟
احترام به مشتري، حس كمك كردن به مشتري و هم درد بودن با مشتري، اينها همگي مي توانند جواب درست باشند.
چرا بازاريابي ؟!
دنياي امروز دنياي تحولات سريع و گسترده در تمام ابعاد است. حال وهواي امروز تجارت نشان از جهاني شدن آن دارد فرايندي كه منجربه حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفيت هاي مختلف تجاري شده است.
آنچه به يقين مي توان گفت اين است كه چنانچه كشوري به هر علت نتواند به اين موج شتابان فراگير بپيوندد در آينده اي نچندان دور، در صحنه ي رقابت هاي بين المللي به حاسيه رانده مي شود و بسياري از فرصت هاي كسب و كار را به سود ديگران از دست مي دهد.
تكنيك هاي فروش در بازاريابي
در اين شرايط همپاي تجارت عرصه ي فروشندگي نيزبه عنوان زير مجموعه ي تجارت –چه به صورت كلي در نظر گرفته شود يا جزئي- دستخوش تغيير است. هر فروشنده اي بايد تصميم بگيرد كه در ارتباط با اين تغيير كجا قرار بگيرد.
آموزش بازاريابي
بازار پر رقابت امروزي كمپاني ها را بر آن داشته است كه با موضوع فروش بطور جدي برخورد كنند و فقط از فروشندگان حرفه اي و خبره براي فروش كالاهاي خود استفاده نمايند.
به ويديو زير كه از دوره آموزشي اصول فروش توسط تيم ليندا و ترجمه مديران ايران تهيه شده توجه كنيد:
براي مشاهده دوره كامل اينجا كليك كنيد
به شما پيشنهاد مي كنيم اين مطلب كه در مورد تكنيك هاي فروش در بازاريابي است را با دقت مطالعه بفرماييد.
تعريف فروش
تكنيك هاي بازاريابي و فروش
تعريف فروش از نظر تام هاپكينز
تعريف مديريت بازاريابي – فروش شخصي
يكي ديگر از تكنيك هاي فروش در بازاريابي و سياستهاي ترفيعي و تشويقي، فروش شخصي است. فروش يك ارتباط دوطرفه است. يك راه، ارتباط شخصي بين نماينده شركت و مشتري بالقوه و ارتباط دوم، برگشت مشتري به شركت است.
در تعريف مديريت بازاريابي وظيفه فروشنده اين است كه بايد با فهم و شناخت نياز مشتري، آن نياز را با محصول شركت تطبيق دهد و سپس مشتري را براي خريد ترغيب كند.
فروش شخصي موثر در كشور فروشنده (مادر)، مستلزم ايجاد ارتباط مطلوب با مشتري است. بازار جهاني به علت اين كه خريدار و فروشنده ممكن است از فرهنگهاي متفاوت برخوردار باشند، دچار چالش ميشود. روشها و تلاشهاي رودررو در فروش شخصي براي محصولات صنعتي اهميت زيادي دارد.
در سال ۱۹۹۳، يك شركت مالزيايي به نام YTL، به دنبال يك مناقصه هفتصد ميليون دلاري براي توربينهاي ژنراتور بود كه در آن زيمنس از آلمان و جنرال الكتريك شركت داشتند.
فرانسيس يو ، مدير واي تي ال از مديران عالي هر دو شركت، درخواست جلسه كرد. وي گفت من ميخواستم كه رو در رو و حضوري آنها را ببينم و پي ببرم كه آيا ميتوانيم با آنها كار كنيم و معامله را انجام بدهيم يا نه.
زيمنس دعوت را اجابت كرد ولي جنرال الكتريك، نماينده اجرايي خود را براي جلسه فرستاد. زيمنس بابت رفتن به جلسه، برنده قرارداد مربوطه شد.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
در شروع دوره آموزش راه اندازي كسب و كار آنلاين، دائما از كسب درآمد ميليوني و سودهاي باورنكردني با شما صحبت كردم. حالا زمان آن رسيده كه دروازههاي خدمات و شركت را كمي گسترش دهيد تا جمعيت بيشتري وارد سايت شما شوند و از خدمات شما استفاده كنند.
نميدانم كه شما مقالات قبل سري صفر تا صد آموزش راه اندازي كسب و كار آنلاين را مطالعه كردهايد يا از همين مقاله به جمع كارآفرينان آنلاين موفق قدم گذاشتهايد؟
در تمام مقالات سعي شده تا همه چيز در سادهترين حالت ممكن براي شما نوشته شود، افزايش بازديد سايت اما اگر به هر دليلي در مورد موضوعي اطلاعات نداشتيد حتما از لينكهاي داخلي مقاله استفاده كنيد و اگر نياز به اطلاعاتي خارج از لينكهاي داخلي مقاله داشتيد، در پايان مقاله سوالات خود را بپرسيد. تيم ميموس با كمال احترام و افتخار آماده پاسخگويي به شماست.
در اولين گام براي ورود به دنياي حرفهاي بايد بدانيد ترافيك سايت دقيقا چيست؟
براي افزايش بازديد سايت چي كار كنيم
ترافيك سايت چيستترافيك سايت چيست؟
ترافيك سايت يعني تعداد افرادي كه از سايت شما بازديد ميكنند. به همين سادگي! در سالهاي اوليه ظهور ديجيتال ماركتينگ ميزان ترافيك سايت – تعداد افرادي كه از سايت بازديد ميكنند – را به عنوان شاخصي براي اندازهگيري موفقيت سايت در نظر ميگرفتند.
اما امروزه اينطور نيست. گرچه هنوز هم ترافيك سايت اهميت بسيار زيادي دارد اما شاخص ديگري با نام كيفيت ترافيك سايت هم مدنظر است. خب يعني چي؟!
يعني بازديد از سايت چند درصد منجر به سودآوري و فروش محصول يا خدمات شده است؟ اينكه ما يك سايت با ترافيك بالا داشته باشيم خيلي خوب و عالي است، اما اين همه ترافيك و بازديد بايد نتيجهاي در جهت افزايش مشتري و فروش داشته باشد، وگرنه ترافيك سايت مانند ترافيك تهران فقط براي افزايش بازديد سايت شما هزينه دارد و حتي ممكن است در آينده به ضرر شما تمام شود!
نترسيد! تيم ميموس در كنار شماست و آموزشهاي لازم را در اختيارتان قرار ميدهد، پس هيچ ضرري شما را تهديد نميكند. حالا بهتر است بدانيد كيفيت ترافيك سايت يا چه شاخصهايي اندازهگيري ميشود؟
محتوا نويسي وقتي شيرينه كه ازش پول در بياري!
با كمك دوره توليد محتوا در مسير سئو مي توني از استعدادت تو نويسندگي استفاده كني تا بهترين محتوا رو براي يه كسب و كارت بنويسي و با جذب مخاطب به درآمد برسي.
مشاهده
چطور كيفيت ترافيك سايتتان را اندازه بگيريد؟!
با در نظر گرفتن سه شاخص زير براحتي ميتوانيد حدس بزنيد كه آيا ترافيك سايت شما يك ترافيك با كيفيت و خوب است با صرفا محل گذر كاربران بيهدف براي گذراندن وقت است!
كاربران چه مدت زماني را در سايت شما ماندهاند؟ ميزان ماندگاري كاربر در سايت يكي از فاكتورهاي مهم سئو است. ميزان بانس ريت و ميزان ماندگاري كاربر در هر صفحه، تصويري ار رفتار كاربران در سايت را ارائه ميكنند.
چند درصد از كاربران خريد انجام دادهاند؟ براي يك فروشگاه اينترنتي بسيار اهميت دارد كه تعداد زيادي بازديدكننده داشته باشد، اما بازديدي به درد ميخورد كه منجر به فروش بشود. زماني كه درصدي از بازديدهاي سايت به خريد ختم شود يعني بازديدكننده درست يا همان كاربر هدف وارد سايت شده است.
نرخ تبديل سايت شما چقدر است؟ هدف شما از راه اندازي سايت چيست؟ فروش كتاب، آموزش و …. تعداد كساني كه كاري كه هدف شماست مانند خريد كتاب يا شركت در دوره آموزشي را انجام دادهاند، به نسبت كل بازديد گنندگان سايت بعنوان نرخ پرش ميشناسند.
مفهوم نرخ تبديل بسيار ساده است. به ازاي هر 100 تا بازديد كه يك محصول گرفته است، فقط يك محصول فروخته شده است. اين يعني نرخ تبديل يك درصد است. نرخ تبديل كلي سايت هم به همين روش براي تمام محصولات سايت محاسبه ميشود.
اگر سايت شما بازديدكننده ندارد، در درجه اول بايد علت را شناسايي كنيد. دلايل متفاوتي براي كم شدن بازديد سايت مطرح ميشود كه مهمترين آنها را به شما خواهم گفت.
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
ديجيتال ماركتينگ يك اصطلاح براي بازاريابي محصولات يا خدمات از طريق فن آوري هاي ديجيتال است. ديجيتال ماركتينگ از طريق هر رسانه ديجيتالي مانند موبايل، صفحات نمايشگر تبليغاتي و ...امكانپذير است. اگر شما صاحب يك وب سايت باشيد يا در زمينه تبليغات اينترنتي فعاليت مي كنيد حتما با ديجيتال ماركتينگ آشنا هستيد. وقتي كه شما قصد توسعه يك استراتژي ديجيتال ماركتينگ را داريد، ازكجا بايد كنيد؟ هر استراتژي نيازمند يك برنامه ريزي منظم و اجراي دقيق آن مي باشد. يكي از دلايل اصلي شكست بسياري از كسب و كار نداشتن برنامه براي استراتژي مي باشد. پس اولين كار شما نوشتن يك برنامه و اجراي دقيق آن مي باشد.
آيا شما يك استراتژي براي ديجيتال ماركتينگ داريد؟
از سال 2012، در خصوص مقدار استفاده از بازاريابي ديجيتال توسط صاحبان كسب و كار نظر سنجي هاي مختلفي انجام شده است. نتايج اين تحقيقات يك رشد چشم گيري در استفاده از ديجيتال مارگتينگ را نشان مي دهد .تا چند سال پيش حدود دو سوم يا سه چهارم كسب و كارها بازاريابي ديجيتال خود را به دليل آشنا نبودن به تكنيك هاي جديد بدون هيچ گونه برنامه اي پيش مي بردند كه اين مقدار امروزه به 44 درصد كاهش پيدا كرده است، البته هرچند كه هنوز مقدار بالايي است اما مي توان اميدوار بود كه در چند سال آينده تمامي كسب وكارها طبق يك برنامه و استراتژي در حوزه ديجيتال ماركتينگ فعاليت هاي خود را انجام مي دهند.
در سال 2019 در خصوص مديريت ديجيتال ماركتينگ بررسي و تحقيقاتي تا الان صورت گرفته است. در شكل زير ما مي توانيم ببينيم كه چه مقدار اين نوع بازاريابي در سال 2019 مورد استفاده قرار گرفته است:
استراتژي ديجيتال ماركتينگ
براساس نتايج تحقيقات بالا، ما شاهد يك رويكرد بهبود يافته در خصوص استفاده از اين نوع بازاريابي مي باشيم و كمتر از نيمي كسب وكارها هنوز از استراتژي ديجيتال ماركتينگ استفاده نمي كنند. حال شما جز كدام دسته هستيد؟ اگر مي خواهيد بازار رقابت در سال 2019 از دست ندهيد، بهتر است هرچه سريعتر دست به كار شويد و براي خود يك برنامه بازاريابي ديجيتال تنظيم كنيد. البته فقط برنامه ريزي كافي نيست، بايد بدانيد كه اجرا مهمتر از برنامه ريزي مي باشد.
توصيه هايي براي توسعه استراتژي ديجيتال ماركتينگ
مهمتر از داشتن يا نداشتن استراتژي، اين مي باشد كه در برنامه خود جايگاهي را كه الان داريد و جايگاهي را كه مي خواهيد چند سال بعد به آن دست پيدا كنيد را در نظر بگيريد و با هم مقايسه كنيد. در حقيقت شما بايد در برنامه ريزي خود هدف و جايگاه و نيازهاي خود را تعيين كنيد. شما يك برنامه ريزي بلند مدت داريد كه در سال دهم قصد داريد به آن دست بيابيد اما بايد در برنامه ريزي هاي كوتاه مدت خود دربين اين ده سال هدف هاي كوچكتري تعيين كنيد كه با كمك اين هدفها بتوانيد به هدف بزرگتر دسترسي داشته باشيد.
برنامه ريزي استراتژي ديجيتالي هم به همين صورت است. يكي ازبهترين نكات آن داشتن ابزارهاي اندازه گيري است تا اينكه متوجه شويد راهي كه انتخاب كرده ايد براي تبليغات چه مقدار بازخورد داشته است مانند ايميل ماركتينگ شما بايد بررسي كنيد، ايميل هايي كه ارسال مي كنيد چه مقدار از آنها خوانده مي شوند و چه مقدار كليك روي آنها مي شود.
هنوز هم بسياري از شركتها بازاريابي ديجيتال خود را بدون برنامه پيش مي برند. بسياري از شركتها ارزش رسانه هاي ديجيتال را مي دانند و بيشتر تلاش مي كنند از شبكه هاي اجتماعي،ايميل و موارد مرتبط با آنها استفاده كنند چون كه نتيجه بيشتري گرفته اند اما ديجيتال ماركتينگ فقط به اين موارد محدود نمي شود در واقع شما بايد از قبل پيش زمينه هايي نيز براي اين كار آماده كنيد بعد اقدام به آن بكنيد.
يك نكته را كه حتما بايد در نظر داشته باشيد شركت شما هر چقدر كه بزرگ يا كوچك باشد، به يك برنامه ديجيتال ماركتينگ نياز دارد، از اينرو بسياري شركت براي بازاريابي ديجيتال خود يك برنامه بازاريابي ديجيتال منحصر به فرد دارند.
در ادامه ما مي خواهيم به مشكلات نداشتن يك استراتژي براي ديجيتال ماركتينگ بپردازيم:
1. بدون جهت بودن
شركتهاي بدون استراتژي ، هيچ گونه هدف استراتژيكي براي بدست آوردن چيزي كه مي خواهند از طريق آنلاين بدست بياورند را ندارند از اين رو نه مي توانند مشتريان جديدي را بدست بياورند نه ميتوانند رابطه عميقي و مناسبي با مشتريان فعلي خوب برقرار كنند. اگر شماهيچ هدفي نداشته باشيد احتمالا هيچگونه منبعي متناسب با هدفتون نخواهيد يافت و نخواهيد توانست ميزان دسترسي به اهداف خود را ارزيابي كنيد.
2. شما سهم بازار آنلاين خود را نخواهيد دانست
اگر شما در خصوص سهم بازار خود هيچ گونه تحقيقي نكنيد، نمي توانيد متوجه تقاضاي مشتريان گرديد و در حقيقت تقاضا و درخواست آنان ناديده گرفته مي شود. امروزه بازار سنتي با سرعت فراواني در حال تغيير است و ما شاهد تفاوت در رفتار و شخصيت مشتري، رقبا و انجمن هاي بازاريابي هستيم. براي همين شما بايد با آخرين متدهاي روز چه در ديجيتال ماركتينگ و چه در تغييرات، اطلاعات خود را بروز كنيد. دانستن نبض بازار يكي از مهمترين اصول برنامه ريزي براي استراتژي است.
3. رقبا سهم بازار را بدست مي آورند
اگر شما نتوانيد سهم بازار با بدست بياوريد و هيچگونه منبعي براي ديجيتال ماركتينگ نداشته و بدون استراتژي و هدف جلو برويد، رقباي شما سهم شما را هم خواهد گرفت و در واقع شما ديگر هيچ گونه جايي نخواهيد داشت.
4. شما هيچگونه ارائه و پيشنهاد خاص آنلاين نخواهيد داشت
تعريف كردن پيشنهادات و توضيحات محصولات به صورت شفاف براي مشتريان، باعث مي شود كه به راحتي محصولات شما را درك كند و يك تفاوتي بين شما و بقيه برندها ايجاد نمايد و خود اين مساله، مشتريان جديدي را به سمت را هدايت مي كند كه در نهايت به خاطر ويژگي محصولات، به شما وفادار خواهند بود.
5. مشتريان آنلاين خود را به درستي نخواهيد شناخت
ابزارهاي زيادي براي بررسي وب سايتتان وجود دارد مانند گوگل آناليتيك و.. اما هيچ كدام از اينها نمي توانند اطلاعات دقيقي از مشتريان به شما بدهند، البته ممكن است مثلا مقدار جستجوي كلمات كليدي را بدست بياوريد اما به شما هيچ گونه اطلاعاتي در خصوص اخلاق مشتريان و نحوه خريد آنها نمي دهد. شما بايد از ابزارهاي دقيقتر كه خود طراحي مي كنيد استفاده كنيد مانند فرم تماس يا فرم هاي نظرسنجي كه نوع علاقه و ميزان خريد آنها رابسنجيد.
6. كسب و كارتان از هم مي پاشد
مهمترين ويژگي در كسب و كار اينترنتي و ديجيتال ماركتينگ، صبر است.البته راه هاي زيادي براي دورزدن و بهتر كردن كسب و كارتان از راه هاي ميانبر وجود دارد اما اين را بدانيد كه اگر شما سايت خود را بدون برنامه و خيلي سريع بالا ببريد گوگل وب سايت شما را جريمه كرده و رتبه شما تنزل پيدا خواهد كرد و ديگر هيچگاه نميتوانيد به رتبه قبلي خود برگرديد.
7. قراردادن بودجه كافي
اگر شما براي برنامه ريزي ديجيتال ماركتينگ خود منابع كافي در اختيارتان نباشد و از مهارت لازم براي اينكار را نداشته باشيد، به سختي مي توانيد در بازار رقابتي دوام بياوريد و به تقاضاي مشتريان پاسخ دهيد.
8. هدر رفتن پول و زمان
شما ممكن است كه منابع كافي هم در اختيار داشته باشيد اما ندانيد چگونه اين منابع را استفاده كنيد و هيچگونه استراتژي نداشته باشيد، نه تنها نميتوانيد ازمنابع خود استفاده بهينه كنيد بلكه پول و زمان خود از دست خواهيد داد. حتي شركتهاي بزرگ كه سازمانها و بخشهاي مختلفي دارند بايد بيشتر در اين باره تحقيق و بررسي كنند.
9. هيچ پيشنهاد جديدي نخواهيد داشت و مانند يك فروشگاه معمولي فعاليت خواهيد كرد
اگر شما به برندها و وب سايت هاي معروف نگاه كنيد، مشاهده مي كنيد كه آنها هر دفعه روند بازاريابي ديجيتال خود را عوض مي كنند يعني پيشنهاد ويژه اي را ارائه مي دهند و سعي مي كنند كه وب سايت خود از حالت تكراري دربياورند. اگر كاربر وارد وب سايت شما گردد و هيچگونه مطلب جديدي را پيدا نكند، وب سايت شما را يك وب سايت متروكه فرض خواهد كرد و در ضمن به دليل بروز نشدن هم نيزاز طرف گوگل جريمه خواهيد شد.
10. وب سايت شما بهينه سازي نخواهد شد
هر شركت براي خود يك سري اصول و قواعد باري تجزيه وتحليل دارد اما مديران ارشد هيچگاه اعتماد كافي را به تيمشان ندارند كه آنها وقت كافي براي اين كار را داشته باشند. اگر استراتژي ديجيتال ماركتينگ شما قادر باشد كه بتواند حقوق ابتدايي را برآورده سازد آنوقت مي توان اميدوار بود كه بقيه جنبه هاي كليدي مانند جستجوي بازاريابي، تجربه كاربري ، ايميل و بازاريابي شبكه هاي اجتماعي هم به خوبي پيش مي روند.
https://www.janblaghy.ir/digital-marketing-training/
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
دوره رايگان ساخت فروشگاه اينترنتي
با شركت در دوره رايگان ساخت فروشگاه اينترنتي چه چيزي به دست مي آوريد؟
شما با شركت در دوره رايگان ساخت فروشگاه اينترنتي در مدت زمان كمتر از يك هفته فروشگاه اينترنتي خودتان را راه اندازي مي كنيد. در آخر اين دوره شما صاحب يك فروشگاه هستيد كه اگر مي خواستيد طراحي آن را به ديگران بسپاريد حداقل 1/500/000 تومان از شما مي گرفتند.
با شركت در اين دوره شما هم به جمع كارآفرينان اينترنتي موج راديكال ملحق شويد و اولين قدم خود را براي كسب درآمد از اينترنت برداريد.
بعد از شركت در اين دوره شما نسبت به تمامي دوستان وهمكاران خود كه دنبال كار كارمندي هستند و فقط به سبك سنتي كار مي كنند جلوتر هستيد و پيش نياز كسب درآمد از اينترنت را پيدا خواهيد كرد.
چرا دوره رايگان ساخت فروشگاه اينترنتي توليد شد؟
وقتي كه به بازار مي روم و با كاسب ها صحبت مي كنم همه ي آن ها يك حرف مشترك دارند:”بازار خراب است” وقتي هم كه دوستانم را كه از دانشگاه فارغ التحصيل شده اند مي بينم آن ها هم از نبود كار مي نالند و به زمين و زمان بد بي راه مي گويند كه اي كاش درس نخوانده بودند و از اول وارد بازار مي شدند. البته اين افراد از اين غافلند كه بازاري ها هم وضعيت خوبي ندارند.
اما دليل خرابي بازار چيست؟
مدتي قبل مي خواستم چند كتاب بخرم و كل بازار كتاب را گشتم.اما متاسفانه كتاب هايي كه مي خواستم آنجا پيدا نشد. اما تاسف آور تر اين بود كه يكي دوتا از فروشندگان به محض اينكه فهميدند كتابهاي مد نظر من را ندارند ديگر حاضر نبودند كه با من حرف بزنند!
بعد از چند ساعت اتلاف وقت و كلي اعصاب خوردي، آمدم خانه و تصميم گرفتم كه به صورت اينترنتي كتاب ها را بخرم. در گوگل جست و جو گردم و با فروشگاهي آشنا شدم كه تمام كتاب هايش را با تخفيف 20 درصدي مي فروخت و براي ارسال كتاب ها هم هزينه اي نميگرفت(البته براي خريد بالاي صد هزار تومان)
همه ي كتاب هايي كه مي خواستم را در آن سايت پيدا كردم و سفارش دادم و سه روز بعد درب منزل تحويل گرفتم.(اگر همين كتابها در بازار موجود بود و مي خريدم سي هزار تومان برايم گرانتر تموم مي شد.) جالب تر آنكه بعد از چند روز از آن فروشگاه اينترنتي به من زنگ زدند،نظر خواهي كردند و بابت خريدم تشكر كردند و اينجا بود كه فهميدم دليل اصلي خرابي بازار براي خيلي ها چيست!
دوستان عزيز،كسب و كارها در حال تحول هستند و به زودي انقلابي بزرگ در مشاغل مختلف به وجود مي آيد.افرادي موفق مي شوند كه خود را با اين تغييرات همراه كنند. از آنجايي كه كشورما از كشورهاي ديگر عقب تر است و متاسفانه وضع اقتصادي و كاري بسياري از مردم نامطلوب است تصميم گرفتم كه اين دوره ي آموزشي را طراحي كنم و به صورت رايگان در اختيار علاقه مندان به اين حيطه قرار دهم.
چرا بايد يك فروشگاه اينترنتي داشته باشيد؟
وقتي كه شما يك وب سايت يا يك فروشگاه اينترنتي داشته باشيد،در واقع صاحب يك مغازه مي شويد كه 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته باز است و از سراسر ايران!(حتي اگر بخواهيد از سراسر دنيا)مي توانيد مشتري داشته باشيد. مهمتر از همه اين است كه وقتي شما فروشگاه اينترنتي خودتان را داشته باشيد،ديگر نياز به استخدام فروشنده،صندوقدار و … نداريد و همه ي اين كارها به طور اتوماتيك انجام مي شود.
در اين فرصت استثنايي ((دوره ي رايگان راه اندازي فروشگاه اينترنتي)) در اختيار شما قرار گرفته تا شما بتوانيد بدون صرف هزينه سنگين آموزش ،كسب و كار و فروشگاه اينترنتي خودتان را راه اندازي كنيد. اين هديه ي تيم آموزشي موج راديكال به همه ي افرادي است كه مي خواهند همزمان با تكنولوژي كسب و كار آنلاين خودشان را نيز راه اندازي كنند.
ميخواهم فروشگاه اينترنتي خودم را داشته باشم…
در دوره رايگان ساخت فروشگاه اينترنتي چه چيزهايي ياد مي گيريد؟
در هنگام توليد اين محصول ،من فرض را بر اين گذاشتم كه شما هيچ دانش فني در زمينه ي وب نداريد.به همين دليل از پايه همه ي مفاهيم را توضيح داده ام. در اين دوره با مفاهيم اساسي در زمينه ي طراحي سايت و ساخت فروشگاه اينترنتي آشنا مي شويد.
با مراحل راه اندازي فروشگاه اينترنتي آشنا مي شويد و در پايان جلسه ي سوم صاحب يك وب سايت هستيد كه مي توانيد نوشته ها عكس ها و تبليغات خود را در آن قرار دهيد.
از جلسه ي چهارم به بعد مستقيما روي ساخت فروشگاه كار مي كنيم و شما اطلاعات لازم براي راه اندازي يك فروشگاه اينترنتي را ياد مي گيريد.
فروشگاهي كه در اين دوره مي سازيد چه ويژگي هايي دارد؟
قابليت فروش محصول دانلودي
قابليت فروش محصول فيزيكي
اتصال به درگاه بانكي و قابليت فروش آنلاين
ساخت گالري عكس براي محصولات
امكان تعريف محصول با ويژگي متغير(مثل موبايل با تغيير ظرفيت حافظه قيمتش تغيير مي كند.)
قابليت استفاده از كوپن ها بن هاي تخفيف و اعمال خودكار آن بر قيمت خريد مشتري
قابليت استفاده از سبد خريد و امكان فروش به صورت گروهي
قابليت نمايش جديدترين،پر فروش ترين و محبوب ترين محصولات در سايت
انتشار مقاله هاي مرتبط با محصول در سايت
ساخت صفحات تماس با ما،ارتباط با ما و …
فوت كوزه گري طراحي وب سايت كه متاسفانه در دوره هاي مشابه،حتي دوره هاي پولي نيز آموزش داده نمي شود.
و…
مي خواهم كسب و كارم را متحول كنم.
دوره رايگان ساخت فروشگاه اينترنتي براي چه كساني مناسب است؟
زنان خانه داري كه بيشتر اوقات خود را در منزل هستند و مي خواهند از منزل كسب درآمد كنند.
كارمنداني كه مي خواهند از اين به بعد شغلي داشته باشند كه خودشان رييس خودشان باشند.
افرادي كه به توانايي هاي خود ايمان دارند و مي خواهند خودشان براي خودشان كارآفريني كنند.
افرادي كه به زمينه ي وب علاقه دارند و مي خواهند از نقطه ي صفر شروع كنند.
كساني كه مصمم به ورود به دنياي كسب و كار آنلاين هستند.
افرادي كه نگران هزينه راه اندازي فروشگاه اينترنتي خود هستند و مي خواهند بدون نياز به سرمايه زياد اين كار را شروع كنند.
و احتمالا خود شما كه الان داريد اين نوشته را مي خوانيد…
با استفاده از چه روشي و چگونه فروشگاه اينترنتي راه اندازي كنيم؟
براي ساخت فروشگاه اينترنتي حرفه اي ، روش هاي متنوعي وجود دارد.در اين دوره روي ساخت فروشگاه اينترنتي با وردپرس تمركز كرده ايم. وردپرس يك سيستم مديريت محتوا است كه كار طراحي سايت بدون نياز به كدنويسي را امكان پذير مي سازد. با نصب نرم افزار فروشگاه ساز رايگان فارسي ووكامرس كه به نظر من بهترين فروشگاه ساز اينترنتي است، يك فروشگاه آنلاين را طراحي خواهيم كرد.
اگر در بخش جستجوي سايت سرچ كنيد، بهترين روش طراحي سايت، ميتوانيد با ساير روشهاي راهاندازي كسبوكار اينترنتي آشنا شويد.
آيا راه اندازي فروشگاه اينترنتي نياز به مجوز دارد؟
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
مطالب جديد تر | مطالب قدیمی تر |
.: Weblog Themes By Pichak :.